دانلود و خرید کتاب پچ پچه در قطار ایستاده کلمنس جی. ستز ترجمه بهروز قنبرحسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پچ پچه در قطار ایستاده اثر کلمنس جی. ستز

کتاب پچ پچه در قطار ایستاده

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پچ پچه در قطار ایستاده

کتاب پچ پچه در قطار ایستاده نوشتهٔ کلمنس جی. ستز و ترجمهٔ بهروز قنبرحسینی است. نشر قطره این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این نمایشنامه از مجموعهٔ «نمایشنامه‌های مدرن آلمانی» این نشر است.

درباره کتاب پچ پچه در قطار ایستاده

نمایشنامهٔ پچ پچه در قطار ایستاده از جمله نمایشنامه‌‌های پست‌مدرن محسوب می‌شود که به مسائل مختلف در زندگی انسان می‌پردازد. کلمنس جی. ستز در این اثر به‌دلیل روایت جذاب، شخصیت‌پردازی قوی و نگاهی انتقادی که به جامعه دارد، مورد تحسین منتقدان و خوانندگان قرار گرفته است. نویسنده در این اثر به روایت طنز و اجتماعی از زندگی دو زن می‌پردازد که در یک قطار با یکدیگر آشنا می‌شوند. این دو زن درمورد مسائل مختلف زندگی خود با یکدیگر صحبت می‌کنند.

نمایشنامه متنی است که برای اجرا بر روی صحنه و یا هر مکان دیگری نوشته می‌شود. هر چند این قالب ادبی شباهت‌هایی به فیلم‌نامه، رمان و داستان دارد، شکل و فرم و رسانه‌ای جداگانه و مستقل محسوب می‌شود. نخستین نمایشنامه‌های موجود از دوران باستان و یونان باقی مانده‌اند. نمایشنامه‌ها در ساختارها و شکل‌های گوناگون نوشته می‌شوند، اما وجه اشتراک همهٔ آن‌ها ارائهٔ نقشهٔ راهی به کارگردان و بازیگران برای اجرا است. بعضی از نمایشنامه‌ها تنها برای خواندن نوشته می‌شوند؛ این دسته از متن‌های نمایشی را کلوزِت (Closet) نامیده‌اند. از مشهورترین نمایشنامه‌نویس‌های غیرایرانی می‌توان به «آیسخولوس»، «سوفوکل»، «اوریپید» (یونان باستان)، «شکسپیر»، «هارولد پینتر» (انگلستان)، «مولیر» (فرانسه)، «هنریک ایبسن» (نروژ)، «آگوست استریندبرگ» (سوئد)، «برتولت برشت» (آلمان)، «ساموئل بکت» (ایرلند) و «یوجین اونیل» (آمریکا) اشاره کرد. نام برخی از نمایشنامه‌نویس‌های ایرانی نیز «بهرام بیضائی»، «عباس نعلبندیان»، «اکبر رادی»، «غلامحسین ساعدی»، «بهمن فُرسی»، «محسن یلفانی»، «نغمه ثمینی»، «محمد رضایی راد»، «علیرضا نادری»، «محمد یعقوبی»، «محمد رحمانیان» و «محمد چرمشیر» بوده است.

خواندن کتاب پچ پچه در قطار ایستاده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کلمنس جی. ستز

کلمنس جی. ستز در سال ۱۹۸۲ میلادی در شهر گراتسِ اتریش به دنیا آمد. او ابتدا به‌عنوان مترجم و نویسندهٔ آزاد در مطبوعات وین فعالیت ادبی خود را آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۷، با انتشار اولین رمانش، «پسران و سیارات»، اولین جایزهٔ ادبی خود را نیز دریافت کرد. در سال ۲۰۰۹، دومین رمان او، «فرکانس‌ها»، نامزد جایزهٔ «کتاب سال آلمان» شد. در سال ۲۰۱۶، «الکساندر ایزناخ» بر اساس رمان فرکانس‌ها، نمایشنامه‌ای به همین نام را به روی صحنهٔ تئاتر «گراتس» به اجرا گذاشت که با استقبال منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شد. پس از آن، او نمایشنامهٔ «انحرافات» را نوشت که در سال ۲۰۱۹ به تئاتر «مولهایم» دعوت شد. او همچنین تاکنون نمایشنامه‌های دیگری را نوشته و «پچ‌پچه در قطار ایستاده» نمایشنامهٔ اوست که در سال ۲۰۲۱ توانست جایزهٔ «آکادمی هنر آلمان» را از آن خود کند.

بخشی از کتاب پچ پچه در قطار ایستاده

«س: خب، وقت تموم شد. این آخرین پیشنهاد من برای توئه، باشه؟ آخرین پیشنهاد من که یه‌جورایی برخورد انسانی داشته باشی. از نیم ساعت پیش تا حالا من دارم برات راجع‌به یه بدبختی که برای خانواده‌م اتفاق افتاده حرف می‌زنم. دارم بهت می‌گم که پدرم سخت مجروح شده و مادرم مرده و تو فقط می‌گی دفتر، وسترن‌یونیون. آیا شما در دفتر هستین؟ وسترن‌یونیون! فقط بدون که من تو رو به‌خاطر لهجه‌ت مسخره نکردم و نمی‌کنم، اصلاً برام مهم نیست. اون با گذر زمان قطعاً بهتر خواهد شد. یاد گرفتن زبان آلمانی خیلی سخته. یاد گرفتن هر زبانی سخته. اما درست به‌خاطر همین نکته، دقیقاً همین بی‌عاطفگیت، دقیقاً به‌خاطر همین، تو نمی‌تونی خیلی از آدم‌ها رو مجاب کنی که اون‌ها برای تو کارت هدیه بفرستن. نه به‌خاطر اینکه اون‌ها فوراً می‌تونن عمق وجود شما رو ببینن و بفهمن که چه کلاهبردارهایی هستین، نه، خیلی از آدم‌ها زودباور و ساده هستن. مشکل عدم باورپذیری کل این داستان گه نیست، مشکل عدم احترام تو به ماست. (مکث) فقط عدم احترام. تو و اون دفتر گه... (مکث) تو ِ نژادپرست، هی، تو هنوز اونجایی؟ هی، نژادپرست، تو هستی؟ (سکوت) تو واقعاً باید روی خودت کار کنی دوست من. (همچنان سکوت) برو یه بار توی کلاس روابط عمومی شرکت کن. خیلی بهت کمک می‌کنه و بهترت می‌کنه. چراکه من کاملاً می‌بینم که توی مسئلهٔ احترام گذاشتن خیلی عقبی. تو فکر می‌کنی که همهٔ اون‌ها اون‌قدر احمقن که گول اون ایمیل رو می‌خورن. آره دیگه، اون‌ها به‌هرحال همه احمق‌هایی از اروپای غربی‌ان یا یه همچین جایی. تو باید آدام رو سرمشق خودت قرار بدی. اون اهل اسپانیاست و من همین الان باهاش حرف زدم، اون رفتارش خیلی دوستانه بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان