دانلود و خرید کتاب دیکتاتورهای مدرن باری رابین ترجمه مهدی کلانترزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیکتاتورهای مدرن اثر باری رابین

کتاب دیکتاتورهای مدرن

معرفی کتاب دیکتاتورهای مدرن

کتاب دیکتاتورهای مدرن نوشتهٔ باری رابین و ترجمهٔ مهدی کلانترزاده است و روشنگران و مطالعات زنان آن را منتشر کرده است. این کتاب به بررسی دیکتاتوری برآمده در کشورهای خاورمیانه، آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا پرداخته و تلاش می‌کند که روشن سازد چگونه دیکتاتوری به شکلی از حکومت تبدیل شده و چگونه می‌تواند پس از قبض قدرت، خود را تثبیت کرده و از چالش‌های دموکراسی‌خواهانهٔ جامعهٔ خود و جامعهٔ جهانی نجات پیدا کند. در این کتاب تلاش می‌شود از یک سو راهنمایی برای سیاست‌مداران و از سوی دیگر شفافیت‌سازی برای عموم مردمی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم از دیکتاتوری کنونی جهان متأثرند، به دست آید.

درباره کتاب دیکتاتورهای مدرن

بررسی‌وتجزیه و تحلیل روند پیدایش و برآمدن دیکتاتورها و حکومت‌های توتالیتر در مقاطع مختلف تاریخ و در کشورهای مختلف، به اندازهٔ بررسی تاریخ دموکراسی و چگونگی شکل‌گیری آن، حائز اهمیت و ارزش است. نکتهٔ مهم در این بررسی، چگونگی پذیرفته‌شدن و محبوبیت‌یافتن دیکتاتورها از سوی جوامع است، چراکه برخلاف آن‌چه که انتظار می‌رود بسیاری از دیکتاتورها و نظام‌های دیکتاتوری تنها با توسل به زور و خشونت به قدرت نرسیده‌اند و یا با سرکوب و خفقان حکومت را حفظ نمی‌کنند بلکه از شیوه‌های خاص روانی و تهییج و ترغیب نیز سود می‌جویند و اتفاقاً این شیوه‌ها تأثیر و نقش برجسته‌تری از اعمال خشونت، سرکوب و خفقان نیز دارند. بررسی ماهیت جوامع و تجزیه و تحلیل ویژگی‌هایی که منجر به پذیرش دیکتاتورها شده است، از مسائل بسیار مهم و مورد بحث و کنکاش سیاست‌های خارجی دولت‌های اروپایی و کشور آمریکا است.

باری رابین معتقد است دیدگاه کنونی ما در مورد دیکتاتوری که بیشتر متأثر از بررسی نظام‌های توتالیتر اروپا؛ مانند حکومت هیتلر در آلمان و استالین در شوروی در اوج قدرت و سرکوبگری‌شان بود، می‌بایست مورد بازنگری قرار گیرد. تحلیل نظام‌های دیکتاتوری و توتالیتر اروپایی، راهی به سوی تحلیل و شناخت دیکتاتورهای جهان سومی در پیش پای ما نمی‌گذارد.

او به بررسی رابطه میان ساختار اجتماعی جوامع جهان سوم با دیکتاتوری‌های برخاسته از آن‌ها، پراگماتیسم و فرایند سیاست‌گذاری‌ها و رویارویی آن‌ها با سایر ملل می‌پردازد. به نظر می‌رسد که تاریخ هر ملت و فرهنگ سیاسی‌اش، در طول زمان منجر به شکل‌دهی یک نوع سیستم به ظاهر منطقی و قابل قبول برای خود آن ملت شده است. نکتهٔ جالب این‌جاست که در حالی‌که این سیستم از دیدگاه سایرین برخلاف منطق و واقعیت است، از دیدگاه خود آن‌ها و به ویژه رهبرانی که می‌دانند چگونه از آن بهره جویند، دارای کارایی و عملکرد است. به عبارت دیگر، پراگماتیسم سیاسی مورد اعتقاد برخی افراد و گروه‌ها (به‌عنوان مثال اصلاح‌طلبان و میانه‌روها)، از دیدگاه سایر گروه‌ها و افراد (تندروها) به منزله خط قرمزهای سیاسی و یا زوال اندیشه و آرمان است. از دیدگاه این افراد مطرح کردن پراگماتیسم و اندیشه‌های نفع‌گرایانه در سطح جزییات، غیراخلاقی و ناموجه بوده و در سطح کلی هزینه‌زا است. باری رابین در کتاب دیکتاتورهای مدرن سعی کرده در تجزیه و تحلیل این‌گونه مسائل که در کشورهای جهان سوم به‌عنوان فساد فکری و انحراف تلقی می‌شوند، بررسی کند که از دیدگاه دولت‌مردان جهان سوم، چه محدوده‌ای از اعمال و رفتار سودمند توجیه شده و چه محدوده‌ای از آن‌ها ناکارآمد، تلقی می‌شود. هم‌چنین تلاش می‌کند تا این مسئله را روشن کند که تا چه اندازه و تا چه محدوده شکل‌گیری نظام‌های دیکتاتوری در کشورهای جهان سوم، غیرقابل اجتناب است.

خواندن کتاب دیکتاتورهای مدرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های فلسفه، تاریخ جهان، علوم سیاسی و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیکتاتورهای مدرن

«تمامی حکومت‌های جهان سوم، احزاب، روشنفکران و سیاست‌مداران می‌بایست به این پرسش پاسخ دهند که: چرا ما عقب مانده‌ایم؟ اگرچه نتیجه‌گیری‌های مختلفی در این زمینه شده است ولی هرکدام از آن‌ها جواب متفاوتی را ارائه کرده‌اند. اساساً متفکرین جهان سوم توسعه و پیشرفت غرب را نتیجهٔ حکومت قانون (مشروطه) و تکنولوژی دانسته‌اند. آن‌هایی که دموکراسی غربی را می‌ستایند، بر لزوم اصلاحات سیاسی در کشورشان اصرار می‌ورزند. و آن‌هایی که تکنولوژی غرب را مدنظر قرار می‌دهند، بر لزوم نوعی انطباق و یا دنباله‌روی براساس ماتریالیسم و یا تکنولوژی‌گرایی تأکید می‌کنند. یکی از اندیشمندان ژاپنی اظهار داشته بود «به چه دلیل آن‌ها… قدرتمندند؟ و چرا ما… ضعیفیم؟ آن چیزی که ما از بیگانگان می‌بایست بیاموزیم، این است: کشتی‌های قدرتمند و اسلحه‌های سنگین.»

مدرنیزاسیون نظامی ژاپن پیشرفت و رشد درخور توجهی داشت. دفاع توکیو در برابر ارتش روسیه تزاری در سال ۱۹۰۵ اولین پیروزی تاریخی در برابر تسلیحات غربی بود که تأثیر شدیدی بر کشورهای تحت استعمار گذاشت. تنها پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم و اشغال این کشور از سوی آمریکا بود که آن‌ها اصلاحات سیاسی را به تقلید و دنباله‌روی فنی و تکنولوژیک اضافه کردند. امروز از چشم جهانیان، اقتصاد ژاپن با حفظ عوامل بومی، شیوهٔ کار گروهی، وفاداری، تصمیم‌گیری براساس توافق آراء، و… و ترکیب آن‌ها با دست‌آوردهای غربی شناخته می‌شود.»

مدیریت برگزاری مسابقات، رویدادها و اردوهای ورزشی
عباس خدایاری
نادی پسرک آلاسکافروش
فوزیه کریمی
وضعیت های نمایشی در شاهنامه فردوسی
حمید علیدوستی شهرکی
به آرزوهایم قول رسیدن دادم
فاطمه آریان
آغوش تنهایی
آذین وندادی (یوسفی)
شایستگی های مربی در تراز نظام تعلیم و تربیت
محمد شریفی
جامعه‌شناسی انحرافات اجتماعی (نسل سوم)
فاطمه سلطانی
دختران روزنامه فروش(۵)
برایان ک. وون
تاریخ مصور جراحی جهان
ایرا روتکو
یادگیری موثر
الن ممفورد
تنگه هرمز و خلیج فارس؛ منطقه استراتژیک
علی گلوائی لنگرودی
تاریخ ایران باستان با شعر کودکانه
غلام‌حسن رضایی اصل
پژوهشی در حکایات سندباد بحری
جلال ستاری
فیزیولوژی شیردهی
آرمین توحیدی
آشنایی با مفسران و قرآن پژوهان معاصر (دفتر اول)
جمعی از اندیشوران
مفاهیم و روش کار با اینترنت، وب سایت و ساخت ایمیل
سید راشد اخوت
Intersemiotic Translation of Quatrains of Omar Khayyam‬‪
الهه توشه
ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﮐﻮاﻧﺘﻮﻣﯽ
بابی دی پورتر
نگارش و شکل دهی نوشتار در نرم افزار Word
الهه شریفی زمانی
متدولوژی مدیریت پروژه PM2
عبدالمجید براهیمی
خون دلی که لعل شد
سید‌علی خامنه‌ای
جهاد تبیین
سید‌علی خامنه‌ای
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم
اسلاونکا دراکولیچ
چرا ملت ها شکست می خورند؟
محمدحسین نعیمی‌پور
صداهایی از چرنوبیل
سوتلانا آلکسیویچ
ده روز با داعش
علی عبداللهی
قدرت بی‌قدرتان
احسان کیانی‌خواه
فلسفه‌ی سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای
محسن مهاجرنیا
صلحی که همه صلح ها را بر باد داد
دیوید فرامکین
سرزمین موعود
باراک اوباما
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
توتالیتاریسم
هانا آرنت
چهل تدبیر
محمد علی الفت‌پور
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
کار کار انگلیسی هاست
جک استراو
فتنه‌‌ی تغلّب
مصطفی غفاری
غرب چگونه غرب شد؟
صادق زیباکلام
رهبر عزیز
علی دنیوی ساروی
روایت رهبری
سید یاسر جبرائیلی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۱۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۵۰۰
تومان