دانلود و خرید کتاب جرح و زیتون عباس خامه یار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جرح و زیتون اثر عباس خامه یار

کتاب جرح و زیتون

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جرح و زیتون

کتاب جرح و زیتون به‌قلم عباس خامه یار مجموعه‌ای است از روزنگاره‌ها و یادداشت‌های نویسنده و نیز روایت‌هایی از ملاقات‌ها و مراودات وی با شخصیت‌های برجستهٔ سیاسی، مذهبی و ادبی جهان اسلام در طول سال‌های فعالیتش به‌عنوان رایزن پیشین فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان. نسخهٔ عربی این کتاب را انتشارات بین‌المللی الهدی به چاپ رسانده است.

درباره کتاب جرح و زیتون

خاورمیانه همواره در طول تاریخ، بستر انواع تحولات فرهنگی، سیاسی اجتماعی و نیز مناقشات نظامی فراوانی بوده است، مناقشاتی که سبب شده تا چهرهٔ این خطهٔ ملتهب و پرحادثه در غباری از ابهام فرو رود و جز جنگ و ناامنی، تداعی‌کنندهٔ تصویر دیگری برای جویندگان و طالبان آشنایی بیشتر با این منطقه و مردمانش نباشد. دراین‌میان، لازم است اشخاصی که شناخت، اطلاع و تجربهٔ زیستهٔ بیشتری از فرهنگ و مقتضیات سیاسی این منطقه دارند دست به قلم برده و به‌واسطهٔ همین دانش، زمینهٔ مراودات فرهنگی و بین‌المللی را فراهم آورند. علی خامه‌ یار، رایزن پیشین فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب در کتاب جرح و زیتون که در اصل ترجمهٔ عربی کتاب زخم و زیتون است، در بخش اول به شرح برخورد‌ها و مرودات خود با شخصیت‌های مطرح فرهنگی و مذهبی جهان اسلام هم‌چون جرج جرداق و محمدحسنین هیکل پرداخته و در بخش دوم از خاطرات و وقایع دوران مدیریت و فعالیت خود سخن گفته است. لازم به ذکر است که نسخهٔ فارسی و اصل این کتاب در ۲ جلد و به‌وسیلهٔ انتشارات ادیان و مذاهب به چاپ رسیده است. 

خواندن کتاب جرح و زیتون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن نسخهٔ عربی این کتاب را به اشخاصی که به مطالعهٔ خاطرات شخصی و روزنگاره‌ها و آشنایی بیشتر با مشترکات فرهنگی ایران و لبنان علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

حجم

۱۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان