دانلود و خرید کتاب نماد شناسی تطبیقی ۲: جانوران حیدر شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نماد شناسی تطبیقی ۲: جانوران اثر حیدر  شجاعی

کتاب نماد شناسی تطبیقی ۲: جانوران

معرفی کتاب نماد شناسی تطبیقی ۲: جانوران

«نماد شناسی تطبیقی ۲: جانوران» به گرداوری حیدر شجاعی، به نمادشناسی جانوان، از منظر اساطیری، خواب و رویا و ادیان و عرفان و ادبیات پرداخته است.

پیرامون ما، جانداران بسیار گوناگونی زندگی می‌کنند؛ به طوری که در روی زمین میلیون‌ها نوع جانور و صدهاهزار نوع گیاه وجود دارد.

از نظر روان‌کاوان، حیوانات اغلب هیولاهایی هستند که در ما وجود دارند؛ نمونه و نشانۀ لایه‌های عمیق ضمیر ناخودآگاه و غریزه‌اند. حیواناتی که اغلب در رؤیاها و نقّاشی‌ها دیده می‌شوند، جنبه‌ها و تصاویری از طبیعت پیچیدۀ انسان را نشان می‌دهند و مانند آینه‌ای در برابر گرایش‌های عمیق رام یا وحشی غرایز انسانی هستند. بنابراین هر یک از این حیوانات با بخشی از ما در ارتباطند؛ آنها پیوسته یا در حال پیوستگی با وجود شخص هستند.

درباره «جیرجیرک» می‌خوانید:

حشره‌ای است شبیه به ملخ اما کوچکتر از آن و بیشتر اوقات صدای بلندی از خود در می‌آورد.

بخش اساطیر و باورهای کهن:

در چین، مظهر رستاخیز و جاودانگی، همچنین نماد پاکیزگی به شمار می‌رفت زیرا تصور می‌کردند فقط با شبنم تغذیه می‌کند و کلاً نزد چینی‌ها، نماد خوش یمنی است.

خواب و رؤیا:

معمولاً صدای آن در خواب تأویل خوبی دارد. البته برخی آن را علامت تملّق و چاپلوسی می‌دانند. نزد «جی اچ میلر» شنیدن صدای جیرجیرک نشانۀ شنیدن اخبار غم انگیز است و شاید خبر مرگ دوستی را بشنوید. دیدن آن نزد صابر کرمانی، علامت سرزنش، غم و اندوه است.

نظرات کاربران

کاربر ۲۵۶۸۰۶۳
۱۳۹۹/۱۰/۰۹

کتاب خوبیه ولی من نمیدونم هنوز. به این پایه نرسیدم دنبال ی چیز دیگه بودم نرسیدم😏

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
گوش (ایزد) یا همان گوشورون؛ فرشته‌ای که پرستاری جانوران سودمند با اوست. این کلمه از اوستایی گئوش اورون گرفته شده است. گوش یا گوشورون یا گئوش یا گئو یا سیاگالش به معنی گاو یکی از نام‌های ایزدِ نگهبان چارپایان است. در یسنا هات ۲۶ روانِ گوشَ نیک کُنشی مورد ستایش قرار گرفته‌است. یشتی از کتاب یشت‌ها به نام گوش‌یشت یا دُروسَپ یشت در ستایش این ایزد است.
Kkk Hsh
بال و پر به تعبیر هندرسن، آن قسمت از تن است که از همۀ اعضای دیگر به خدا نزدیکتر است؛ چه خاصیّت طبیعت آن گرایندگی به سوی آسمان‌ها و بردن تن بدانجاست و آنجا مسکن خدایان است.
Kkk Hsh
در بودیسم و همچنین در قبالا، نشانۀ گناه است. در ویتنام نشانۀ چاپلوسی و ریاکاری است. در سنّت سلتی با نوعی بی اعتمادی و سوء ظن مشاهده می‌شود. در میان سرخپوستان، گربۀ وحشی نماد چابکی، تفکر و هوشیاری است. در برخی باورهای کهن، به عنوان یک دیو پنداشته می‌شده است.
maryam13012

حجم

۷۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۷۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان