دانلود و خرید کتاب اشتباه پراکنی اوییوسا اومورجی ترجمه مهدی فروتن آغمیونی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اشتباه پراکنی

کتاب اشتباه پراکنی؛ نویافته‌هایی درباره محیط اطلاعاتی؛ نااطلاعات، محو اطلاعات، کژاطلاعات نوشتهٔ اوییوسا اومورجی و کرستی رایل و ترجمهٔ مهدی فروتن آغمیونی و ویراستهٔ محمدرضا ربیعیان است و انتشارات همشهری آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اشتباه پراکنی؛ نویافته‌هایی درباره محیط اطلاعاتی؛ نااطلاعات، محو اطلاعات، کژاطلاعات

پژوهشگران چهار گونه «سواد» برای عصر اطلاعات شناسایی کرده‌اند: «سواد رسانه‌ای Media Literacy» درباره‌ٔ آگاهی از دستور کار ایدئولوژیک یا تجاری متمایز برخی سازمان‌های رسانه‌های خبری است که می‌تواند بر شیوه‌ٔ گزارش یا تولید خبرها تاثیر بگذارد. «سواد اطلاعاتی Information Literacy» به مهارت‌های تحلیلی و تفکر انتقادی هنگام دسترسی، ارزیابی و قضاوت درباره‌ٔ اطلاعات تازه (به ویژه اطلاعات آن‌لاین) نیاز دارد. «سواد خبری News Literacy» به چگونگی تعامل شهروندان با اخبار در جوامع آزاد می‌پردازد، با توجه به این‌که گزارش عینی اخبار ممکن است نیاز به قضاوت‌های ارزشی داشته باشد. «سواد دیجیتالی Digital Literacy» به این نکته اشاره می‌کند که تمایز بین تولیدکنندگان و مصر‌ف‌کنندگان اخبار در عصر دیجیتال همیشه مشهود نیست. سواد دیجیتالی تمرکز خود را بر محتوای آن‌لاین و شیوه‌ٔ تولید آن می‌گذارد. از بین چهار نوع سواد، سواد اطلاعاتی برای پیشگیری از اشتباه‌پراکنی Misinformation مهم‌ترین است.

خواندن کتاب اشتباه پراکنی؛ نویافته‌هایی درباره محیط اطلاعاتی؛ نااطلاعات، محو اطلاعات، کژاطلاعات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ خبرنگاران و روزنامه‌نگاران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۶۶۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۶۰۰
تومان