دانلود و خرید کتاب بنیاد (جلد سوم؛ بنیاد دوم) آیزاک آسیموف ترجمه حسین شهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بنیاد (جلد سوم؛ بنیاد دوم) اثر آیزاک آسیموف

کتاب بنیاد (جلد سوم؛ بنیاد دوم)

معرفی کتاب بنیاد (جلد سوم؛ بنیاد دوم)

کتاب بنیاد دوم نوشتهٔ آیزاک آسیموف و ترجمهٔ حسین شهرابی است. انتشارات کتابسرای تندیس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر علمی‌تخیلی آمریکایی، حاوی جلد سوم از سه‌گانهٔ «بنیاد» است.

درباره کتاب بنیاد دوم

کتاب بنیاد دوم (Second Foundation) سومین اثری است که در مجموعهٔ «بنیاد» منتشر شده؛ گرچه از نظر خط داستانی پنجمین کتاب محسوب می‌شود. این اثر که در سال ۱۹۵۳ منتشر شد، حاوی یک داستان ماجراجویانه از اندیشه‌هایی است که در سرتاسر کهکشان جاری شده‌اند؛ یک داستان برجسته از مبارزهٔ انسان برای حفظ برافروختهٔ نور در برابر تهدید تاریکی بی‌رحمانهٔ خود. این کتاب دربارهٔ سیاره‌ٔ ترمینوس معروف به «بنیاد» است؛ سیاره‌ای که قرار است بذری باشد که درخت امپراتوری دوم کهکشانی از آن رویش کند، اما ساکنان بنیاد فهمیده‌اند که جایی هم هست به نام «بنیاد دوم» که دربرگیرندهٔ دانشمندانی است که بر علوم ذهنی تسلط دارند. بنیادی‌ها می‌ترسند اختیار زندگیشان روزی به‌دست ستمگرانی باشد که قدرت بازی‌دادن ذهن میلیاردها نفر را داشته باشند. شایعه شده که جایی در انتهای کهکشان، یک بنیاد دوم پنهان شده که حفظ دانش بشر را تضمین می‌کند. اکنون مسابقه‌ای ناامیدکننده بین بازماندگان بنیاد اول و موجودی بیگانه برای یافتن آخرین سوسو از گذشتهٔ درخشان بشر و امید آینده آغاز شده است.

خواندن کتاب بنیاد دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آیزاک آسیموف

آیزاک آسیموف در ۲ ژانویهٔ ۱۹۲۰ به دنیا آمد و در ۶ آوریل ۱۹۹۲ میلادی از دنیا رفت. او نویسنده‌ای آمریکایی - روسی‌تبار بود که داستان‌هایی در گونه‌های علمی، علمی - تخیلی، خیال‌پردازانه و وحشت می‌نوشت. این نویسنده در استان اسمالنسک در شوروی در خانوادهٔ آسیابانی یهودی متولد شد. در پنج‌سالگی خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. ازآنجاکه در خانه با او به زبان‌های ییدیش (زبان یهودیان اروپای شرقی) و انگلیسی صحبت می‌کردند، به هر دو زبان روان سخن می‌گفت، اما روسی نیاموخت. خواندن را از پنج‌سالگی آموخت و از آن هنگام در امور ادارهٔ مغازهٔ لبنیات فروشی به خانواده کمک کرد. در همان مغازه مجله‌های علمی - تخیلی هم فروخته می‌شد و آیزاک کوچک آن‌ها را می‌خواند. او در حدود یازده‌سالگی شروع به نوشتن داستان کرد و چند سالی بیشتر نگذشته بود که توانست داستان‌هایش را به مجله‌های عامه‌پسند بفروشد. در هجده‌سالگی نخستین داستانش را به نام «گشتی در حوالی سیارک وستا» نوشت که در شمارهٔ اکتبر ۱۹۳۸ مجلهٔ «داستان‌های حیرت‌آور» چاپ شد. سه سال بعد در سال ۱۹۴۱، داستان دیگری با عنوان «شبانگاه» به مجلهٔ یادشده فروخت که در آن زمان برترین مجله در این عرصه بود. او با نگارش «قوانین سه‌گانهٔ رباتیک» مشهور شد. دانشنامهٔ بریتانیکا این نویسنده را واضع واژهٔ رباتیک در زبان انگلیسی می‌شناسد. آیزاک آسیموف بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در تمام دسته‌های اصلی رده‌بندی دوی (به‌جز فلسفه) دارد و سیارک «آسیموف ۵۰۲۰» به افتخار او نام‌گذاری شده است.

بخشی از کتاب بنیاد دوم

««اصلاً چرا باید راه‌حلِ دیگری در کار باشد؟ راه‌حل‌های دیگر هیچ سودِ بیش‌تری به من نمی‌رسانند. آیا باید در قبالِ زندگیِ ساکنانِ روسم احتیاط کنم؟ شاید اگر اجازه بدهی ناوهای من فرود بیایند و تسلیم بشوید... همه‌تان تسلیم بشوید... تمامِ اشخاصِ بنیادِ دوم... اگر تسلیم بشوید و بپذیرید ذهن‌تان طوری کنترل شود که من راضی بشوم، شاید دستورِ بمباران را لغو کنم. به زحمتش می‌ارزد این تعداد انسانِ باهوش در اختیارم باشند. ولی از طرفی هم کارِ زیادی می‌بَرَد و شاید به زحمتش نیرزد؛ در نتیجه، چندان هم مشتاق به پذیرشِ چنین پیشنهادی نیستم. نظرت چیست، بنیاددومی؟ چه اسلحه‌ای برضدِ ذهنِ من داری که دست‌کم به اندازهٔ ذهنِ خودت قدرتمند باشد؟ چه اسلحه‌ای برضدِ ناوهایم داری؟ حتا به خواب هم نمی‌بینی چیزی با این قدرت داشته باشی؟»

سخنگوی اول، آرام، گفت: «چه دارم؟ هیچ... مگر کمی بذر... یک بذرِ خیلی کوچک، یک ذرهٔ کوچک از آگاهی... چیزی که تو نمی‌دانی.»

استر خنده‌کنان گفت: «سریع‌تر حرف بزن، خلاقانه حرف بزن! هر اندازه می‌خواهی پیچ و تاب بخوری بخور؛ ولی از این یکی نمی‌توانی جان به در ببری.»

سخنگوی اول گفت: «جهش‌یافتهٔ بیچاره... چیزی نیست که بخواهم پیچ‌وتاب بخورم و خودم را از آن بیرون بیاورم. از خودت بپرس... چرا بایل چانیس طعمه شد و به کالگان رفت؟ بایل چانیس که هرچند جوان و شجاع است قدرت‌های ذهنی‌اش به اندازهٔ همین افسرِ خفته‌ات، این هان پریتچر، از تو کم‌تر است. چرا من نرفتم؟ چرا یک نفرِ دیگر از رهبران‌مان نرفتند که توانایی‌هایشان نزدیک‌تر به تو باشد؟»

پاسخِ استر که اعتمادبه‌نفسِ زیادش را نشان می‌داد چنین بود: «شاید چندان هم ابله نبودید، چون توانایی‌های هیچ‌کدام‌تان همسنگِ من نیست.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۲۷۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان