دانلود و خرید کتاب دیالوژیسم زوجی؛ زوج درمانی گفتمان مدار سیدحمید آتش پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیالوژیسم زوجی؛ زوج درمانی گفتمان مدار اثر سیدحمید آتش پور

کتاب دیالوژیسم زوجی؛ زوج درمانی گفتمان مدار

معرفی کتاب دیالوژیسم زوجی؛ زوج درمانی گفتمان مدار

کتاب «دیالوژیسم زوجی؛ زوج درمانی گفتمان مدار» نوشتۀ سیدحمید آتش پور و نسرین محمدی نسب است و انتشارات روانشناسی و هنر آن را منتشر کرده است. این کتاب روش گفتگوی صحیح بین زوج‌ها را به همراه تمرین‌های کاربردی ارائه می‌دهد. 

درباره کتاب دیالوژیسم زوجی؛ زوج درمانی گفتمان مدار

برقراری رابطه بدون شک یک هنر است. هر انسانی ابتدا با خودش ‌بعد با خالقش، محیط‌زیستش و با دیگران رابطه دارد. در میان رابطه‌هایی که انسان برقرار می‌کند، رابطه با دیگران بسیار حائز اهمیت است و معمولاً اکثر افراد از ضعف در این نوع رابطه صدمه می‌بینند چرا که از موضوع اصلی یعنی به‌وجودآوردن گفتمان بسیار دور هستند. گفتمان آگاهانه، شفاف و بر اساس یک موضوع خاص صورت می‌گیرد به همین دلیل سطحی نیست. اگر افراد بتوانند در گفتمان بین‌فردی موفق باشند، دچار سوءتفاهم‌ها، عدم درک متقابل، و بدخلقی یا ازبین‌رفتن رابطه نمی‌شوند. خانواده‌ها و به‌ویژه زوج‌ها اغلب احساس تنهایی می‌کنند به این دلیل که نتوانسته‌اند گفتمان موفقی را در پیش بگیرند.

گفت‌وگو، آگاهی، خودشناسی، خود اصلاحی و همچنین فضای مشترکی را برای تبادل معانی هستی‌شناسانه بین زوجین به وجود می‌آورد و در روابط بین زوج‌ها نقشی بسیار اساسی ایفا می‌کند چرا که امکان حضور هر دو نفر و به‌کارگیری زبان مختص هر کدام را به رسمیت می‌شناسد و باعث می‌شود که هر یک از زوجین با بهره‌گرفتن از دیالوگ به سمت دیگری حرکت کند و از خودگویی و خود تأییدی دوری کرده و به کشف دنیاها و هستی‌های یکدیگر بپردازند.

دیالوژیسم زوجی؛ زوج درمانی گفتمان‌مدار، کتابی ساختارمند است که به بحث دربارۀ فلسفه گفت‌وگو و دیالوگ بین زوج‌ها و روش گفت‌وگوی صحیح، اهداف و مزیت‌های آن می‌پردازد. فصل دوم کتاب در پایان هر بخش تمرین‌هایی در این زمینه ارائه می‌دهد که درمانگران و زوج‌ها می‌توانند با انجام این تمرینات به مهارت در دیالوگ زوجی دست یابند. هدف کتاب دیالوژیسم زوجی؛ زوج درمانی گفتمان‌مدار این است که زوج‌ها بدانند در روابط خودشان به چه شکل عمل کنند و چگونه می‌توانند انتظارات خود را با گفت‌وگو به نتیجه برسانند.

در بخشی از معرفی پشت جلد کتاب دیالوژیسم زوجی؛ زوج درمانی گفتمان‌مدار آمده است: «کتاب دیالوژیسم زوجی شامل راهکار‌هایی است برای گفتگویی بر مبنای صحیح که به‌واسطه آشفتگی فکری و تحلیل‌نکردن موضوع نتوانسته‌ایم به نتیجه برسیم. این نوع دیالوگ همان نوع گفتگویی است که «نبرد دوستانه و آزادانه برای دستیابی به حقیقت» نامیده شده است. گفتگو یعنی شرط لازم برای آزادانه اندیشیدن و خردمندانه پاسخ‌دادن.»

خواندن کتاب دیالوژیسم زوجی؛ زوج درمانی گفتمان مدار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به متخصصین، زوج درمانگرها، خانواده‌ها و زوج‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان