دانلود و خرید کتاب ماهی، طوطی و شیاطین میان رودان محمد سرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماهی، طوطی و شیاطین میان رودان اثر محمد سرابی

کتاب ماهی، طوطی و شیاطین میان رودان

معرفی کتاب ماهی، طوطی و شیاطین میان رودان

کتاب ماهی، طوطی و شیاطین میان رودان نوشتهٔ محمد سرابی است. انتشارات کتابسرای تندیس این رمان معاصر و ایرانی و فانتزی را منتشر کرده است؛ روایتی متفاوت از جنگ‌زدگان خاورمیانه.

درباره کتاب ماهی، طوطی و شیاطین میان رودان

کتاب ماهی، طوطی و شیاطین میان رودان حاوی یک رمان معاصر و ایرانی و روایتی متفاوت از جنگ‌زدگان خاورمیانه است. گفته شده است که کسانی که در میان‌رودان زندگی کنند، همیشه اسیر شیاطین خواهند بود؛ تا هر جا که فرار کنند و هر چقدر که بی‌گناه باشند. داستان چیست؟ «سعد» یک کارگر شیروانی‌ساز در بیابان‌های جنوب آمریکا است که اوقاتش را در تنهایی و گرفتار وهم و خیال می‌گذراند. او زمانی را به یاد می‌آورد که در نزدیکی بغداد چوپانی می‌کرد. سعد کارگر سقف‌ساز دیگری را می‌بیند که هیچ‌وقت از روی شیب خطرناک شیروانی نمی‌افتد؛ کسی که به نظرش آشنا می‌آید. همه فکر می‌کنند «سعاد» یک دختربچهٔ عقب‌مانده است، اما خودِ سعاد هیچ فکری نمی‌کند. او بعضی اوقات صدای حرف‌زدن دیگران را نمی‌شنود؛ البته دیگران دربارهٔ او حرف نمی‌زنند؛ دربارهٔ داعش حرف می‌زنند! و «سعید» دانشجویی است که در هوای کثیف تهران نفس می‌کشد و باید به‌زودی پایان‌نامه‌اش دربارهٔ سلاح‌های شیمیایی را تحویل دانشگاه دهد. کتاب «ماهی، طوطی و شیاطین میان‌رودان» سه ماجرا از خاورمیانه‌ای را که داعش درون خاک آن رشد کرده است، تعریف می‌کند. رمان حاضر، زندگی این سه نفر (سعد و سعاد و سعید) را هم‌زمان با یکدیگر شرح می‌دهد.

خاورمیانهٔ درون این رمان، از همان شهرها و دشت‌ها و نخلستان‌هایی درست شده است که می‌شناسیم و داعش موجودی عجیب است که راه‌وروش خاصی برای اسیرگرفتن دارد. جنوب آمریکا هم از همان بیابان‌ها و جاده‌هایی ساخته شده است که برای همه آشنا است، اما هرازگاهی اتفاقی می‌افتد که نشان می‌دهد جهان با آنچه ما تصور می‌کنیم، تفاوت دارد. هر یک از شخصیت‌های رمان نیز درگیر دنیای درون و بیرون خود است. گفته شده است که داستان‌های کوتاه محمد سرابی (نویسنده و روزنامه‌نگار) پیش از این در جایزهٔ ادبی نوفه و مسابقهٔ داستان‌نویسی افسانه‌ها رتبه‌دار شده است. او در سال‌های گذشته کتاب «اسامه بن لادن؛ افسانه یا واقعیت» را با موضوع زندگی‌نامهٔ بنیانگذار القاعده نوشته است؛ در رمان ماهی، طوطی و شیاطین میان رودان هم بن‌لادن با ظاهری متفاوت حضور دارد.

خواندن کتاب ماهی، طوطی و شیاطین میان رودان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ماهی، طوطی و شیاطین میان رودان

«پیشگوی صدام به او گفته بود که گنجشک‌ها عامل بدبختی او هستند؛ برای همین صدام دستور داده بود که همه مردم توی شهرها و روستاها شروع به کشتن گنجشک‌ها کنند و هر خانواده باید لاشه گنجشک‌هایی که کشته بود را تحویل می‌داد. آن موقع وزارت کشاورزی اعلام کرده بود که چون گنجشک‌ها محصول کشاورزی را می‌خورند آفت محسوب می‌شوند و برای همین باید آن‌ها را از بین برد و توی انگلیس و فرانسه هم همه گنجشک‌ها را کشته‌اند و برای همین غذا به اندازه کافی دارند. بچه‌ها با تیرکمان گنجشک می‌زدند و لاشه‌ها را با نخ به‌هم می‌بستند و با شادی توی خیابان می‌چرخیدند. پیرمردها غر می‌زدند و می‌گفتند نباید به این حیوانات آزار برسانند. من نمی‌توانستم با تیرکمان گنجشک بزنم. حتی قوطی حلبی هم نمی‌توانستم بزنم. بچه‌ها گاهی جمع می‌شدند و یک قوطی کوچک را روی بلندی می‌گذاشتند و با سنگ‌های تیرکمان آن را می‌انداختند. برادرم رشید از همه بهتر بود ولی من هیچ‌وقت یاد نگرفتم درست بزنم. وقتی برای چوپانی می‌رفتم تکه سنگ‌ها را توی دشت پرت می‌کردم و نمی‌دانستم کجا می‌افتد؛ بعد از مدتی قانون کشتن گنجشک‌ها لغو شد و پیشگوی صدام گفت که ملخ‌ها عامل بدبختی هستند.»

نظرات کاربران

hossein
۱۴۰۳/۰۱/۲۳

به هیچ عنوان ارزش خوندن نداره.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۳۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰
۱۰%
تومان