دانلود و خرید کتاب ملکوت و شکوه درباره تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت جورجو آگامبن ترجمه یحیی صنعتی مسبوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ملکوت و شکوه درباره تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت اثر جورجو آگامبن

کتاب ملکوت و شکوه درباره تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت

معرفی کتاب ملکوت و شکوه درباره تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت

کتاب ملکوت و شکوه درباره تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت نوشتهٔ جورجو آگامبن و ترجمهٔ یحیی صنعتی مسبوقی است. نشر نیماژ این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب ملکوت و شکوه درباره تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت

چرا قدرت در غرب شکل اقتصاد، یعنی حکومتی از انسان‌ها و اشیا را به خود گرفته است؟ اگر قدرت اساساً حکومت است، چرا به شکوه نیاز دارد؟؛ یعنی به دستگاهی تشریفاتی و عبادی که همیشه همراه آن بوده است. کتاب ملکوت و شکوه درباره تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت کوشیده است به این پرسش‌ها پاسخ دهد. این کتاب که ابتدا در ۲۰۰۷ به ایتالیایی منتشر شد و به قلم یک فیلسوف و نویسندهٔ معاصر ایتالیایی نوشته شده، هشت فصل دارد. جورجو آگامبن (Giorgio Agamben) مدعی شده است که جوامع مدرن برخلاف ظاهر سکولار خود،‌ با مفاهیم الهیاتی در هم تنیده‌اند و حتی اقتصاد نیز به‌نوعی با دین ارتباط دارد. کتاب «ملکوت و شکوه» که بخش چهارم از جلد دوم مجموعهٔ «هومو ساکر» به حساب می‌آید، از «الهیات اقتصادی» سخن گفته است؛ مفهومی که در آن به خداوند و جهان، از منظری اقتصادی نگریسته می‌شود. نویسنده، مسائلی همچون قدرت را با اخلاق سیاسی و اجتماعی پیوند زده است؛ درست در زمانه‌ای که اخلاق سیاسی و اجتماعی اساس‌های دینی،‌ متافیزیکی و فرهنگی پیشین خود را از دست داده‌اند.

جورجو آگامبن با الهام از آثاری مانند «تبارشناسی حکومت‌مداری» به قلم میشل فوکو، با دقت و گستردگی فراوان، زیست سیاسی را در دنیای امروز با نظریه‌های سنتی سیاست مقایسه کرده است. او بر این باور است که اولین‌ رساله‌های سیاسی (به‌ویژه سخن ارسطو مبنی بر اینکه انسان، حیوانی سیاسی است) و تاریخ تفکر غرب در باب حاکمیت، نشان می‌دهد که مفهوم حاکمیت برابر است با اعمال قدرت مطلق بر زندگی انسان‌ها، اما چرا دو مفهوم حکومت و قدرت این‌چنین تعریف می‌شود؟ این پژوهش به بررسی خط سیر و دلایلی پرداخته است که باتوجه‌به آن، قدرت در غربْ شکل «ایکونومیا» به‌معنای حکمرانی بر انسان‌ها را گرفته است. این بررسی پیرو تحقیقات میشل فوکو در «تبارشناسی حکومت‌مداری» انجام شده است. یحیی صنعتی مسبوقی، مترجم این کتاب توضیح داده است که خوانش متن‌های جورجو آگامبن مستلزم تأمل و توقف‌های مکرر برای درک و فهم بهتر مطالب پیچیده، گسترده و متنوع است. عنوان برخی از فصل‌های کتاب حاضر عبارت است از «رمزوراز اقتصاد»، «هستی و کنشگری»، «فرشته‌شناسی و بوروکراسی» و «دیرینه‌شناسی شکوه و جلال».

خواندن کتاب ملکوت و شکوه درباره تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد اقتصاد و حکومت پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورجو آگامبن

جورجو آگامبن (Giorgio Agamben) در سال ۱۹۴۲ میلادی در رم در ایتالیا به دنیا آمد. او فیلسوف و نویسندهٔ معاصر ایتالیایی است. مهم‌ترین آثارش «اجتماع آینده»، «هومو ساکر» (Homo Sacer)، «کودکی و تاریخ»، «زبان و مرگ»، «وسایل بی‌هدف»، «پایان شعر»، «امر گشوده: انسان و حیوان و وضعیت استثنایی» بوده است.

بخشی از کتاب ملکوت و شکوه درباره تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت

«نکتهٔ جالب‌توجه این است که اشاره کنیم چگونه می‌توان راهبرد ابن میمون از این موضوع را بدون تغییرات قابل‌توجه، هم در مطالعات مدرن یهودی و هم مسیحی تکرار کرد. همچون ابن میمون، آثار واژه‌نگاری و تک‌پژوهش‌ها درنهایت همان سه معنا را از هم متمایز می‌کنند و مواقعی معنای دوم موردنظر ابن میمون را به‌طوردقیق از منظر «قدرت»، «عظمت»، «وزن» مشخص می‌کنند (آخرین واژه معنای لغت‌شناسی ریشهٔ سامی کاود است). متألهان مدرن مسیحی و یهودی ارتباطی را که ابن میمون، بین شکوه- کاود- به‌عنوان «نور آفریده» و شکوه همچون هستی خداوند برقرار می‌کند، در معنای پیوند ملازم شکوه و جلال، به «تجلی» خداوند، و به ذات الهی تاآنجاکه قابل‌مشاهده و محسوس باشد، تعمیم داده‌اند.

بدین‌سان، این برداشت از شکوه- کاود- که در آخر با یهوه یکسان می‌شود، با معنای «عینی» «شکوه‌بخشی» تفاوت دارد: برنهارت اشتاین می‌نویسد: «کاودی وجود دارد که مخلوقات به خداوند پیشکش می‌کنند. می‌توان آن را به‌مثابهٔ کاود عینی یهوه توصیف کرد. (اشتاین، صفحهٔ ۳۱۸- متألهان قرون وسطا این شکوه را به بیان درست‌تر «ذهنی» می‌نامیدند) این کاود که در ستایش‌ها و سرودهای تسبیحی بیان می‌شود، گاهی به‌مثابهٔ پاسخ طبیعی و مسرت‌بخش انسان‌ها به شکوه آشکار خداوند ارائه می‌شود. در مواقع دیگر مانند افتخاری است که به قدرت‌های دنیوی اعطا می‌شود و نمی‌تواند به‌آسانی با کاود-هستی خداوند، به‌معنای موردنظر ابن میمون در ارتباط باشد. در این مورد، پژوهشگران مدرن به‌صراحت تمایل دارند معنای عینی سوم را کنار بگذارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

حجم

۶۴۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان