دانلود و خرید کتاب دولت و جامعه در ایران محمدعلی همایون کاتوزیان ترجمه حسن افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دولت و جامعه در ایران اثر محمدعلی همایون کاتوزیان

کتاب دولت و جامعه در ایران

معرفی کتاب دولت و جامعه در ایران

کتاب دولت و جامعه در ایران؛ انقراض قاجار و استقرار پهلوی نوشتهٔ محمدعلی همایون کاتوزیان و ترجمهٔ حسن افشار است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب دولت و جامعه در ایران

مطالعات جدید درباره‌ٔ دولت، سیاست و جامعه‌ٔ ایران غالباً برپایه‌ٔ نظریه‌هایی انجام گرفته است که برای مطالعه‌ٔ جامعه‌ٔ اروپایی پدید آمده‌اند و همین باعث ناکامی آن نظریه‌های در تبیین برخی پدیده‌ها و رویدادهای تاریخی و اجتماعی ایران شده است. دکتر همایون کاتوزیان با توجه به این واقعیت، نظریه‌ای جدید و متفاوت در این زمینه عرضه کرده است که تناوب پیوسته‌ٔ استبداد و هرج‌ومرج را ویژگی تاریخی سیاسی ایران می‌شمارد. در کتاب دولت و جامعه در ایران، این نظریه به طور تفصیلی و کامل و با تحلیل شواهد تطبیقی از تاریخ ایران و اروپا در زمینه‌ٔ چگونگی مالکیت، قانون، مشروعیت، عصیان، تحرک اجتماعی و غیره عرضه شده است. سپس این نظریه، به عنوان الگوی جامعه‌شناسی تاریخی ایران، در مورد رویدادهای پایان قرن نوزدهم ایران به کار بسته می‌شود و شواهد فراوانی از رویدادهای این دوره‌ٔ نسبتاً کوتاه در تأیید آن دیدگاه به دست می‌آید. نظریه‌ٔ یادشده نیز به نوبه‌ٔ خود در فهم و تحلیل وقایع و تحولات سیاسی و اجتماعی ایران در این دوره راهگشاست.

خواندن کتاب دولت و جامعه در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران تاریخ ایران، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدعلی همایون کاتوزیان

محمدعلی همایون کاتوزیان در ۲۶ آبان ۱۳۲۱ در تهران به دنیا آمد. در ایران او را به نام «همایون کاتوزیان» و در خارج از ایران با نام «هما کاتوزیان» نیز می‌شناسند. او اقتصاددان، تاریخ‌نگار، کاوشگر علوم سیاسی و منتقد ادبی است. زمینهٔ تحقیق موردعلاقهٔ او مسائل مربوط به ایران است. تحصیلات رسمی دانشگاهی کاتوزیان در اقتصاد و جامعه‌شناسی است. او به‌طور هم‌زمان مطالعاتش را در زمینهٔ تاریخ و ادبیات ایران تا سطح پیشرفتهٔ آکادمیک ادامه داده است. نتایج این مطالعات را می‌توان در تنوع آثار چاپ‌شده از او دید. او بیش از ۷ کتاب در زمینهٔ تاریخ و ادبیات ایران به زبان انگلیسی به چاپ رسانده است. همایون کاتوزیان نسبت به اروپامحوری در تاریخ‌نگاری ایرانی انتقاد داشته و نشریه‌ای نیز تحت‌عنوان «نظریهٔ کوتاه‌مدت‌بودن جامعهٔ ایران» ارائه کرده است. برخی از کتاب‌ها او به قرار زیر هستند:

«سعدی، شاعر عشق و زندگی»، «جمالزاده و ادبیات او»، «گفت‌وگو درباره عقلانیت و نوگرایی»، «هشت مقاله در تاریخ و ادب معاصر»، «صادق هدایت و مرگ نویسنده»، «تضاد دولت و ملت»، «نقدی بر بوف کور هدایت» و «مصدق و مبارزه برای قدرت در ایران».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

حجم

۱۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان