دانلود و خرید کتاب تفکر، سریع و آهسته دنیل کانمن ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفکر، سریع و آهسته اثر دنیل کانمن

کتاب تفکر، سریع و آهسته

معرفی کتاب تفکر، سریع و آهسته

خلاصه‌کتاب تفکر، سریع و آهسته نوشتهٔ دنیل کانمن و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب بررسی دو روش اندیشیدن در ذهن انسان‌هاست.

درباره خلاصه‌کتاب تفکر، سریع و آهسته

با مطالعه‌ٔ این کتاب می‌آموزید:

چگونه مغز بر تصمیم‌گیری افراد تأثیر می‌گذارد؟

دانیل کانمن برنده‌ٔ جایزه نوبل اقتصاد و نویسنده‌ٔ کتاب «تفکر؛ سریع و آهسته» در کتاب خود ما را به کندوکاو ذهن برده و به توضیح دو سیستم با عملکرد متفاوت در ذهن انسان‌ها می‌پردازد. با شناخت این دو سیستم و عملکردشان در شرایط مختلف، قادر خواهید بود تصمیمات درست‌تر و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری در زندگی و حرفه‌تان داشته باشید.

چقدر به مشاهدات و تصورتان از مسائل مختلف تکیه و اعتماد می‌کنید؟ اگر در فصل تابستان به شما بگویند که فردا هوا خنک می‌شود، چه لباسی می‌پوشید؟ چرا چنین تصمیمی می‌گیرید؟ رفتارها و عملکرد ما کاملاً تحت تأثیر فعالیت مغزمان در یادآوری تجربیات و خاطرات است. بر همین اساس، تصورات ذهنی ما گاهی منجر به تصمیمات اشتباه می‌شود.

در این کتاب خواهید دید که اساس تصمیم‌گیری‌های ما بر چیست؛ منطق یا احساسات؟ همچنین با خواندن این کتاب می‌توانید بر رفتارهای خود تسلط بیشتری داشته باشید تا کمترین زیان را ببینید.

خواندن خلاصه‌کتاب تفکر، سریع و آهسته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند طرز اندیشیدن خود را تغییر دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب تفکر، سریع و آهسته

«جالب است بدانید درون ذهن ما دو شخصیت وجود دارد که دقیقاً مثل فیلم‌های اکشن در حال درگیری و کشمکش هستند. این دو شخصیت در واقع دو سیستم متفاوت‌اند که تعاملات این دو سیستم بر رفتارها، تصمیم‌ها و عملکرد ما تأثیر می‌گذارد.

سیستم اول: تحریک کننده، خودکار و حسی

سیستم دوم: متفکر، خودآگاه و سنجیده

سیستم اول بخشی از مغز ماست که به صورت ناگهانی و مستقیم عمل می‌کند و معمولاً تحت کنترل خودآگاه ما قرار ندارد. وقتی صدایی بسیار بلند و ناگهانی می‌شنوید، چه‌کار می‌کنید؟ احتمالاً ناخودآگاه توجهتان به سمت صدا جلب می‌شود؛ این همان سیستم اول شماست.

سیستم دوم آن بخش از مغز ماست که باعث می‌شود هنگام بر عهده گرفتن مسئولیت، با بررسی شرایط تصمیمات سنجیده‌تری بگیریم. این سیستم با رفتارهای خودآگاه ما در تعامل است؛ رفتارهایی از قبیل «خودکنترلی، تصمیم‌گیری و توجه به اهداف مشخص شده!».

تصور کنید در یک جمع به دنبال شخصی می‌گردید. ذهن شما روی این کار متمرکز شده و تلاش می‌کند تا آن فرد را به خاطر بیاورد. این سیستم هر نشانه‌ای را که می‌تواند در پیدا کردن این شخص به شما کمک کند، به ذهنتان باز می‌گرداند. با دریافت این نشانه‌ها شما موفق به تشخیص چهرهٔ آن شخص از میان جمعیت می‌شوید. این تمرکز کمک می‌کند تا حواستان پرت نشود و توجهی به دیگر افرادی که در آن جمع حضور دارند، نداشته باشید.

اگر همچنان متمرکز بمانید، می‌توانید در کمتر از یک دقیقه فرد موردنظر را پیدا کنید؛ اما اگر تمرکزتان را از دست بدهید برای پیدا کردنش به مشکل برمی‌خورید. بنابراین سیستم دوم ما با تمرکز کار کرده و بهترین نتیجه را برای ما به ارمغان خواهد آورد.»

نظرات کاربران

saloome
۱۴۰۲/۱۱/۱۰

اصلا صداشو دوست ندارم انقدر تصنعیه که حواسمو پرت می‌کنه

Haniyeh
۱۴۰۱/۱۱/۰۴

من کتاب رو خریدم، ولی باز نمیکنه!!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
وقتی حالتان خوب است، خلاق‌تر هستید و احساسی‌تر عمل می‌کنید. وقتی حالتان خوب است، بخش تحلیلگر مغز حالت استراحت به خود می‌گیرد. در این حالت مغز شما عملکرد بهتری در زمینه خلاقیت و احساسات خواهد داشت.
زهرا

حجم

۲۶٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

حجم

۲۶٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان