دانلود و خرید کتاب مدیریت به سبک ژاپنی، رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها محمد صادقی سیار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت به سبک ژاپنی، رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها اثر محمد صادقی سیار

کتاب مدیریت به سبک ژاپنی، رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها

معرفی کتاب مدیریت به سبک ژاپنی، رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها

«مدیریت به سبک ژاپنی، رمز موفقیت و پیشرفت ژاپنی‌ها» نوشته محمد صادقی سیار (-۱۳۵۸) است. «مدیریت» یکی از پایه‌های چهارگانه توسعه در کنار سه پایه «فرهنگ برای خواستن»، «دانش برای دانستن» و «فناوری برای توانستن» است که شدن را میسر می‌سازد. مدیریت قبل از این‌که یک علم باشد، هنر است؛ هنر را نیز بدون استعداد نمی‌توان فرا گرفت. برخی معتقدند که ژاپنی‌ها استعداد خدادادی در مدیریت دارند و اصولاً علم را از دیگران می‌گیرند ولی خود مدیریت می‌نمایند؛ به‌نظر می‌رسد با توجه به سوابق این کشور شاید تا حدودی این نظر قابل قبول باشد. در این کتاب گوشه‌ای از روش‌های مدیریتِ ژاپنی، با نگاهی به دلایل رشد و پیشرفت این کشور بیان شده‌است: دموکراسی را در ژاپن به‌معنای واقعی کلمه می‌توان یافت؛ مردم ژاپن برای بیان افکار و عقاید خود آزادی کامل دارند. برای هیچ‌کس هیچ‌گونه محدودیتی در انتخاب راه زندگی، پیوستن به احزاب مخالف یا موافقِ روش حکومت و انتقاد از قوانین موجود یا موردِ پیشنهاد دولت وجود ندارد. هرکس می‌تواند با کمال آزادی در مجامع عمومی، یا از طریق وسائل ارتباط جمعی عقیده خود را بیان کند و انتقادات خود را عنوان نماید؛ در خیابان‌های توکیو بارها افرادی دیده می‌شوند که بر روی سکوها یا سقف اتومبیل‌ها می‌ایستند و با بلندگوهای دستی عقاید خود را برای مردمی که دورشان جمع هستند تشریح می‌کنند، و نظرات اصلاحی خود را درباره‌ی حکومت و مسئولین امر با مردم در میان می‌گذارند.

نظرات کاربران

علیرضا
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

بسیار عالی و اثر بخش. بادقت بخوانید و هر فصل را با عمل کردن به آن به اتمام برسانید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۵)
این فریب که کالاهای ساخت خارج از کالاهای ساخت ژاپن پست ترند، افسانه‌ای ساختگی است که توسط رهبران سیاسی ژاپن طرح‌ریزی گردیده، زیرا آنان از این مسئله می‌ترسند که بسیاری از کمپانی‌های ژاپنی عملاً نتوانند با شرکتهای خارجی رقابت کنند، و چنانچه تحت فشار برای رقابت با آنها قرار گیرند، شکست می‌خورند (مک کارن، ۱۹۹۴). رهبری ژاپن برای عامه مردم این تصور را تداعی کرده است که بازارهای این کشور از نظام بازار آزاد تبعیت می‌کنند، درحالی‌که به خوبی می‌دانیم این ممکن است مورد تردید باشد!
هدی✌
-وقتی از اخلاق یک فرد سر در نمی‌آوری به دوستانش نگاه کن.
هدی✌
این کشور حائز اختصاص پنجمین بودجه دفاعی جهان (۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱) می‌باشد؛
منمشتعلعشقعلیمچکنم
«مدیریت» یکی از پایه‌های چهارگانه توسعه در کنار سه پایه «فرهنگ برای خواستن»، «دانش برای دانستن» و «فناوری برای توانستن» است که شدن را میسر می‌سازد. مدیریت قبل از این‌که یک علم باشد، هنر است؛ هنر را نیز بدون استعداد نمی‌توان فرا گرفت
منمشتعلعشقعلیمچکنم
-آیا می‌دانستید که بوسیدن و دست دادن در ژاپن مرسوم نیست و حتی مادران فرزندان خود را نمی‌بوسند؟
هدی✌
اگر دانش (knowledge) را به سه قسمت Knowhow,KnoWhats knowwhy تقسیم کنیم، مدیریت آمریکایی در اولی، اروپایی در دومی، و مدیریت ژاپنی در سومی قوی‌تر از دیگران هستند. در واقع، در اولی مقصد و چرایی امور مشخص می‌شود، در حالی که در دومی راه و مسیر رسیدن به مقصد، و در سومی چگونه راه رفتن و طی مسیر تعیین می‌گردد.
کاربر ۲۲۴۷۷۳۰
ژاپن امروزه به عنوان دومین قدرت عمده اقتصاد جهانی (از لحاظ تولید ناخالص ملی) محسوب می‌گردد. برتری این کشور در بسیاری از زمینه‌های تکنولوژیکی زبانزد عام و خاص می‌باشد. در سیستم اقتصادی ژاپن رابطه بخش خصوصی و دولتی دارای انسجام بی‌نظیری است
هدی✌
اکثریت مردم ژاپن به خانواده اهمیت زیادی می‌دهند، به عهد خود وفادارند، غیبت نمی‌کنند، دروغ نمی‌گویند
هدی✌
در ژاپن تواضع از مدیر آغاز و در مجموعه رده‌های پایین انتشار می‌یابد. هرگاه یکی از دو طرف فاقد این خصلت باشد، نحوه ارتباط به سرعت به شکل رئیس و مرئوس مبدل، و بالطبع میزان مشارکت افراد در پیشبرد اهداف سازمان در سطح وظیفه، دستور و کنترل تقلیل می‌یابد.
هدی✌
نسل جوان امروزی ژاپن نسبتاً غرب‌گرا است و قید و بندهای نسل‌های گذشته را ندارد. جوانان در حال حاضر وقت بیشتری را با کامپیوتر و یا بازی‌های ویدیویی می‌گذرانند و روابط شخصی از صمیمیت کمتری برخوردار است، و روند روابط خانوادگی رو به تضعیف گذاشته است. ژاپنِ مدرن، بی‌آلایشی سابق خود را از دست داده و به‌جای آن خودبینی در حال جوانه‌زدن می‌باشد و این نگرانی وجود دارد که جامعه ژاپن در حالت گسستگی قرار گرفته باشد و آن نوع همبستگی که زمانی یکی از صفات بارز این جامعه را تشکیل می‌داد در حال نابودی قرار گرفته باشد.
هدی✌

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان