دانلود و خرید کتاب تحول در یادگیری با تکیه بر تکنولوژی آموزشی محمد خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحول در یادگیری با تکیه بر تکنولوژی آموزشی اثر محمد خسروی

کتاب تحول در یادگیری با تکیه بر تکنولوژی آموزشی

معرفی کتاب تحول در یادگیری با تکیه بر تکنولوژی آموزشی

کتاب «تحول در یادگیری با تکیه بر تکنولوژی آموزشی» نوشتۀ محمد خسروی، سمیه کلهری و ایمان فریدزاده است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تحول در یادگیری با تکیه بر تکنولوژی آموزشی

تکنولوژی آموزشی کمتر از یک قرن است که موردتوجه متخصصان تعلیم‌وتربیت غربی قرار گرفته است. متخصصان تعلیم‌وتربیت بر این باورند که توسعۀ داخلی تکنولوژی آموزشی ابزارهای آموزشی بعد از سال‌های ۱۸۰۰ میلادی شروع شد و از این تاریخ بود که مواد و وسایل آموزشی یکی پس از دیگری ابداع شدند و در امر آموزش مورداستفاده قرار گرفتند. در سال ۱۹۰۰ در آمریکا اصطلاحاتی از قبیل وسایل دیداری، شنیداری و وسایل کمک‌آموزشی وارد جریان آموزش‌وپرورش شد تقریباً در حدود سال ۱۹۵۰ به بعد روان‌شناسان استفاده از روش‌های مختلف ارائه دانش یعنی استفاده از تکنولوژی آموزشی را به‌عنوان یک تکنیک یا روش در امر آموزش فراگیران مطرح کردند.

منظور از تکنولوژی آموزشی، روش طراحی، اجرا و ارزشیابی کل فرایند تدریس و یادگیری است نه به‌کارگیری وسایل و ابزارهای دیداری شنیداری در امر آموزش. از سوی دیگر پیشرفت علوم و فنون به همراه خود نیازهای جدیدی هم ایجاد می‌کند؛ بنابراین آموزش هم باید با سرعت و کیفیت بیشتر انجام شود. امروز بیش از هر زمان دیگری تکنولوژی آموزشی در آموزش و پیونددادن دانش‌آموزان به فرصت‌های جدید یادگیری نقش ایفا می‌کند.

 انباشت اطلاعات و دردسترس‌بودن آنها در فضای اینترنت و همچنین قابل‌حمل بودن لپ‌تاپ‌ها، فرصتی است برای مدارس تا از طریق تکنولوژی، یادگیری در کلاس درس را ارتقا دهند و مکملی برای آن به وجود آورند. استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند محیط‌های یادگیری مجازی به دانش‌آموزان امکان می‌دهد که در کلاس هایی فراتر از دیوارهای کلاسشان شرکت کنند. استفاده از برنامه‌های درسی آنلاین، کانال رسانه‌های اجتماعی، آکادمی‌های یادگیری مجازی و ابزار تکنولوژی مکمل، دسترسی تمام دانش‌آموزان به آموزش پیشرفته را فراهم آورده است. تحقیقات صورت‌گرفته نشان می‌دهد که نقش اصلی تکنولوژی آموزشی کمک به بهبود کارایی و کیفیت فرایند تدریس و یادگیری است. اگر معلمان خوب آموزش ببینند این روش واقعاً تحولی در سرعت و ماندگاری یادگیری‌ها در ذهن ایجاد می‌کند.

کتاب تحول در یادگیری باتکیه‌بر تکنولوژی آموزشی در ۱۰ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: یادگیری»، «فصل دوم: یادگیری الکترونیکی»، «فصل سوم: ظهور تکنولوژی آموزشی»، «فصل چهارم: تحول در تعلیم‌وتربیت با تکنولوژی آموزشی»، «فصل پنجم: راهبردهای استفاده از تکنولوژی در فضای آموزشی»، «فصل ششم: مزایای کاربرد تکنولوژی آموزشی در یادگیری»، «فصل هفتم: چالش‌ها و محدودیت استفاده از تکنولوژی آموزشی»، «فصل هشتم: رسانه‌های آموزشی»، «فصل نهم: تکنولوژی آموزشی در دوره ابتدایی» و «فصل دهم: توسعه تکنولوژی آموزشی (مدرسه هوشمند)»

خواندن کتاب تحول در یادگیری با تکیه بر تکنولوژی آموزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به فعالان حوزۀ تعلیم‌و‌تربیت، مدیران و مشاوران آموزش‌و‌پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان