دانلود و خرید کتاب سرطان خاموش حسین رضا میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرطان خاموش اثر حسین رضا میرزایی

کتاب سرطان خاموش

معرفی کتاب سرطان خاموش

کتاب سرطان خاموش نوشتۀ حسین‌رضا میرزایی در انتشارات اندیشه احسان به چاپ رسیده است. این کتاب که در حوزۀ روانشناسی عمومی و خودیاری است ضمن تأکید بر افسردگی به‌عنوان بیماری قرن حاضر، با تکنیک‌ها و تمرین‌هایی، رهایی از آن و شاد زیستن را آموزش می‌دهد.

درباره کتاب سرطان خاموش

افسردگی به‌عنوان شایع‌ترین بیماری قرن بیست‌ویکم تعداد زیادی از انسان‌ها را به خود مبتلا کرده است. این بیماری می‌تواند بر چگونگی تفکر و رفتار انسان‌ها تأثیر مخربی بگذارد. بیماری افسردگی آن‌چنان بشر امروزی را در محاصره قرار داده و به‌سرعت در روح و روان انسان‌ها لانه کرده است که قرن حاضر را باید قرن افسردگی نامید.

در دنیای امروز، پیشرفت صنعت و تکنولوژی، قدرت و ثروت را افزایش داده است؛ ولی امکان زندگی با آرامش و اطمینان را از انسان سلب کرده است، اعتدال و تناسب کنار رفته و بیماری‌های عصبی ـ روانی جانشین آن شده است. به‌طوری‌ که آمارها نیز حکایت از شیوع بیماری‌های روانی دارد و در این میان یکی از تهدیدهای جدی که سلامت روانی انسان را به مخاطره می‌اندازد افسردگی است. افسردگی باعث می‌شود توانایی لذت بردن از زندگی از بین برود و عملکرد فردی، شغلی و اجتماعی مختل شود. در چنین وضعیتی، انسان نمی‌تواند از حال لذت ببرد و آینده را نیز تنگ و تاریک تصور می‌کند.

کتاب حاضر برای افرادی طراحی شده است که به‌واسطهٔ درگیر شدن در سرطانی خاموش به نام افسردگی امید و معنا را در زندگی خود از دست داده‌اند. افرادی که خودکارآمدی‌شان را در زندگی زیر سؤال می‌برند، کسانی که هیجان‌های خود را تحمل‌ناپذیر می‌دانند و خود را در حال‌ فرار یا دوری از جنبه‌های مهمی از زندگی درمی‌یابند. کتاب سرطانِ خاموش همان ابزاری است که آدم‌ها برای رهایی از اختلال افسردگی به دنبال آن هستند. تمرین‌های گام‌به‌گام، فنون و کاربرگ‌های این کتاب کار تعارض‌های درونی دردناکی را که ممکن است در وضعیت افسردگی به وجود آیند شناسایی می‌کنند، سپس با کمک مذاکره، با مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و سازش‌ها، کمک می‌کند تا توانایی تأثیر این تعارض‌ها و گسترهٔ هیجان‌هایی که کار و زندگی را تحت‌ تسلط خود گرفته‌اند به‌صورت مؤثری کاهش یابد.

بیشتر فصول کتاب به دوران کودکی به‌عنوان بااهمیت‌ترین دوران زندگی می‌نگرد و معتقد است فعل و انفعالات این برهه از زندگی، کیفیت زندگی و سلامت روانی در دوران بزرگ‌سالی را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. پُرواضح است که این کتاب نمی‌تواند و نباید ملاک درمان افرادی قرار بگیرد که به‌شدت افسرده هستند. زمانی‌ که این بیماری زندگی معمولی را مختل کرده و شادی و لذت را سلب کرده است یا فکر خودکشی را در سر ی‌پروراند باید هرچه سریع‌تر به متخصص صاحب صلاحیت مراجعه کرد.

کتاب سرطان خاموش در ۲۳ فصل تدوین و با زبانی ساده و قابل‌فهم نوشته شده و برای عموم مردم، جامعهٔ متخصصان اعم از مددکاران اجتماعی، روان‌شناسان، روان‌پزشکان، مشاوران، جامعه‌شناسان و... قابل‌استفاده است.

خواندن کتاب سرطان خاموش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های خودیاری و روانشناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرطان خاموش

«چگونه خلق‌وخویم را تشخیص دهم؟

ویلیام گلاسر در کتاب تئوری انتخاب می‌گوید تقریباً همهٔ رفتارهای مهمّ ما از جنس انتخاب هستند. حتّی افسردگی یا اندوه هم یک رفتار انتخابی هستند؛ رفتاری که هرچند ناآگاهانه، امّا براساس تحلیل منافع و دستاوردها و هزینه‌ها اتخاذ و انتخاب می‌شود. به‌همین‌علّت، افسردگی کردن در مقایسه با اصطلاح افسرده بودن دقیق‌تر است.

ممکن است بعضی وقت‌ها در خلوت خود این سؤال برایتان پیش آمده باشد که آیا من افسرده‌ام؟ ازلحاظ طیف خلق‌وخو کجا ایستاده‌ام؟ آیا افسردگی من نگران‌کننده است؟

پرسش‌نامهٔ افسردگی بِک (BDI) وسیلهٔ اندازه‌گیری قابل‌اعتمادی است که میزان افسردگی و صحّت و شدّت آن را مشخّص می‌کند. پرسش‌نامهٔ مزبور شامل ۲۱ سؤال چهارگزینه‌ای است. سؤالات پرسش‌نامه را به‌دقّت بخوانید و دور گزینه‌ای را که احساس واقعی شما را در چند روز گذشته منعکس می‌کند خط بکشید. اگر بین دو گزینه تردید دارید سعی کنید گزینه‌ای که وزن سنگینی را دارد علامت بزنید و حتّی‌المقدور هیچ سؤالی را بی‌جواب نگذارید. این کار می‌تواند بدون در نظر گرفتن نتیجه، گام مهمّی در راه بهبود هیجانات شما باشد. پاسخ به این سؤالات فقط چند دقیقه زمان شما را می‌گیرد و بعد از کامل کردن پرسش‌نامهٔ BDI من به شما آموزش می‌دهم که چگونه نمره را براساس نتیجهٔ به‌دست‌آمده تفسیر کنید. بنابراین شما متوجّه خواهید شد که آیا دچار افسردگی هستید یا خیر؟ اگر هستید شدّت افسردگی‌تان چقدر است؟ همچنین توضیح خواهم داد که با راهنمایی‌های این کتاب درمان خواهید شد یا آشفتگی هیجانی شما جدّی است و نیاز به مداخلهٔ متخصّصین دارید. درصورتی‌که احساس شما شدیدتر و فراتر از گزینه‌های پرسش‌نامه است و نشانه‌هایی دال بر تحریک‌پذیری و بی‌خوابی در شما مشهود است نیازی به تکمیل این پرسش‌نامه نیست چراکه افسردگی شما حاد است و مراجعه به روان‌پزشک و روان‌درمانگر صاحب صلاحیت یک ضرورت محسوب می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

حجم

۵۷۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان