دانلود و خرید کتاب اثر انتظار دیوید رابسون ترجمه میلاد رستگاری فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب اثر انتظار

کتاب اثر انتظار

معرفی کتاب اثر انتظار

کتاب اثر انتظار نوشتهٔ دیوید رابسون و ترجمهٔ میلاد رستگاری فرد است. نشر سایلاو این کتاب را منتشر کرده است. این اثر در باب یک مفهوم به نام «اثر انتظار» است.

درباره کتاب اثر انتظار

چگونه ماشین پیش‌بینی مغز، باورها و انتظارات را به واقعیت تبدیل می‌کند؟ کتاب اثر انتظار (the expectation effect) کوشیده است به این پرسشْ پاسخ دهد. این کتاب از مفهومی کاملاً علمی بر پایهٔ یکی از مهم‌ترین نظریه‌های علمی سخن گفته است که مغز را به‌عنوان یک «ماشین پیش‌بینی» در نظر می‌گیرد. این مفهوم «اثر انتظار» نام گرفته است. اثر حاضر تأثیر متقابل شگفت‌انگیز بین طرز فکر و واقعیت را بررسی کرده و به تأثیر عمیقی که انتظارات ما بر تجربیات و دستاوردهای ما اعمال می‌کند، پرداخته است. کار دیوید رابسون به روان‌شناسی پس انتظارات می‌پردازد. او نشان داده است که چگونه باورها و دیدگاه‌های ما، ادراکات و رفتارهای ما را شکل می‌دهد. این نویسنده از انبوهی از تحقیقات علمی استفاده کرده است تا نشان دهد چگونه انتظارات می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر جنبه‌های مختلف زندگی و توانایی‌های شناختی تأثیر بگذارد. 

خواندن کتاب اثر انتظار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب مغز انسان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اثر انتظار

«لازم به ذکر است که جونز ۸۰ و اندی سال سن دارد و نامش در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان پیرترین رقصنده آکروباتیک سالسا در جهان ثبت شده است. جونز که در بریتانیا بزرگ شد، همیشه به رقص علاقه داشت و تا قبل از ازدواج با شوهرش دیوید، در سن ۲۲ سالگی و به دنیا آوردن ۴ فرزند، به طور حرفه ای نمایش های رقص اجرا می کرد. این زوج پس از دوران بازنشستگی، به اسپانیا نقل مکان کردند. او در آن جا و پس از مرگ غم انگیز همسرش بر اثر سرطان، رو به کلاس های رقص آورد. او پس از آزمودن انواع سبک های رقص آمریکای لاتین، خیلی زود عاشق رقص سالسای آکروباتیک شد که در آن بارها توسط شریک رقص خود، نیکو، به هوا پرتاب می شد. جونز در سال ۲۰۱۴ به رسانه ها گفت: «من سنم را بهانه نمی کنم چون نه احساس ۸۰ ساله بودن دارم و نه مثل یک آدم ۸۰ ساله عمل می کنم».

ما تا این جای کار، دیده ایم که انتظارات ما تا چه حد می توانند بر سلامت ذهنی و جسمی ما و همچنین پاسخ های زیستی ما به رژیم غذایی، ورزش و استرس تأثیر گذاشته و توانایی های شناختی و ادراکی ما را تغییر دهند. اکنون می خواهم به شما نشان دهم که چگونه همه این اثرات انتظار می توانند دست به دست هم داده و نحوه بالا رفتن سن ما را تغییر دهند. این واقعیت که باورهای شما می توانند چند سال به زندگی تان اضافه یا از آن کم کنند، به نظر من، بارزترین و مهم ترین نتیجه این درک جدید از مغز به عنوان ماشین پیش بینی است. به همین دلیل من معتقدم باید توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشیم.

قبل از این که شروع کنیم، لطفاً سعی کنید به چهار پرسش زیر کاملاً صادقانه پاسخ بدهید:

۱. آیا فکر می کنید با بالا رفتن سن تان، شرایط بهتر می شود، بدتر می شود یا ثابت می ماند؟

۲. در هرکدام از جفت واژه هایی که در ادامه می آیند، شما کدام واژه را با دوران بازنشستگی یا پس ازآن مرتبط می دانید؟ درگیر یا غیر درگیر؛ توانا یا ناتوان؛ مستقل یا وابسته؛ مشغول یا بیکار.

۳. چه موقع میان سالی به پایان می رسد و دوران پیری شروع می شود؟

۴. تنها بر اساس حس شخصی خودتان (و نه سن واقعی) حس می کنید، چند سال تان است؟

در ادامه خواهیم دید که پاسخ شما به این سؤالات و سؤالات مشابه آن ممکن است اهمیت بسیار بالایی برای سلامتی شما داشته باشد. درواقع، بسیاری از دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که باورهای شما در مورد روند پیری می توانند به اندازه سن واقعی تان بر سلامتی طولانی مدت شما تأثیرگذار باشند. های مختلف سرعت پیشروی ساعت بیولوژیک سلول های شما را تعیین می کنند و بر همه چیز از دردهای جزئی گرفته تا خطر بروز بیماری قلبی، زوال عقل و مرگ تأثیر می گذارند. به نظر می رسد طرز فکر شاداب فردی مانند پدی جونز به عنوان نوعی اکسیر جوانی عمل می کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۴۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
تومان