دانلود و خرید کتاب روح توحید سید‌علی خامنه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روح توحید اثر سید‌علی خامنه‌ای

کتاب روح توحید

معرفی کتاب روح توحید

کتاب روح توحید نوشتۀ سیدعلی خامنه ای است. شرکت چاپ و نشر بین الملل این کتاب را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب روح توحید

در کتاب روح توحید به بیش از ۷۰ آیهٔ قرآن استناد شده و به این واسطه یک اثر قرآنی نیز به شمار می‌رود. کتاب با نگاه به نهضت مبارک نبوی و دیدن اثرگذاری جدی آن و صف‌آرایی دشمنان خدا در برابرش، شروع می‌شود و پس از آن می‌پرسد عامل این ستیزه‌جویی چیست؟ نویسنده به‌دنبال دریافت این عامل، سراغ معارف توحیدی دین اسلام می‌رود و جوانب گوناگون محتوای توحید را الف) از دیدگاه یک جهان‌بینی عمومی، ب) از دیدگاه مطالعه و قضاوت دربارهٔ انسان و ج) از دیدگاه خط‌مشیء اجتماعی (اقتصادی و سیاسی) جست‌وجو می‌کند و با مجموع این تعالیم، توحید را فراتر از یک نظریۀ فلسفی و در تعداد یک دکترین مهم اجتماعی معرفی می‌کند. پس از آن نکته‌ای را به‌عنوان ریشۀ معرفتی و بعد مفهومی درگیر با طبقۀ مستکبر می‌خواند. این نکته جان‌مایه و جوهرۀ اصلی انقلاب اسلامی نیز هست و کسی که از این مهم غفلت کند، به‌موازات تفسیر خطا از انقلاب اسلامی، گرفتار جهان‌بینی‌های مادی پنهان در دل علوم مادی می‌شود. پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب ۱۳۵۷، ریشهٔ معرفتی ریزش‌های نخبگان و زاویه‌گرفتن از خط اصیل انقلاب اسلامی همین نکتۀ کلیدی است.

خواندن کتاب روح توحید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به علوم قرآنی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب روح توحید

«روزی که پیامبر اسلام گرانبار از رسالت نجات و رهایی انسان، شعار لا اله الا الله را اعلام کرد نخستین کسانی که با او بر سر ستیزه شدند و او را در آغاز با ابتدایی‌ترین سلاح دشمنی یعنی استهزا و تخطئه زبانی و سپس به‌موازات شکل‌گیری هر چه بیشتر نهضت توحیدی با ابزارها و سلاح‌های قاطع‌تر مورد هجوم قرار دادند، سران و اشراف قبائل بودند. دیگران، زیر نفوذ و تأثیر آنان بود که با پیامبر و گروه وابستگان فکری او به خصومت برخاستند و منظره‌های شرم‌آور تاریخ در دوره سیزده‌ساله پیش از هجرت تکرار شد. این واقعیت تاریخی نمایانگر حقیقتی است که برای بازشناسی اسلام و به‌ویژه توحید که باید سخن اول و آخر اسلامش دانست - در خور دقت بسیار است.

در روزگار ما یکی از تأسف‌انگیزترین چیزها که باید برای همه پیام‌آوران رهاسازی انسان همچون فاجعه‌ای تلقی شود تحریف مفهوم توحید است؛ یعنی تحریف اصولی‌ترین محتوای ادیان؛ زیرا هیچ مفهوم دیگری را نمی‌توان نشان داد که در سراسر تاریخ بدین اندازه به کار رهاسازی انسان آمده و مبشر نجات خلق‌های ستم‌دیده باشد. در تاریخ تا آنجا که دانسته‌ایم بعثت‌ها و نبوت‌ها عموماً تحولاتی بوده‌اند در جهت سودمندی انسان و نجات مستضعفان و فرودستان و برضد ستم‌ها و تبعیض‌ها و تجاوزها.

هسته اخلاقی تمام ادیان بزرگ به گفته اریش فروم آرمان‌های دانش عشق برادرانه کاهش رنج‌ها، استقلال و حس مسئولیت است و البته آرمان‌های شریف و والای دیگر که از یک بررسی‌کننده مادی انتظار درک آن نمی‌رود. *

این آرمان‌ها همه در اصل توحید خلاصه شده‌اند. پیامبران با شعار توحید هم تمامی مقصود خود را مطرح می‌ساخته‌اند و هم به دنبال مبارزه‌ای که با طرح این شعار در می‌گرفت، آن مقصود را در عالم واقعیت، پیاده می‌کرده یا آن را به تحقق نزدیک می‌نموده‌اند. در این صورت ناشناخته ماندن یا تحریف معما و محتوای توحید و اکتفا به یک برداشت سطحی و صرفاً ذهنی - در روزگاری که همان آرمان‌ها فوری‌تر و ضروری‌تر از همیشه مطرح است به‌راستی باید موضوعی تأسف‌آور تلقی شود، نه فقط برای معتقدان به جهان‌بینی توحیدی که برای همه پی‌جویان و مدعیان آن آرمان‌ها.

گفتیم که جبهه‌بندی‌های آغاز طلوع اسلام می‌تواند حقیقت مهمی را درباره توحید روشن سازد. آن حقیقت این است که شعار «لا اله الا الله»، در درجه نخست متوجه همان کسانی بوده است که با آن به خصومت کمربسته‌اند؛ یعنی طبقه مسلط و قدرتمند جامعه.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۷۷۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان