دانلود و خرید کتاب کار آهسته تر، بازده بیشتر کال نیوپورت ترجمه علیرضا شفیعی نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کار آهسته تر، بازده بیشتر اثر کال نیوپورت

کتاب کار آهسته تر، بازده بیشتر

معرفی کتاب کار آهسته تر، بازده بیشتر

کتاب کار آهسته تر، بازده بیشتر نوشتهٔ کال نیوپورت و ترجمهٔ علیرضا شفیعی نسب است. انتشارات بذر خرد این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب رهایی از فرسودگی شغلی.

درباره کتاب کار آهسته تر، بازده بیشتر

کتاب کار آهسته تر، بازده بیشتر (Slow Productivity) دو بخش اصلی دارد؛ «مبانی» و «اصول». این کتاب که در پایانْ نتیجه‌گیری کرده، در کل پنج فصل دارد. گفته شده است که بسیاری از کتاب‌های خودیاری با مفاهیمی ساده‌انگارانه می‌خواهند به ما بیاموزند که با افزایش حجم کارها بهره‌وریمان را افزایش دهیم. بیشتر ما نه از کمی‌ِ کار که از بسیاریِ آن رنج می‌بریم. کال نیوپورت در کتاب حاضر، چنین نگرشی را «بهره‌وری کاذب» می‌داند و در عوض راه جدید و بهتری برای افزایش بهره‌وری کاری را قدم‌به‌قدم ارائه داده است. کال نیوپورت این شیوه را با آوردن مثال‌هایی از دانشمندان و نویسندگان و دیگر متفکران بزرگ شرح داده و در هر قدم راهبردهایی عملی عرضه کرده است که چگونه می‌توان شیوهٔ «بهره‌وری آهسته» را در محیط کارهای امروزی به اجرا گذاشت. با او همراه شوید تا با کارکردنِ آهسته‌تر، بازدهی بیشتری داشته باشید.

خواندن کتاب کار آهسته تر، بازده بیشتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب فرسودگی شغلی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کال نیوپورت

کال نیوپورت، نویسندهٔ کتاب «کار عمیق» و مهندس کامپیوتر، در ۲۳ جون ۱۹۸۲ متولد شد. او نویسندهٔ چندین کتاب در حوزهٔ خودیاری بوده است. کتاب‌های او در زمینهٔ موفقیت در دانشگاه و موفقیت در زمینه‌های کاری است. او دربارهٔ چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات بسیاری کرده است. «کار آهسته»، «مینیمالیسم دیجیتال» و «آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند» از دیگر کتاب‌های او است. نیوپورت سخنرانی‌های جالبی درمورد تکنولوژی، دنیای دیجیتال و افزایش بهره‌وری در دنیای امروز دارد. او با دست‌ودلبازی نتایج تحقیقات و تجربیاتش را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. در کتاب‌هایش سعی کرده تا درمورد موضوعاتی صحبت کند که به زندگی شخصی و حرفه‌ای خوانندگانش کمک کند. او که خط‌به‌خط گفته‌هایش را با تحقیقات محکم‌کاری می‌کند تا خوانندگانش را گمراه نکند؛ بنابراین عجیب نیست که کتاب‌هایش در مدت‌زمان کوتاهی قاره به قاره سفر کرده‌اند و حداقل به ۳۵ زبان ترجمه شده‌اند. کتاب‌های او در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، نیویورکر، واشنگتن پست و اکونومیست قرار داشته‌اند.

بخشی از کتاب کار آهسته تر، بازده بیشتر

«اهمیت کیفیت در کار هنرمندان جای هیچ صحبتی ندارد. جوئل واقعاً خوب می‌خواند، پس آتلانتیک رکوردز پیشنهاد پاداشی یک‌میلیونی داد. وقتی توجهمان را به کار دانش‌ورزی معطوف کنیم، این ارتباط کمی گُنگ‌تر می‌شود. بیشترمان مثل خوانندگان یا بازیگران نیستیم که فقط یک کار انجام دهیم و عملکرد حرفه‌ای‌مان بر اساس همان سنجیده شود. لازمهٔ دانش‌ورزی پیشبرد هم‌زمان چندین هدف مختلف است. منِ استاد دانشگاه کلاس دارم، بررسی درخواست‌های کمک‌هزینهٔ تحصیلی با من است، کاغذبازی‌های کمک‌هزینه‌های فعلی را انجام می‌دهم، مشاور و راهنمای پایان‌نامه هستم، در کمیته‌ها شرکت می‌کنم، مقاله می‌نویسم، برای ارائهٔ این مقاله‌ها سفر می‌کنم و با هزار زحمت به شیوه‌نامهٔ مناسب انتشار درشان می‌آورم. تمام این کارها مهم جلوه می‌کند. بیشتر شغل‌های دیگرِ این بخش نیز به همین اندازه تنوع دارند.

اما حتی در کار دانش‌ورزی هم اگر نگاه دقیق‌تری بیندازیم معمولاً بین فهرست‌های شلوغ کارهایمان یکی دو فعالیت اصلی می‌یابیم که حائز بیشترین اهمیت‌اند. مثلاً وقتی استاد دانشگاه برای ارتقای شغلی در نظر گرفته شده، بیشتر کاری که روزهایش را اشغال می‌کند از توجه می‌افتد. تصمیم نهایی در گرو نامه‌های محرمانهٔ جامعی است که دانش‌پژوهان برجسته می‌نویسند و در آن از اهمیت و تأثیر پژوهش ما در حوزهٔ خودمان می‌گویند و صحبت می‌کنند. درنهایت، مقاله‌های پژوهشیِ باکیفیت چیزی‌اند که برای ما اهمیت دارند. اگر تخصص آکادمیک خود را به‌طور قابل‌توجهی پیش نبرده باشیم، هرچقدر هم در فهرست کارهایمان فداکاری کنیم دردی را دوا نمی‌کند. شغل‌های دانش‌ورزی دیگر هم از این دست فعالیت‌های اصلی دارند که در پس طوفان کارهای مختلف در جریان است. همان‌طور که جوئل باید خوانندهٔ خوبی می‌شد، طراح گرافیک درنهایت باید آثار هنری خوبی خلق کند، مدیر توسعهٔ کسب‌وکار باید پول را به این سمت سرازیر کند، بازاریاب باید محصولات را بفروشد و مدیر باید گروهی را با عملکرد خوب رهبری کند.

طبق اصل سوم و پایانیِ بهره‌وری آهسته، باید درمورد کیفیت فعالیت‌های اصلیِ زندگی حرفه‌ای‌تان وسواس به خرج دهید. هدف این نیست که در کارتان خیلی خوب شوید فقط برای اینکه خیلی خوب باشید (هرچند این هم ستودنی است)؛ چنان‌که در ادامه خواهم گفت، باید بر کیفیت کارتان تمرکز کنید چون کیفیت به شکلی که فکرش را هم نمی‌کنید به میل ما برای فرار از بهره‌وری آهسته و روی‌آوری به کارِ آهسته‌تر ربط دارد.»

معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان