دانلود و خرید کتاب خاطرات مهاجرت عبدالحسین شیبانی (وحیدالملک)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خاطرات مهاجرت

کتاب الکترونیکی خاطرات مهاجرت نوشتۀ عبدالحسین شیبانی (وحیدالملک) و ایرج افشار و کاوه بیات است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. کتاب خاطرات مهاجرت، خاطرات و یادداشت‌های روزانۀ میرزا عبدالحسین خان شیبانی، یکی از فعالین و رهبران سفر مهاجرت و تشکیل جمعیت مدافعین وطن و شرح مأموریت او به برلن در مقام نمایندۀ دولت موقت کرمانشاه است و برای تأمین خواسته‌های ملّیون ایرانی، سند و نوشته‌ای است در تبیین تأمین منافع ملّی و خاتمه دادن به چیرگی بیگانگان بر مسائل کشور در سال‌های جنگ جهانی اول.

درباره کتاب خاطرات مهاجرت

 کتاب خاطرات مهاجرت شامل مجموعه‌ای روایی از خاطرات میرزامحمد علی خان شیبانی است که از خلال روایات این زندگینامه و به‌نوعی خاطرات پراکنده، مطالعه‌ای تاریخی و اجتماعی نیز در این کتاب شکل‌گرفته است. مثلاً در بخش‌های ابتدایی این کتاب به چگونگی خروج مهاجرین از تهران و نحوۀ شکل‌گیری نهضت در قم و اصفهان و بالاخره دوران کوتاه استقرار آنها در کرمانشاه می‌پردازد. این کتاب به طور خلاصه حاوی دو نوع مطلب است. قسمتی عبارت است از آنچه مربوط می‌شود به مهاجرت و تحولات آن و قسمتی هم افرادی که در آن جریان سیاسی دخیل بودند. در این مبحث گاهی به اخلاق و رفتار افراد هم پرداخته است

درباره عبدالحسین شیبانی (وحیدالملک)

میرزا عبدالحسین شیبانی (۱۲۵۲ کاشان –۱۳۴۲ تهران) ملقب به وحیدالملک نویسنده، مدرس، قانون‌گذار و دولتمرد تکنوکرات ایرانی در دوران قاجار بود. او مبتکر تغییر تقویم رسمی ایران از هجری قمری به خورشیدی است. نخستین قرارداد راه‌اندازی پست هوائی با خارج از ایران را وحیدالملک با شوروی بست. میرزا عبدالحسین علوم مقدماتی و ادبیات فارسی و ادبی را در زادگاهش کاشان فراگرفت. سپس به هندوستان رفت و زبان انگلیسی آموخت و برای ادامه تحصیلات عالی، راهی انگلستان شد. در دانشگاه کمبریج در زمینه تاریخ جهان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرد، با ادوارد براون آشنا و با معرفی او در این دانشگاه به تدریس زبان فارسی مشغول شد.

خواندن کتاب خاطرات مهاجرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مسائل تاریخی و سیاسی ایران مناسب است.

بخشی از کتاب خاطرات مهاجرت

«بی موقع نیست علت استعفای غیرمنتظرۀ آقای مستوفی الممالک در اینجا ذکر شود؛ روز بعد از ورود ما به کاشان آقایان ارباب کیخسرو و میرزا قاسم خان صور و عدل الملک (دادگر) از طرف آقای مستوفی الممالک از تهران عقب سر ما وارد کاشان شدند و سواد عهدنامه‌ای را که آقای مستوفی الممالک با نمایندگان روس و انگلیس مذاکره و قطع کرده بود که به امضا برسد با خود آورده بودند. آقای مستوفی الممالک آقایان نامبرده را مأمور کرده بود به قم آمده سواد این معاهده را به ما ارائه داده کسب تکلیف کنند. حضرات روز بعد از حرکت ما از قم به آنجا وارد [شدند] و چون ما حرکت کرده بودیم مستقیماً به کاشان آمده بودند. آقای مستوفی الممالک شفاهاً به آنها گفته بود اگر این معاهده قبول و پذیرفته شود خواهد توانست در مقام خود بماند والا اگر پذیرفته نشد تلگرافاً اطلاع دهند که به فوریت استعفا داده، از فشار روسها خلاص شود و نیز سفارش کرده بود که رونوشت معاهده را غیر از نمایندگان حاضر در کاشان جلسه منعقد کرده، رونوشت معاهده را تحت مذاکره و مداقه قرار دادند. معاهده مشتمل بر پانزده ماده بود ...»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۹۶ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۹۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان