دانلود و خرید کتاب پونه کوهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پونه کوهی اثر محمدحسین فاضل

کتاب پونه کوهی

معرفی کتاب پونه کوهی

کتاب پونه کوهی حاصل گردآوری محمدحسین فاضل است. شرکت چاپ و نشر بین الملل این مجموعه داستان کوتاه، معاصر و ایرانی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پونه کوهی

کتاب پونه کوهی مجموعه‌ای است که داستان‌هایش در یک ویژگیْ مشترک هستند. نویسندگان این مجموعه، نوقلمانی هستند از نقاط گوناگون ایران که توجه به اقلیم، فرهنگ، آداب‌ورسوم آن‌ها در کنار معیشت و شغل برایشان حیاتی است و آن را چون جانشان عزیز می‌دارند. این داستان‌ها از نویسندگانی است از شهره‌های لنده از استان کهکیلویه و بویراحمد، رشت‌خوار از خراسان رضوی، مراوه‌تپه از استان خراسان شمالی و گرمی از استان اردبیل. نویسندگان این مجموعه با افق‌های فکری وسیعی که شاید برای مرکزنشینان تعجب‌‌برانگیز باشد، قلم به دست گرفته و در اولین گام مجموعه‌ای جذاب و خواندنی را به‌همت «ادبستان فردای ایران» (افرا) به نگارش درآوردند.

داستان‌های مجموعهٔ پونه کوهی با عنوان‌های «برنو»، «پونهٔ کوهی»، «هدیهٔ تولد» اثر «مژگان مهربانی‌فر»، «آن شب بارانی» اثر «مرضیه دهقان» و «ماما زینب» اثر «الهام عسکری» از شهر لنده و «زایمان برفی» اثر «پریوش طاهری» از شهر دیشموک از استان کهکیلویه و بویر احمد، «یک شب میان زامبی‌ها» اثر «سحر بابازاده» از گرمی از استان اردبیل، «قلبی که تسلیم فقر نشد» اثر امیرحسین نیک‌پور از شهرستان رشتخوار استان خراسان رضوی، «متهم به عشق» اثر «زهرا غلامی» از شهرستان رشتخوار استان خراسان رضوی، «رؤیا» اثر «مارال دوجی» از شهرستان مراوه‌تپه در استان گلستان، «خدا همین نزدیکی است» اثر «مدینه محمدیان» از شهرستان مراوه‌تپه در استان گلستان در اختیار شما قرار گرفته است.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب پونه کوهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پونه کوهی

«من با نارضایتی، حرف او را زمین گذاشتم. نمی‌خواستم تفنگ، بیش از این در دست نگهدار باقی بماند. سال‌ها از اینکه میراث نفیس پدر در دست برادر بزرگتر قرق شده بود، گله داشتم. به او حسادت می‌کردم اما جرأت ابراز نداشتم. چه شب‌ها که در خواب، تفنگ را به کول انداخته و سوار اسب تیز پایم در صحراهای سرسبز سرحد، یورتمه می‌رفتم و عطر چویل و بن سرخ و تره کوهی را استشمام می‌کردم. چه شب‌ها که در رؤیا با تفنگ برنو در جنگل‌های صعب العبور کوه سفید، خرس و گراز شکار می‌کردم و حیرت همه را بر می‌انگیختم. در مخیله‌ام نمی‌گنجید که این ناممکن، باز هم ادامه پیدا کند.»

نظرات کاربران

yas
۱۴۰۲/۰۷/۰۴

بسیار جذاب و خواندنی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان