دانلود و خرید کتاب ایلان ماسک والتر آیزاکسن ترجمه حانیه بیات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایلان ماسک اثر والتر آیزاکسن

کتاب ایلان ماسک

معرفی کتاب ایلان ماسک

کتاب ایلان ماسک نوشتهٔ والتر آیزاکسن و ترجمهٔ حانیه بیات است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. این کتاب سرگذشت مردی است که از کودکی درد را شناخت و از همان زمان تصمیم گرفت وقتی بزرگ می‌شود دنیا را تغییر دهد و زندگی را برای مردم آسان‌تر کند. در این کتاب با دوران کودکی، نوجوانی، روابط خانوادگی و فامیلی، ورود به دانشگاه، تجربه‌های سیاسی، رابطه‌های عاطفیِ ایلان ماسک و ورود او به دنیای استارتاپ‌ها و هوش مصنوعی و فرازوفرودش در این راه بیشتر آشنا می‌شوید.

درباره کتاب ایلان ماسک

این روزها همه «ایلان ماسک» را می‌شناسند؛ مردی که می‌خواهد دنیا را تغییر دهد و تا الان به هدفش رسیده است. اما ایلان ماسک از کجا شروع کرد و چطور به این جایگاه رسید؟ کتاب زندگی‌نامهٔ او قطعا به سوال ما پاسخ می‌دهد.

ایلان ماسک به والتر آیزاکسن اجازه داد به مدت دو سال عین سایه دنبالش باشد. او از والتر دعوت کرد تا در جلساتش شرکت کند و با حوصله مصاحبه‌ها و مکالمات آخر شب او را تحمل کند. همچنین ایمیل‌ها و پیامک‌هایش را نشانش داد و دوستان، همکاران، اعضای خانواده، مخالفان و همسران سابقش را تشویق کرد تا با والتر صحبت کنند. ایلان قبل‌ از انتشار کتاب زندگی‌نامه‌اش، نه درخواست کرد که کتاب را بخواند و نه این کار را کرد و اصرار داشت که کنترلی رویش نداشته باشد.

نتیجه شد کتاب ایلان ماسک داستان زندگی مردی که می‌خواهد دنیا را تغییر دهد. این کتاب مفصل ۹۳ فصل دارد و هر فصل از چند بخش تقسیم شده است. بنابراین قرار است با کوچک‌ترین جزئیات زندگی ایلان نیز آشنا شوید.

استارلینک، مریخ‌نورد، تسلا، مدل اس، فالکون، انرژی خورشیدی، استارشیپ، آپتیموس، توییتر، هوش مصنوعی برای خودروها و هوش مصنوعی برای انسان‌ها تنها چند نمونه از فصل‌های هیجان‌انگیز این کتاب‌اند که قرار است شما را با خود همراه کنند.

خواندن کتاب ایلان ماسک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید با ایلان ماسک آشنا شوید این کتاب را حتما بخوانید. 

این کتاب برای کسانی که عاشق فناوری‌های نوین، دنیای استارتاپ‌ها و هوش مصنوعی هستند بهترین گزینه است. چون قرار است مباحث جالبی در این باره بخوانند. اما اگر از دنیای فناوری زیاد سر در نمی‌آورید و می‌خواهید با زندگی ایلان بیشتر آشنا شوید، باز هم این کتاب شما را سر ذوق می‌آورد؛ چون اطلاعات زیادی دربارهٔ زندگی خصوصی ایلان دارد.

درباره والتر آیزاکسن

والتر آیزاکسن زندگی‌نامه‌های جنیفر دودنا، لئوناردو داوینچی، استیو جابز، آلبرت اینشتین، هنری کسینجر و بنجامین فرانکلین را نوشته است. وی همچنین مؤلف کتاب مبتکران و مشترکاً کتاب مردان دانا است. او سردبیر مجلهٔ تایمز، مدیرعامل سی‌ان‌ان و مدیرعامل مؤسسهٔ اسپن است. وی در سال ۲۰۲۳ برندهٔ مدال ملی انسانیت شد. او در تولین استاد دانشگاه است و همراه همسرش در نیواورلئان زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب ایلان ماسک

«زندگی شخصی ماسک در می ۲۰۲۰ با تولد پسری معروف به اکس متحول شد. او اولین فرزند از سه فرزندش با گرایمز بود. اکس آن‌قدر شیرین بود که ماسک را آرام و مسحور می‌کرد و دوست داشت تمام وقتش را با ماسک بگذراند. او اکس را همه‌جا می‌برد. اکس در جلسات طولانی روی پاهای پدرش می‌نشست، روی شانه‌هایش دور کارخانه‌های تسلا و اسپیس‌اکس می‌چرخید، در محل‌های نصب سقف خورشیدی پرسه می‌زد، اتاق‌های استراحت توییتر را به زمین بازی خود تبدیل می‌کرد و در تماس‌های کنفرانسی آخر شب در پس‌زمینه صحبت می‌کرد. او و پدرش بارها و بارها فیلم‌های پرتاب موشک را با هم تماشا می‌کردند و اکس قبل‌از اینکه یاد بگیرد از یک تا ده بشمارد، یاد گرفت از ده شمارش معکوس کند. روابط آن دو کم‌وبیش شبیه رابطه‌های ماسک بود. با هم پیوند نزدیکی داشتند؛ اما از آن‌طرف، کمی جدا از هم بودند. قدر حضور همدیگر را می‌دانستند؛ اما به فضای خصوصی یکدیگر احترام می‌گذاشتند. ماسک، مانند والدین خود، بیش از حد محافظ یا درگیر بچه‌هایش نبود. اکس هم هرگز آویزان یا وابسته نبود. تعاملشان زیاد بود؛ اما خبر زیادی از بغل و نوازش نبود.

ماسک و گرایمز که ازطریق لقاح آزمایشگاهی باردار شده بودند، قصد داشتند دختری داشته باشند؛ اما تخمک بارورشده که در سال ۲۰۱۹ قبل‌از رفتن به جشنوارهٔ مرد سوزان کاشته شد، مذکر از آب درآمد. آن‌ها قبلاً روی اسمِ کم‌وبیش دخترانهٔ اکسا به توافق رسیده بودند. این اسم برگرفته از «اگزافلاپس» بود، اصطلاحی ابررایانه‌ای به معنای توانایی انجام یک کوئینتیلیون عملیات در ثانیه. تا روز به دنیاآمدن اکس، در تعیین نام برای پسر اختلاف‌نظر داشتند.

آن‌ها در آخر به اسمی شبیه رمز عبورهای اتوماتیک دروئید رسیدند: X Æ A-۱۲. گرایمز گفت که X نشان‌دهندهٔ «متغیر ناشناخته» است. Æ پیوندی از لاتین و انگلیسی باستان که «اَش» تلفظ می‌شود، «هجای اِلفی من از Ai (عشق و / یا هوش مصنوعی) بود.» A-۱۲ باید در شناسنامه A-Xii نوشته می‌شد؛ زیرا کالیفرنیا اجازهٔ عدد در اسم نمی‌دهد. این سلیقهٔ ماسک بود تا اشاره‌ای به هواپیمای جاسوسی باشکوهی به نام آرک‌آنجل باشد. گرایمز دربارهٔ A-۱۲ می‌گوید: «این هواپیما با اطلاعات جنگید، نه با سلاح. نام سوم همیشه باعث اختلاف بین پدرومادر می‌شه؛ چون ایلان می‌خواد حذفشون کنه؛ برای‌اینکه به نظرش زیادی شلوغ شده. من می خوام بچه‌م پنج تا اسم داشته باشه؛ ولی سر سه تا کوتاه اومدم.»

زمانی که اکس به دنیا آمد، ماسک از گرایمزِ درحال سزارین عکس گرفت و آن را برای دوستان و خانواده ازجمله پدر و برادرانش فرستاد. گرایمز که کاملاً به‌حق وحشت کرده بود، تلاش کرد تا آن عکس را حذف کند. او می‌گوید: «اونجا جایی بود که سندرم آسپرگر ایلان تماماً زد بیرون؛ چون درک نمی‌کرد چرا از کارش ناراحت شدم.»»

نظرات کاربران

MAHDI
۱۴۰۲/۱۱/۱۷

تا حالا ۲ تا از کتاب‌های زندگینامه ایزاکسون رو خوندم. اولیش درباره استیو جابز و این دومیش بود. به راحتی میگم اگه مثل من عاشق دنیای کارآفرینی هستید این ۲ تا کتاب (خصوصا اینکه حجم و جزئیات زیادی هم دارند)

- بیشتر
روزبه افشار
۱۴۰۲/۰۹/۲۳

درجه یکه این کتاب. خیلی منتظرش بودم.

شهرزاد
۱۴۰۲/۰۹/۲۵

ایلان ماسک شخصیت جالب و عجیبی داره. این زندگی نامه به شکل یک رمان نوشته نشده و بر اساس گفته های خود ایلان و دوست و اطرافیانش هست. به نظرم کاملا ارزش خوندن و وقت گذاشتن رو داره

mohammad shadab
۱۴۰۲/۰۹/۲۴

اگه دوست داری درباره ایلان ماسک بدونی و با خوندن درباره کارهایی که کرده یا حرفهایی که زده قند تو دلت آب میشه حتما از این کتاب خوشت میاد

nikie
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

کتاب روان و جذاب. چه زندگی جالبی دارد.عالی!

علیرضا
۱۴۰۲/۰۹/۲۴

سلام ایشان زحمات زیادی کشیده ولی چه فایده وقتی با حضورش در سرزمین های اشغالی از رژیم کودک کش ، سفاک ، خون آشام ، جنایتکار و بی‌رحم صهیونیستی حمایت می کند ؛ علم و تکنولوژی باید در مسیر رفاه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
«ناملایمات من رو به کسی که امروز هستم، تبدیل کردن. باعث شدن آستانهٔ تحمل دردم خیلی بالا بره.»
VILL8IN
هرگز از افراد زیردستتان نخواهید کاری را انجام دهند که خودتان از انجامش اکراه دارید.
yahya
اینکه آدم اشتباه کند، ایرادی ندارد؛ اما با تکبر، بر اشتباه خود سماجت نکنید.
yahya

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷۲ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷۲ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
۵۵,۰۰۰
۵۰%
تومان