دانلود و خرید کتاب برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعی SPSS هوشنگ نایبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعی SPSS اثر هوشنگ نایبی

کتاب برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعی SPSS

نویسنده:هوشنگ نایبی
انتشارات:نشر نی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعی SPSS

کتاب «برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعی SPSS» نوشتۀ هوشنگ نایبی است و نشر نی آن را منتشر کرده است. کتاب برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعی SPSS کاربرد کامپیوتر در محاسبات آماری را آموزش می‌دهد. 

درباره کتاب برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعی SPSS

یکی از روش‌ها و ابزارهای تحقیقات کمی در بسیاری از رشته‌‌های علوم‌انسانی استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های آماری است چرا که مطالعه و تحقیق دربارۀ مضامین مختلف نیاز به روش‌های آماری دارد. امروزه برنامه‌های کامپیوتری محاسبات آماری محاسبات آماری را سریع و دقیق اجرا و کار را برای دانش‌پژوهان راحت می‌کند و محور تدریس آمار دیگر محاسبات و ارائۀ فرمول‌های محاسباتی نیست.

هوشنگ نایبی کتاب برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعی SPSS را به‌عنوان کتاب‌درسی و برای آموزش کاربرد کامپیوتر برای محاسبات آماری طراحی و تدوین کرده است. این کتاب نحوۀ کاربرد برنامۀ کامپیوتری SPSS برای محاسبات آماری که اغلب یک‌متغیره و ۲ متغیره است آموزش می‌دهد. برنامۀ کامپیوتری SPSS مربوط به آمار پیشرفته و حرفه ای هم اختصاد پیدا می کند اما ازآنجا که بسیار پیچیده و طولانی است در این کتاب به آن پرداخته نشده است.

در کتاب برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعیSPSS، برنامۀ کامپیوتری SPSS برای محاسبات آماری یک‌متغیره و ۲ متغیره در ۴ بخش توضیح داده می‌شود. بخش اول مربوط به آماده‌سازی داده‌ها است. بخش دوم نحوۀ کاربرد برنامۀ SPSS برای محاسبات کامپیوتری آمار توصیفی یک متغیره و ۲متغیره را تشریح می‌کند. بخش سوم دربارۀ نحوۀ کاربرد برنامۀ SPSS برای محاسبات آنار استنباطی است. در بخش چهارم هم بخش ها و قسمت‌های برنامۀ SPSS که برای اجرای برنامۀ SPSS برای محاسبات آماردورۀ کارشناسی مفید و لازم است مطرح می‌شودد.

خواندن کتاب برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعی SPSS را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ آمار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برنامه کامپیوتری آمار در علوم اجتماعی SPSS

«اطلاعات و آماری که محقق مورد تحلیل آماری قرار می‌دهد، ویژگی‌های مجموعه‌ای از عناصرند. ویژگی‌ها را متغیر می‌نامیم که تأکیدی است بر تغییر و تفاوت عناصر بر حسب ویژگی معینی. عناصری هم که ویژگی‌های آن‌ها را تحلیل می‌کنیم، واحدهای تحلیل یا موردهای تحلیل می‌خوانیم. برای مثال، اطلاعات مربوط به کشورهای مختلف که هرسال در سالنامه‌های آماری سازمان ملل منتشر می‌شود، شامل متغیرهایی چون درآمد سرانه، میزان رشد سالانۀ جمعیت و میزان باسوادی است که واحد تحلیل آن‌ها کشور است. خصوصیات و نگرش‌ها و دیدگاه‌های مردم راجع به موضوعات مختلف که در نظرسنجی‌ها و با پرسش‌نامه گردآوری می‌شود متغیرهایی‌اند که واحد تحلیل آن‌ها فرد است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
۷۸,۴۰۰
۲۰%
تومان