دانلود و خرید کتاب افسانه کاریزما اولیویا فاکس کابان ترجمه معصومه نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسانه کاریزما اثر اولیویا فاکس کابان

کتاب افسانه کاریزما

معرفی کتاب افسانه کاریزما

کتاب افسانه کاریزما نوشتهٔ اولیویا فاکس کابان و ترجمهٔ معصومه نصیری است و انتشارات اردیبهشت آن را منتشر کرده است. چگونه متمایز باشید و همه را مجذوب خود کنید.

کتاب افسانه کاریزما یافته‌های علمی را با تکنیک‌های عملی و کارآمد ترکیب می‌کند و هنر جذب کردنِ دیگران را به مخاطب می‌آموزد. اولیویا فاکس کابان ابتدا موانعِ موجود بر سر راه کاریزماتیک بودن را بررسی می‌کند و سپس روش‌های غلبه بر آن‌ها را ارائه می‌دهد. او تمریناتی دقیق و جزئی را برای رسیدن به چنین شخصیتی طرح می‌کند که شامل استفاده از امکانات اولیه‌ٔ انسانی، مثل توانایی گفت‌وشنود، زبان بدن و... می‌شوند.

درباره کتاب افسانه کاریزما

اغلب انسان‌ها برای کسبِ موفقیت‌های بیشتر و تبدیل شدن به فردی برجسته و سرشناس، حاضر به یادگیری انواع مهارت‌ها هستند. یکی از اصطلاحات رایجی که برای توصیف افراد بزرگ و موفق به‌کار برده می‌شود، «کاریزماتیک» است. شاید بر این عقیده باشید که بیشتر افراد موفق در هر زمینه‌ای، چه حوزه‌ٔ سیاست و چه عرصه‌ٔ بازیگری و دنیای هنر، به‌واسطه‌ٔ خصوصیتِ کاریزما سرشناس و برجسته شده‌اند؛ اما این خصلت را چنان دور از ذهن و اسطوره‌ای می‌دانید که آن را یک امر ذاتی فرض می‌کنید که یا کسی با آن متولد می‌شود و یا برای همیشه از داشتن آن محروم می‌ماند. اولیویا فاکس کابان (Olivia Fox Cabane) ادعا می‌کند که کاریزما مهارتی آموختنی است. او در کتاب افسانه‌ کاریزما (The Charisma Myth)، طبق یافته‌های علمی و با استفاده از داستان‌هایی واقعی، مجموعه‌ای از تمریناتی عملی برای پرورش مهارت کاریزما را در افراد پیشنهاد می‌دهد.

کاریزما همواره مقوله‌ای جذاب و جنجالی بوده که عکاسان و خبرنگاران زیادی را به سمت چهره‌های مشهور کشانده است. اما تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که استیو جابز یا مریلین مونرو از بدو تولدشان افرادی کاریزماتیک بوده‌اند یا به‌مرور کاریزماتیک بودن را آموخته‌اند؟ نویسنده با مثال‌هایی از زندگی این افراد در طول تاریخ، ثابت می‌کند که آن‌ها از ابتدا آدم‌هایی معمولی بودند که با یادگیری تکنیک‌هایی به‌خصوص، در مرکز توجه قرار گرفتند. حال اگر به این باور رسیده‌اید که کاریزماتیک بودن را می‌توان آموخت، کافی است تمرین‌های کتاب افسانه‌ کاریزما را جدی بگیرید و از انجام پیش‌پاافتاده‌ترینِ آن‌ها هم نگذرید.

اگر می‌خواهید بدانید کاریزماتیک بودن و هنرِ جذب دیگران چه فوایدی برای شما دارد، می‌توان گفت که زمانی که فردِ کاریزماتیک به مکانی وارد می‌شود، افراد به او جذب می‌شوند و دوست دارند هر کاری از دستشان ساخته است برای او انجام دهند. تجربه‌ٔ تاریخی بشر نشان می‌دهد که افراد کاریزماتیک خوش‌بخت‌ترند و دوستان بیشتر و حلقه‌های عاطفی گسترده‌تری اطراف خود دارند. این ویژگی همچنین زمینه‌های رهبری را فراهم می‌آورد؛ چراکه دیگران مایل به پیروی‌کردن از فرد کاریزماتیک هستند. حال به این فکر کنید که کاریزما در عرصه‌ٔ کسب‌وکار از چه میزان اهمیتی برخوردار خواهد بود. اگر در یک سازمان کارمند هستید، دیگران شما را فردی با عملکرد بسیار بالا می‌بینند و اگر مدیر باشید، کاریزما به شما در جذب نیروهای بهتر و بااستعدادتر کمک می‌کند.

به عقیده‌ٔ کتاب افسانه‌ کاریزما، این ویژگی بیش از اینکه حاصلِ رفتارهای کلامی باشد، نتیجه‌ٔ رفتارهای غیرکلامی خاص است. برای کسبِ این نوع رفتارها، باید آن‌قدر آزمون‌وخطا کنید و نتایجِ هر رفتار را بسنجید، تا به‌مرور متوجه شوید کدام رفتارهای خاص به کاریزماتیک بودنِ شما کمک می‌کنند؛ پس از آن این رفتارها نهادینه و غیرارادی می‌شوند و نیازی نیست برای آن تلاش کنید. توجه داشته باشید که برای این تغییرها، نیازی نیست ذاتِ خود را عوض کنید، تنها تغییرات رفتاری شما را به نتیجه‌ٔ دل‌خواه خواهند رساند.

این کتاب علم کاریزما را با یادگیری سازوکارهای رفتاری و شناختیِ تشکیل‌دهنده‌ٔ آن و تلاش برای استخراج عملی‌ترین ابزارها و راهکارها، مهندسی معکوس کرده است. راهکارهای کتاب افسانه‌ کاریزما مجموعه‌ای از مؤثرترین روش‌های حوزه‌های گوناگون علوم فناوری، شناختی، اعصاب و مراقبه را به مخاطب آموزش می‌دهد.

خواندن کتاب افسانه کاریزما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۱۴۷,۰۰۰
تومان