دانلود و خرید کتاب قضیه رابرت اوپنهایمر هاینار کیپهارت ترجمه نجف دریابندری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قضیه رابرت اوپنهایمر اثر هاینار کیپهارت

کتاب قضیه رابرت اوپنهایمر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قضیه رابرت اوپنهایمر

کتاب الکترونیکی «قضیه رابرت اوپنهایمر» اثر هاینار کیپهارت با ترجمهٔ نجف دریابندری در انتشارات خوارزمی چاپ شده است. این اثر نمایشنامه‌ای تاریخی است که به چالش‌های اخلاقی و فلسفی مرتبط با توسعهٔ تکنولوژی‌های هسته‌ای می‌پردازد.

درباره کتاب قضیه رابرت اوپنهایمر

این کتاب نمایشنامه‌ای است که بر اساس اسناد واقعی، روایتی از تحقیقات امنیتی را دربارهٔ جی. رابرت اوپنهایمر، موسوم به پدر بمب اتمی، ارائه می‌دهد. این تحقیقات دربارهٔ وفاداری جی. رابرت اوپنهایمر به ایالات متحده و تردیدهایش در توسعهٔ بمب هیدروژنی است و تلاش‌ها و تردیدهای اوپنهایمر در توسعهٔ سلاح‌های هسته‌ای و اثرات اخلاقی آن را به تصویر می‌کشد. این اثر مناسب کسانی است که به درک عمیق‌تری از تنش‌های بین اخلاق علمی و مسئولیت‌های اجتماعی علاقه‌مند هستند. از این رو نمایشنامهٔ قضیه رابرت اوپنهایمر می‌تواند برای دانشجویان و علاقه‌مندان به تاریخ علم و تکنولوژی و فلسفهٔ اخلاق جالب باشد. بررسی اخلاق در پژوهش و تاریخ جنگ سرد در این کتاب به خوانندگان اجازه می‌دهد تا درکی عمیق‌تر از چالش‌های اخلاقی و سیاسی پیش‌روی دانشمندان در آن دوره داشته باشند.

کتاب قضیه رابرت اوپنهایمر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران هنر نمایش و افرادی که به مطالعهٔ نمایشنامه‌ها علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب قضیه رابرت اوپنهایمر

«مارکس: آقای راب، من گمان می‌کنم شما هنوز به سؤال من جواب نداده‌اید.

راب: درست است، جواب نداده‌ام آقای مارکس؛ برای اینکه من اعتراضم را به این دلایل مطرح می‌کنم. درخصوص پرونده، اطلاعات جدید به دست آمده و نسبت به حدود جواز برائت امنیتی، مقررات جدید وضع شده است؛ مضافاً بر اینکه به‌نظر من، بین روابط سابق دکتر اوپنهایمر و رفتار ایشان در قضیهٔ بمب هیدروژنی، رابطه‌ای موجود است. بنابراین من می‌خواهم به من حق داده شود که ایشان و سایر شهود را درخصوص این مسائل مورد سؤال قرار دهم. این امر به‌نفع خودشان هم هست.

گری: اعتراض وارد است.

تغییر نور. راب پیش می‌آید و جلوی چراغ‌های پای صحنه می‌ایستد. پرده‌ها بسته می‌شود.

راب: مردم ممکن است تصور کنند من غرض دارم. اشتباه می‌کنند. وقتی که من شروع به کار کردم، اوپنهایمر در میان دانشمندان آمریکا بُت من بود، بمب اتمی بود... اوپی‌جان بود. بعد من پرونده‌هایش را مطالعه کردم. این پرونده‌ها بت را به ابوالهول مبدل کردند. چطور من می‌توانم از اوپنهایمر خاطرجمع باشم؟ من نتوانسته‌ام راه‌حل چند نکتهٔ متناقضِ زندگی او را پیدا کنم. من نتوانسته‌ام راه‌حل رفتار او را در قضیهٔ بمب هیدروژنی پیدا کنم. ولی درعین‌حال نمی‌توانم بگویم که فلان موضوع و بهمان نکته، دلیل بر عدم وفاداری اوست. مسائل قابل بحث است. من به این نتیجه رسیده‌ام که در تحقیقات امنیتی جدید، اکتفای به حقایق عینی کافی نیست. آیا نباید اندیشه‌ها و احساسات و انگیزه‌هایی را که در زیر آن حقایق عینی نهفته‌اند نیز بررسی کنیم و آن‌ها را موضوع تحقیقات خود قرار دهیم؟ اگر بخواهیم درخصوص صلاحیت اوپنهایمر به حکم قطعی برسیم، این تنها راه ممکن است. آیا باید لبخند ابوالهول را با کارد قصابی تشریح کنیم؟ وقتی که امنیت جهانِ آزاد به آن بستگی داشته باشد، بله باید بکنیم.

راب به‌طرف صحنه بازمی‌گردد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۵۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان