دانلود و خرید کتاب بازخوانی جرم سیاسی فرزین امین کلیبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بازخوانی جرم سیاسی

کتاب بازخوانی جرم سیاسی نوشتهٔ فرزین امین کلیبر و نصرالله امین کلیبر است. انتشارات گیوا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب بازخوانی جرم سیاسی

می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر حکومتی، نوع رابطه با مخالفانش است. در حکومت‌های مطلقه، مخالفان نه‌تنها جایگاهی در درون نظام دولتی ندارند، بلکه از طرف صاحبان قدرت سعی می‌شود که نابود شوند؛ این در حالی است که در حکومت هایی که مشارکت مردم در درجهٔ بالایی وجود دارد، به آسانی نمی‌توان مخالفان و منتقدان را وادار به سکوت کرد. جرایم سیاسی از دستهٔ جرایمی هستند که دولت‌ها با آن روبه‌رو بوده‌اند. بی‌گمان نباید انتظار داشت در فقه جزایی اسلام که خاستگاه و ریشه‌های تاریخی آن به حدود ۱۴۰۰ سال پیش باز می‌گردد، آشکارا نامی از جرم سیاسی یا چیزی شبیه به آن برده شده باشد؛ زیرا جرم سیاسی، اصطلاحی جدید است که سابقهٔ تاریخی چندانی ندارد؛ البته در بررسی تاریخچهٔ جرایم سیاسی، گفته می‌شود این اصطلاح پیش از این‌ها در حقوق کیفری به همین معنا و منظور به کار رفته است، اما «خیانت بزرگ« یا «جرم بزرگ» در فقه جزایی اسلام اصولاً عناوین مجرمانه، عناوین مشخص و تعیین‌شده‌ای است که جرم سیاسی از نظر مفهومی با هیچ کدام از آن‌ها مطابقت ندارد. در این نظام حقوقی مصادیق و موارد بسیاری از جرایم خاص وجود دارد که امروزه به‌راحتی می‌توان آن‌ها را از مصادیق جرم سیاسی به شمار آورد.

کتاب بازخوانی جرم سیاسی که با نگرش تطبیقی حقوق بین‌المللی و فقهی نوشته شده، به همین موضوع پرداخته است. این کتاب با فصلی به نام «مروری بر مفاهیم اصلی کتاب» آغاز شده و در ادامه به موضوع جرم سیاسی و مصادیق آن در ایران، آثار و پیامدهای جرم سیاسی در حقوق بین‌الملل و ایران، ضرورت‌های تعریف جرم سیاسی و پیادمدهای عدم‌تعریف آن پرداخته است.

خواندن کتاب بازخوانی جرم سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علم حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان