دانلود و خرید کتاب من پنهان حسین رضا میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من پنهان اثر حسین رضا میرزایی

کتاب من پنهان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب من پنهان

کتاب من پنهان نوشتهٔ حسین رضا میرزایی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب تراجنسیتی (تی اس)ها را بیشتر بشناسیم.

درباره کتاب من پنهان

بحث در مورد رفتارهای جنسی انسان همیشه اندک بوده است و به‌ویژه در کشور ما به دلیل مسائل فرهنگی کمتر به مسائل جنسی پرداخته می‌شود و این موضوع همچنان تابو است.

تبدیل‌خواهی جنسی یکی از اختلالات جنسی است که خصوصیات اصلی آن احساس ناراحتی و نارضایتی عمیق و دائم در مورد جنسیت معین شده و فیزیولوژیک شخص و اعتقاد شدید به متعلق بودن به گروه جنس مخالف است (عکس آنچه که اعضای تناسلی ظاهری و طبیعی به او نشان می‌دهد). فرد تبدیل‌خواه جنسی یا ترانس‌سکسوال با اندام ظاهری خود احساس غریبی کرده و میل شدیدی برای زیستن به‌عنوان فردی از جنس مقابل خود دارد، به حدی که در پی تغییر دادن ظاهر و اندام‌های تناسلی خود بر می‌آید تا هر چه بیشتر با جنس مقابل مطابقت پیدا کند. این اعتقاد که آنها به‌طور ذاتی از نظر جنسیت متفاوت از آن چیزی هستند که از نظر زیستی و ظاهری به آنها اعطا شده، باعث می‌شود تا سعی نمایند خارج از هویت جنسی خود به وسیلهٔ مبدل‌پوشی و یا تغییر جنسیت زندگی نمایند. بنابراین، با محدودیت‌های اجتماعی، قانونی و خانوادگی فراوانی مواجه می‌شوند. این موانع و حصارها منابع فزاینده و مستمری از ناکامی فرد را به دنبال دارند و باعث ناهنجاری‌ها و مشکلات روحی فراوانی در آنها می‌شوند.

با وجود آن‌که ایران تنها کشور جهان است که پس از انجام جراحی برای این بیماران، شناسنامه آنان بدون کوچک‌ترین اشاره به هویت پیشین تغییر کرده و شناسنامه جدید با هویت جدید صادر می‌شود و ممنوعیت از شغل یا سایر مناسبت‌های اجتماعی برای این بیماران مورد مذمت قانون بوده و حتی علمای فقه و شریعت هم تمام احکام دینی و حقوق مدنی و اجتماعی قائل برای یک شهروند را درباره این بیماران لازم‌الاجرا می‌دانند. بسیاری از این افراد تحصیلات خوبی دارند اما شاید در ایران با داشتن مدرک تحصیلی صرف نتوان مشکل اقتصادی را برطرف کرد. جراحی‌ها هم هزینه زیادی دارند؛ البته این هزینه‌ها متغیر است.

بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که از جهت قانونی تاکنون هیچ اقدام مؤثری در زمینه تصویب قوانین حمایتی از بیماران تغییر جنسیتی و قانونمند کردن شرایط تغییر جنسیت انجام نشده است، به همین خاطر خلأ قانونی شدیداً آشکار و ملموس است.

در شرع اسلام تغییر جنسیت گناه و جرم نیست اما این عموم مردم هستند که با این پدیده با بدگمانی و بدبینی مواجه می‌شوند، این امر نشان می‌دهد که نظام فرهنگی جامعه ما نتوانسته همپای نظام حقوقی حرکت کند و در این زمینه خلأ وجود دارد.

مهم‌ترین تبعات تغییر جنسیت آن است که بعد از این عمل، دیگران آنها را به رسمیت نمی‌شناسند، یا به گونه‌ای ممکن است همسایه‌ها یا اقوام و بستگان با رفتار نامناسب با آنها برخورد کنند. بنابراین مهم‌ترین مشکل افراد تغییر جنسیت داده، عدم پذیرش اجتماعی است. در حالی که این افراد مانند خیلی از بیماران، نیاز به پذیرش و درمان دارند. عدم پذیرش آنها مشکلات شدیدی هم برای خود افراد و هم جامعه به دنبال خواهد داشت، بنابراین بهترین راهکار این است که این مسئله را بخشی از مسائل انسانی بدانیم.

کتاب من پنهان سعی می‌کند تراجنسیتی (تی اس)ها را بشناساند تا خوانندگان بتوانند با شناخت بیشتر این افراد، رفتار بهتری با این قشر داشته باشند.

خواندن کتاب من پنهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب حاضر برای عموم مددکاران اجتماعی، روان‌شناسان، روان‌پزشکان، حقوقدانان، جامعه‌شناسان، مشاوران و خانواده‌ها بالاخص خانواده‌های دارای فرزند اختلال هویت جنسیتی و ... قابل استفاده است.

بخشی از کتاب من پنهان

«در هیچ دوره‌ای به اندازهٔ دورهٔ نوجوانی ارزش‌ها و استانداردهای اخلاقی برای انسان مطرح نمی‌شود. بسیاری از روان‌شناسان بر این باورند که دیدگاه‌های اخلاقی، فرآوردهٔ اجتماعی شدن هستند. با این دید، والدین و دیگر عوامل اجتماعی کننده، بوسیله درک یا نمونه، دیدگاه‌های اخلاقی خود را به کودکان خویش انتقال می‌دهند.

کلبرگ یکی از بزرگترین نظریه‌پردازان رشدی شناختی است که نظریه خود را بر مبنای رشد استدلال و قضاوت اخلاقی کودکان و نوجوانان ارائه نموده که به این نتیجه رسیدند که درک کودکان از مفاهیم اخلاقی نیز همانند رشد شناختی طی طوالی نامتغیری از مراحل صورت می‌گیرد که در میان تمامی فرهنگ‌های دنیا نمودی مشابه دارند و تنها تمایز و تفاوت آن در فرهنگ‌های مختلف، تسریع یا تأخیر دستیابی به مراحل است. آنان معتقدند که کودکان و نوجوانان به تناسب مجهز شدن به ساخت‌های شناختی و بالا رفتن سن، واجد ظرفیت‌های جدید در گستره قضاوت اخلاقی شده و درک اخلاقی‌شان از سوگیری سطحی به قدرت جسمانی و پیامدهای بیرونی به ارزیابی عمیق‌تر روابط شخصی، نهادهای اجتماعی و نظام‌های قانونگذاری تغییر می‌یابد. اما ممکن است فردی در اثر محدودیت‌های شناختی و یا پذیرش اصول اخلاقی رایج در اجتماع خود در مراحل پایین‌تر بماند و توان تکامل و تعالی ارزش‌های اخلاقی را نداشته باشد. وجود این نارسایی‌ها یا کمبودها در استدلال اخلاقی و یا عدم تکامل ارزش‌های اخلاقی می‌تواند منجر به بروز رفتارهای ضد اجتماعی شود. چنانچه بسیاری از دست‌اندرکاران، فرآیند رشد اخلاقی کودکان و نوجوانان دارای اختلال سلوک را با مشکلات رفتاری این دسته از کودکان مرتبط دانسته و اذعان داشتند که هر چند رشد اخلاقی این گروه از کودکان با عبور از مراحل مشخصی صورت می‌گیرد، اما استدلال‌های اخلاقی آنان در سطوح پایین‌تری از رشد اخلاقی قرار دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۳۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۸۰,۵۰۰
تومان