دانلود و خرید کتاب کارما جاگی واسودو (سادگورو) ترجمه معصومه نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کارما

کتاب کارما نوشتهٔ جاگی واسودو (سادگورو) و ترجمهٔ معصومه نصیری و ویراستهٔ مرجان سلیمان (زهرا) است و انتشارات اردیبهشت آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمایی‌های یک یوگی برای خلق سرنوشتتان است.

کارما چیست؟ اکثر مردم کارما را به عنوان ترازنامه ای از اعمال خوب و بد، فضایل و گناهان درک می کنند. مکانیزمی که حکم می کند ما نمی توانیم از عواقب اعمال خود فرار کنیم. در حقیقت، کارما ربطی به پاداش و مجازات ندارد. کارما به سادگی به معنای عمل است: عمل شما، مسئولیت شما. این یک سیستم خارجی جرم و مجازات نیست، بلکه یک چرخه داخلی است که توسط شما ایجاد شده است. انباشت کارما فقط با نیت شما و نحوه ی واکنش شما به آنچه برای شما اتفاق می افتد تعیین می شود. با گذشت زمان، ممکن است اسیر الگوهای رفتاری ناخودآگاه خود شوید.

در کارما، سادگورو به دنبال این است که شما را به صندلی راننده بازگرداند و شما را از یک مسافر وحشت زده به یک راننده ی مطمئن تبدیل کند که در مسیر سرنوشت شما حرکت می کند. با زندگی آگاهانه و کامل در هر لحظه، می توانید خود را از چرخه رها کنید. کتاب کارما یک اکتشاف و یک راهنما است که درک ما از کارما را به پتانسیل اصلی آن برای آزادی و توانمندسازی به جای منبع درهم‌تنیدگی باز می‌گرداند. از طریق آموزه های سادگورو، شما یاد خواهید گرفت که چگونه هوشمندانه و شاد در یک دنیای چالش برانگیز زندگی کنید.

درباره کتاب کارما

کارما در اصل واژه‌های هندی است، به تمام واژه‌نامه‌ها راه‌یافته است. این کلمه صرفاً به کتاب‌های قطور ماوراءالطبیعه و مقالات دانشگاهی محدود نمی‌شود، بلکه اصطلاحی است که وارد تمام لغت‌نامه‌های سراسر دنیا، از تخصصی تا عمومی شده است. کارما تنها مفهومی در جهان است که به سرگشتگی انسان در هنگام مواجهه با رنج می‌پردازد. تنها استدلالی است که بی‌نظمی دنیایی را که در آن زندگی می‌کنیم توضیح می‌دهد. شاید هیچ کلمه دیگری به‌خوبی کارما به چرای سرشار از سردرگمی انسان پاسخ ندهد. یا نتواند پاسخ دهد. این کلمه مدت‌هاست که یا به شکلی عجیب بیش از حد ساده، یا بدون اینکه نیاز باشد رازآلود جلوه داده شده است. وقت آن است که به کشف عمیق‌تری از این مفهوم بپردازیم و واژه‌ای را بررسی کنیم که از آن، بیش از هر واژه غیرمادی دیگری، استفاده مفرط و اشتباه شده اما بازهم نمی‌شود آن را نادیده گرفت. وقتش رسیده که ببینیم کارما با حیاتی‌ترین مسائل بشر، یعنی معنای زندگی و مهم‌تر از آن نحوه زندگی‌کردن، چه ارتباطی دارد. امید است که این کتاب هم راهی برای کاویدن و هم نوعی راهنما باشد و کلید زندگی هوشمندانه و شاد در این دنیای پرچالش را به خواننده عرضه کند. همچنین قصد این کتاب این است که کلمه کارما را به اصل متحول‌کننده آن بازگرداند. امیدوارم این کتاب هرگونه درک نادرست از این کلمه را برملا کند تا بتوانیم کارما را باقدرت تمام‌وکمال و مضمون تکان‌دهنده‌اش ببینیم.

جویندگان معنویت معمولاً می‌خواهند از کارمای خود جدا شوند، اما باید به‌خاطر داشته باشیم که کارما دشمن ما نیست. لازم نیست برای رسیدن به زندگی مرفه کار ما را کاملاً حذف کنیم. قطعاً بدون کارما قادر به زندگی‌کردن نخواهیم بود، زیرا زندگی انسان به‌وسیله آن پابرجا می‌ماند. اما اگر یاد نگیریم کارما را مدیریت کنیم، ممکن است مایه رنج و گرفتاری باشد. سیستم یوگایی هیچ حکمی صادر نمی‌کند. شما را آزاد می‌گذارد تا خودتان تصمیم بگیرید که دلتان می‌خواهد کارمایی مثبت برای آینده به وجود بیاورید، از کارمای خود فاصله بگیرید یا آن را سراسر نابود کنید. این کتاب تمام احتمالات گوناگون را بررسی می‌کند اما انتخاب با خود شماست. اگر دائماً پایتان زیر چرخی له می‌شود مشکل چرخ نیست. مشکل این است که شما اصلاً نمی‌دانید چطور باید آن را برانید. هدف این کتاب ابداع دوباره چرخ نیست بلکه هدف نمایاندن روش‌هایی است برای راندن شادمانه آن به‌سوی هر مقصدی که می‌خواهید؛ با اطمینان از این که اختیار مسیر در دستان خودتان است.

خواندن کتاب کارما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب کارما برای افرادی که دوست دارند مفهوم کارما و رابطۀ آن با زندگی خود را بدانند مناسب است.

نظرات کاربران

مبین احمدی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

نظری که سادگور درباره‌ی کارما می دهد بسیار متفاوت با مفهومی است که در جهان رایج شده‌است تصویری که سادگورو به ما می دهد مفهوم کارما شبیه به ناخوآگاه فروید هست با رنگ و بوی آیین یوگی و فلسفه‌ی آن

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
تومان