دانلود و خرید کتاب عامه پسند چارلز بوکوفسکی ترجمه بهارک قهرمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب عامه پسند

کتاب عامه پسند

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عامه پسند

کتاب عامه پسند نوشتهٔ چارلز بوکوفسکی و ترجمهٔ بهارک قهرمان است. انتشارات آراسبان این رمان معاصر آلمانی را منتشر کرده است.

درباره کتاب عامه پسند

کتاب عامه پسند (Pulp) برابر با یک رمان معاصر و آلمانی و یکی از بهترین کتاب‌های چارلز بوکوفسکی است. داستان دربارهٔ شخصیتی به نام «نیک بلان» است؛ یک کارآگاه بدشانس که شانسش او را با یکی از مهم‌ترین پرونده‌های قرن روبه‌رو می‌کند. چارلز بوکوفسکی در این کتاب با بهره‌گرفتن از طنز تلخ سعی کرده است تا پوچ‌بودن زندگی انسان امروز را بیشتر آشکار کند. رمان «عامه‌پسند» از زبان نیک بلانِ کارآگاه روایت می‌شود. در این کتاب برخلاف دیگر کتاب‌های پلیسی، کارآگاه مردی کم‌توان است و به‌کمک شانس است که در انجام‌دادن وظایف خود موفق می‌شود. بلان در شروع کتاب به سفارش زنی که «بانوی مرگ» است، به‌دنبال فردی به نام «سلین» می‌گردد. سلین نویسنده‌ای فرانسوی است که چند سال پیش مرده است، اما بانوی مرگ اصرار دارد که او زنده است و از بلان می‌خواهد که او را پیدا کند. بانوی مرگ با شخصیت قوی‌اش یکی از جذابیت‌های کتاب حاضر است. او در تمام طول کتاب مواظب بلان است و او را می‌پاید. وقتی بانوی مرگ به‌سراغ بلان می‌رود، او فکر می‌کند که زمان مرگش رسیده است؛ شاید همان دیدگاهی که بوکوفسکی از مرگ داشته، در قالب شخصیت کارآگاه بلان آشکار می‌شود.

خواندن کتاب عامه پسند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آلمان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره چارلز بوکوفسکی

هاینریش (هنری) چارلز بوکوفسکی در سال ۱۹۲۰، دو سال پس از پایان جنگ جهانی اول در آلمان به دنیا آمد. او شاعر و داستان‌نویسی آمریکایی است که اغلب از او به‌عنوان نویسندهٔ تأثیرگذارِ معاصر نام برده می‌شود. از سبک او بارها تقلید شده است. ۲۴ساله بود که نخستین داستان کوتاهش به نام «در جاده» در مجله‌ای منتشر شد. در این دوره بیشتر داستان‌های کوتاه می‌نوشت و گه‌گاه شعر می‌سرود. یک دهه بعد سبک و سیاق این نویسنده تغییر کرد و تصمیم گرفت بیش از داستان‌نویس، شاعر باشد. به نظر می‌رسد این تصمیم پس از خون‌ریزی داخلی بوکوفسکی و گذراندن دوران درمان در بیمارستان در سال ۱۹۵۴ گرفته شد. او شروع به نوشتن شعرهای بسیار کرد و به‌سرعت به یکی از تأثیرگذارترین و کم‌نظیرترین شاعران قرن بیستم آمریکا بدل شد. داستان‌های کوتاه و رمان‌های چارلز بوکوفسکی واقع‌گرایانه و اغلب طنز هستند. بخش بسیاری از شهرت او را می‌توان به‌خاطر رمان‌هایش دانست تا شعرهایش؛ رمان‌هایی چون «اداره پست» (۱۹۷۱)، «ساندویچ ژامبون» و...، اما در همین زمان علاوه‌بر نوشتن رمان به خلق شعر و داستان کوتاه مشغول بود. او تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۴ بیش از ۵۳۰۰ شعر و داستان خلق کرده بود. به نظر می‌رسد آثاری که پس از مرگ بوکوفسکی جمع‌آوری و منتشر شده، با کمی دست‌کاری و ویرایشی آسیب‌زننده همراه است و گویی کمتر از آثار اصلی این نویسنده و شاعر است. چارلز بوکوفسکی در سال ۱۹۹۴ بر اثر ابتلا به بیماری سرطان خون در ۷۳سالگی درگذشت. از دیگر آثار داستانی او می‌توان به این فهرست اشاره کرد: «زن‌ها» (۱۹۷۸) «حکایت‌هایی از دیوانگی‌های روزمره» (۱۹۸۳)، «هالیوود» (۱۹۸۹)، «عامه‌پسند» (۱۹۹۴)، «از چند قدمی یک تیمارستان» (۱۹۹۲)، «عشق سگی است دربان جهنم» (۱۹۷۷)، «سوختن در آب، غرق شدن در آتش» (۱۹۷۴) و مجموعه داستان «موسیقی آب گرم».

بخشی از کتاب عامه پسند

«متاسفانه، آن بعدازظهر کارم به میدان مسابقه کشید و آن شب حالم سر جایش نبود، اما وقت تلف نکرده بودم، در فکر فرو رفتم، حقایق را حلاجی کردم. درست بالای سر همه چیز بودم. هر آن ممکن بود از همه چیز سر دربیاورم. قطعاً.»

معرفی نویسنده
عکس چارلز بوکوفسکی
چارلز بوکوفسکی
آمریکایی | تولد ۱۹۲۰ - درگذشت ۱۹۹۴

هاینریش چارلز بوکوفسکی، شاعر و داستان‌نویس آمریکایی متولد آلمان بود. از او اغلب به عنوان نویسنده تأثیرگذارِ معاصر نام برده می‌شود و سبک او بارها مورد تقلید قرار گرفته است. هنری چارلز بوکوفسکی دو سال بعد از پایان جنگ جهانی اول در آلمان متولد شد؛ در سال ۱۹۲۰، از مادری آلمانی و پدری آمریکایی و سرباز. پدر و مادر او، هنری صدایش می‌کردند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۶۸۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان