دانلود و خرید کتاب شرلوک هولمز، جون دل ابراهیم رها
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرلوک هولمز، جون دل اثر ابراهیم رها

کتاب شرلوک هولمز، جون دل

نویسنده:ابراهیم رها
انتشارات:نشر مون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شرلوک هولمز، جون دل

کتاب «شرلوک هولمز، جون دل» نوشتۀ ابراهیم رها است و نشر مون آن را منتشر کرده است. شرلوک هولمز، جون دل سومین جلد از مجموعۀ طنز شرلوک هلمز است که حزن و لبخند، بغض و شادی را باهم دارد.

درباره کتاب شرلوک هولمز، جون دل

شرلوک هلمز و دکتر واتسون که بعد از جادوی سیاه ناتالی جادوگر و سردرآوردن از تهران به زندگی در ایران و در میان ایرانیان تاحدودی خو گرفته‌اند، همچنان در انتظار پرونده‌های درست‌وحسابی هستند. شرلوک هلمز به کار بر روی پروندۀ نامزد پسر همسایۀ دامادِ خواهرِ شوهرِ مرحومِ سیمین خانم راضی شده بود که نامه‌ای با مهر محرمانه به دستشان می‌رسد. بعد از کنایه‌ای به این مسئله که همه چیز دست نظامی‌ها است، پاکت‌نامه را باز می‌کنند. نامه از طرف یک نظامی بوده و در آن به پرونده‌ای دربارۀ یک سرباز برزیلی که قرار بود مقابل تیم ایران بازی کند اشاره شده است. این در حالی است که دکتر واتسون بی‌صبرانه در انتظار دیدن بازی سانتوس برزیل به‌ویژه پله بود؛ اما حالا باید به سراغ این پروندۀ جدید بروند. ابراهیم رها در این جلد از مجموعهٔ شرلوک هلمز سعی کرده است شادی و غم، بغض و قهقهه را کنار هم بیاورد.

شرلوک هولمز، جون دل سومین جلد از مجموعۀ ۴جلدی شرلوک هلمز است. داستان بلند فانتزی که در بستر تاریخ روایت‌های طنزی از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران در اختیار خواننده می‌گذارد. معمولاً داستان‌هایی با موضوع سفر در زمان برای خوانندگان و مخاطبان جذابیت بسیاری دارد و یکی از ویژگی‌های این مجموعه هم همین جابه‌جایی زمان است. ۲ شخصیت معروف کتاب‌های کانن دویل شرلوک هلمز و دکتر واتسون درگیر جادوی سیاه ناتالی جادوگر می‌شوند و پا به دهۀ ۵۰ شمسی در ایران می‌گذارند. شرلوک هولمز و دکتر واتسون ضمن رسیدگی به پرونده‌های بعضاً جفنگ ایرانیان گاهی هم به پرونده‌های معمایی برمی‌خورند و در خلال این پرونده‌ها درگیر مسائل اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی ایران در آن زمان هم می‌شوند. این ۴ جلد در عین اینکه مستقل از هم هستند، بخشی از یک داستان بلند هم هستند که همین ویژگی آن را به یک اثر متفاوت تبدیل کرده است. عنوان جلدهای دیگر عبارت است از: «شرلوک هلمز وسط شاهنامه»، «شرلوک هلمز و قیصر»، «شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه» 

خواندن کتاب شرلوک هولمز، جون دل را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران آثار طنز فارسی و کتاب‌های تاریخی پیشنهاد می کنیم.

درباره علی میرمیرانی

علی میرمیرانی طنزنویس، داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، و برنامه‌ساز جوان ایرانی است که آثارش را با نام ابراهیم رها می‌نویسد. او متولد بیستم آبان‌ماه ۱۳۵۰ است. «شب‌نشینی در جهنم»، «از اون بالا کفتر می‌آیه»، «قورمه سبزی»، «عمو جان استالین»، «مردان و زنان مردم‌آزار»، «پرت‌وپلا» و «فرهنگ طنز پس‌کوچه» از دیگر آثار او به شمار می‌روند.

بخشی از کتاب شرلوک هولمز، جون دل

«قلیچ‌خانی هم اضافه شده!» پیش از آنکه هولمز واکنش نشان بدهد و حتی قبل از آنکه واتسون مجال پیدا کند از کاپیتان سیاسی و ناراضی تیم ملی فوتبال ایران حرفی بزند، صدای زنگ در به گوش رسید و دقیقاً دو دقیقهٔ بعد سیمین خانم درحالی‌که عبارت «واتسون، مادر» را تکرار می‌کرد، پاکتی را به دست او داد که بر آن مهر درشتِ «محرمانه» خودنمایی می‌کرد. «با نظامی‌ها حشرونشر پیدا کردین... این‌ها گروهبان قندلی‌ان، قراول، قراولِ قاجار، قشون، قشون قاجار، نظامی، نظامی‌های فاتح کبیر، فتحعلی شاه.» سیمین خانم این‌ها را همان طی رساندن پاکت به واتسون گفت و رفت. وقتی از قاجارها حرف می‌زد، دقیقاً مثل یک پیام ازپیش‌ضبط‌شده عمل می‌کرد! معلوم نبود این لقب فاتح کبیر را از کجا برای فتحعلی شاه پیدا کرده بود. به‌هرحال هر قدر هم یک شازدهٔ قجری متعصب به حساب بیایی بازهم انتخاب لقب فاتح برای پادشاهی که دو عهدنامهٔ ترکمانچای و گلستان را امضا کرده و ارمنستان و گرجستان و داغستان و شیروان (آذربایجان) و نخجوان و... را از ایران جدا و به روسیه الحاق کرده، در ملایم‌ترین حالت ممکن بدسلیقگی مفرط به حساب می‌آید!»


نظرات کاربران

هانیه
۱۴۰۳/۰۲/۰۶

ممنون از نویسنده برای من جذاب نبود حتی داستان با اینکه حجمش کم بود برام خسته کننده میشد یه جاهاییش ولی لازم به ذکر میبینم بگم که نقد قوی داشت راجع به خیلی از موضوعات.

Hossein Poorheidari
۱۴۰۳/۰۲/۰۲

ادامه مناسبی بود ولی به خوبی "شرلوک هلمز و قیصر" نبود. طنز این کتاب خیلی نسبت به کتاب قبلی کمتر بود و کمتر به دل مینشست. بیشتر با بیانیه های سیاسی این قسمت ارتباط گرفتم تا طنزش

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۷۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان