دانلود و خرید کتاب حکومت جهانی خدا محی الدین حائری شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکومت جهانی خدا اثر محی الدین حائری شیرازی

کتاب حکومت جهانی خدا

معرفی کتاب حکومت جهانی خدا

کتاب حکومت جهانی خدا نوشتهٔ محی الدین حایری شیرازی است. نشر معارف این ۷۰ نکتهٔ کوتاه اعتقادی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب حکومت جهانی خدا

کتاب حکومت جهانی خدا ۷۰ نکتهٔ کوتاه اعتقادی را در بر گرفته است. این کتاب پنج فصل دارد. بیشتر متن‌های این کتاب، برگرفته از بیانات نویسنده در سلسله جلسات درس اخلاق در مسجد جامع قلهک در تهران است که در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، دوشنبه‌شب‌ها برگزار شد. اثر حاضر به‌همت مؤسسهٔ «بچه‌های مسجد» گردآوری و تدوین شده است. محی الدین حایری شیرازی، روحانی شیعهٔ ایرانی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و امام جمعهٔ سابق شیراز بود.

خواندن کتاب حکومت جهانی خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد مسائل دین اسلام و مذهب شیعه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حکومت جهانی خدا

«۵۸. چرا ولایت‌علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) پذیرش ولایت خداست؟

اسلام، انتخاب ولایت است. وقتی شهادتین می‌گوییم، یعنی ولی من خداست. «اَشهدُ أنّ محمّد رسول الله» یعنی من ولایتِ الله را در ولایت رسولش می‌بینم؛ یعنی راهی برای ولایت الله، جز از راه ولایت رسول نیست.

بارها این مثال را زده‌ام: وقتی ورق آهن به آهن‌ربا برسد، آهن‌ربا می‌شود و وقتی آهن‌ربا شد، آهنِ بعد از خود را هم جذب می‌کند. وقتی ورق‌های متعدد آهن به آهن‌ربا متصل می‌شوند، دیگر به تعداد ورق‌های آهن، آهن‌ربا داریم. به‌عبارتی، هر آهنی که خاصیت آهن‌ربایی پیدا می‌کند، بر ورق آهن بعد از خود ولایت پیدا می‌کند و او را جذب خود می‌کند. ورق آهن بعدی، مطیع ورق آهن قبل از خودش می‌شود. او آهن‌ربا شده و این مجذوب او؛ این نیز به‌واسطهٔ اطاعت از آهنِ آهن‌ربا شدهٔ قبل از خود، آهن‌ربا می‌شود. به‌این‌ترتیب، سلسلهٔ ولایت به‌وجود می‌آید. درعین‌حال که تعداد این ورق‌های فلزی متعدد است، اما درحقیقت یک ولایت وجود دارد نه چندین ولایت؛ ولایت از اولی صادر شده و همه تابع آن شده‌اند.

حال، چرا ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برابر با پذیرش ولایت خداست؟ چون ولایت‌الله سرایت کرده به ولایت‌النبی و ولایت‌النبی سرایت کرده به ولایت‌الوصی. امروز، پیش روی شما ولایت‌الوصی است؛ ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) است.

کسی که معتقد به «لا اله الا الله» است، یعنی مطیع خداست. خب، کسی که مطیع خداست مطیعِ مطیعِ خدا هم می‌شود. مطیعِ مطیعِ مطیعِ خدا هم می‌شود؛ حالا اطاعت با سه واسطه یا ده واسطه. اطاعت، اطاعت است.

در نماز جماعت، صف اول به امام اتصال دارد، صف دوم به صف اول و صف سوم به صف دوم و... و صف آخر به صف ماقبل آخر اتصال دارد. کسی که به صف ماقبل خودش اتصال ندارد، اصلاً در نماز جماعت حاضر نیست. ولایت هم مثل این اتصال‌هاست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۲,۵۰۰
تومان