دانلود و خرید کتاب ویچر (جلد دوم؛ شمشیر سرنوشت) آندره ساپکوفسکی ترجمه امیرحسین خداکرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ویچر (جلد دوم؛ شمشیر سرنوشت) اثر آندره ساپکوفسکی

کتاب ویچر (جلد دوم؛ شمشیر سرنوشت)

معرفی کتاب ویچر (جلد دوم؛ شمشیر سرنوشت)

کتاب شمشیر سرنوشت نوشتهٔ آندره ساپکوفسکی و ترجمهٔ امیرحسین خداکرمی است. انتشارات کتابسرای تندیس این رمان تخیلی و فانتزی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب شمشیر سرنوشت

کتاب شمشیر سرنوشت جلد دوم از کتاب‌های مجموعه‌ای معین است به نام «ویچر»؛ مجموعه‌ای که در ۸ جلد چاپ شده و از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز است. اولین نسخهٔ لهستانی کتاب در سال ۱۹۹۳ و اولین نسخهٔ انگلیسی آن در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و در بیش از ۸۰ کشور منتشر و به ۲۰ زبان ترجمه شده است. شهرت اصلی آنجی سپکوفسکی به‌خاطر این مجموعه داستان است. سریالی بر اساس این مجموعه به کارگردانی لورن اشمیت هیسریچ ساخته شده است؛ همچنین چند بازی ویدئویی با اقتباس از این اثر ساخته شده‌ که معروف‌ترین آن‌ها متعلق به شرکت RCP است.

شخصیت اصلی داستان، شکارچی و جادوگری است به نام «گرالت از ریویا». او پس از اینکه در نبرد زخمی می شود، در یک معبد استراحت می‌کند، چندین‌بار به گذشته بر‌می‌گردد و اتفاقات اخیر را مرور می‌کند که هر یک داستانی را شکل می‌دهند. شاید در نگاه اول فقط با یک هیولاکش حرفه‌ای که برای پول کار می‌کند روبه‌رو باشیم، اما گرالت معمولاً با انسان‌هایی سروکار دارد که هر هیولایی را شرمنده می‌کنند. گرالت یک «ویچر» است، اما مزدور و قاتل نیست. تنها هدف او نابودی هیولاهایی است که دنیا را به تباهی کشانده‌اند؛ البته نه هر موجود هیولاشکلی بد است و نه هر موجود زیبایی، خوب. حتما در هر داستان خیالی، ذره‌ای از حقیقت وجود دارد. هر کدام از هشت جلد مجموعهٔ ویچر نامی جداگانه دارد. عنوان دومین جلد آن «شمشیر سرنوشت» است. شمشیر سرنوشت نخستین‌بار در سال ۱۹۹۲ میلادی در لهستان و به همین زبان منتشر شد و ترجمه‌ی انگلیسی‌اش تا سال ۲۰۱۵ به بازار نیامده بود. در این جلد ۶ داستان روایت می‌شود که از نظر زمانی با هم مرتبط هستند و در خلالشان شخصیت‌هایی معرفی می‌شوند که هر یک در جلدهای بعدی نقشی سرنوشت‌ساز را ایفا می‌کنند. «مرز ممکن‌ها»، «یک تکه یخ»، «آتش جاوید»، «فداکاری کوچک»، «شمشیر سرنوشت» و «چیزی بیشتر» تکه‌های پازل شمشیر سرنوشت هستند که هر کدام با روایت گوشه‌ای از داستان، تصویری کامل از ویچر ۲ را شکل می‌دهند و مخاطب را به‌سوی ماجراهای بیشتر در جلدهای بعدی رهسپار می‌کنند.

خواندن کتاب شمشیر سرنوشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رمان‌های تخیلی و فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آندره ساپکوفسکی

آندره ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski) ۲۱ ژوئن ۱۹۴۸ به دنیا آمد. او نویسنده‌ای لهستانی است که عمدهٔ شهرت خود را مدیون مجموعه‌ کتاب‌های «ویچر» است. این نویسنده پیش از آنکه به رمان‌نویسی روی‌ آورد، ‌به‌عنوان نمایندهٔ ارشد فروش در یک شرکت تجاری مشغول به کار بود. آنجی سپکوفسکی برندهٔ جوایز گوناگونی شده است که در ادامه نام برخی از آن‌ها را می‌بینید: جایزهٔ یانوس آ. زادل/ پاسپورت پولیتکی/ گلوریا آرتیس/ جایزهٔ بین‌المللی فانتزی جهانی/ جایزهٔ افسانهٔ دیوید گیمل/ جایزهٔ ایگنوتوس/ جایزه انجمن علمی تخیلی اروپا. «حماسه ویچر (جلد اول: آخرین آرزو)» و «حماسهٔ ویچر - جلد دوم: شمشیر سرنوشت» عنوان کتاب‌های مجموعه ویچر از آنجی سپکوفسکی هستند.

بخشی از کتاب شمشیر سرنوشت

«علت فریاد شاعر جمجمه‌ای سفیدرنگ و صیقلی بود که وسط شکاف سنگیِ پُر از شن افتاده بود. یاسکیر، با دیدن کِرمی که در کاسهٔ چشم اسکلت می‌لولید، به خود لرزید و صدایی ناخوشایند از خودش درآورد. ویچر شانه بالا انداخت و به راهش، در سمت مسیر سنگی صافی که از زیر امواج دریا بیرون آمده بود، ادامه داد. مسیر به سمت صخره‌های دندون‌اژدهایی، که حالا به ابهت دو کوه به نظر می‌رسیدند، می‌رفت. گرالت با احتیاط حرکت می‌کرد. بستر دریا پوشیده از حلزون‌ها، صدف‌ها و توده‌های جلبک بود. در آبگیرها و حفره‌های سنگی کف زمین، ستاره‌های دریایی می‌چرخیدند، عروس‌های دریایی این‌سو و آن‌سو می‌رفتند و خرچنگ‌هایی کوچک که به رنگارنگیِ مرغ‌های مگس‌خوار بودند به سرعت از دست آن‌ها فرار می‌کردند.

کمی آن‌طرف‌تر، گرالت جسدی دید که میان سنگ‌ها افتاده بود. قفسهٔ سینهٔ مردِ غریق، از زیر لباسش تکان می‌خورد، هرچند دیگر چیزی جز خرچنگ‌ها آن‌جا نبودند. بدون شک جنازه بیش‌تر از یک روز آن‌جا نبود، اما خرچنگ‌ها جوری گوشت را از استخوانش جدا کرده بودند که بررسی جنازه از نزدیک کاری بیهوده بود. ویچر بدون این‌که صحبتی کند مسیرش را عوض کرد تا از کنار جنازه رد نشوند. یاسکیر متوجه چیزی نشد.»

نظرات کاربران

ArianJafari
۱۴۰۲/۱۱/۲۷

نسخه ی چاپی رو خوندم ترجمه ی خداکرمی روان و خوبه خیلی از داستان لذت بردم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۳۴ صفحه

حجم

۴۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۳۴ صفحه

قیمت:
۲۲۰,۰۰۰
تومان