دانلود و خرید کتاب تبعید به سرزمین کتاب ها مسعود جدیدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تبعید به سرزمین کتاب ها اثر مسعود جدیدیان

کتاب تبعید به سرزمین کتاب ها

امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تبعید به سرزمین کتاب ها

چاپ دوم کتاب تبعید به سرزمین کتاب ها نوشتهٔ مسعود جدیدیان است. انتشارات آئی سا این مجموعه داستان را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تبعید به سرزمین کتاب ها

کتاب تبعید به سرزمین کتاب ها (چاپ دوم) حاوی یک مجموعه داستان ایرانی است که در ۶ فصل نوشته شده است. این رمان چیزی فراتر از یک خلاصه‌ساده از چند داستان معروف دنیا است. نویسنده گفته است که حضور پسربچه‌ای ایرانی در داستان‌ها به نوجوانان کمک می‌کند بهتر با این داستان‌های غیرایرانی و کمی پیچیده همذات‌پنداری کنند؛ ازاین‌رو او سعی کرده است با زبانی طنز، بسیاری از مفاهیم پیچیده و دشوار دنیای سخت و بی‌رحم بزرگسالان را برای آن‌ها قابل‌فهم کند. 

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب تبعید به سرزمین کتاب ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به نوجوانان، جوانان و بزرگسالانِ دوستدار داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تبعید به سرزمین کتاب ها

«چند ساعتی فقط به بوسیدن و خداحافظی گذشت، بالاخره احمد وارد دستگاه شد، دستگاه طوری بود که داخلش از بیرون نمایان بود، وقتی دکمه‌ی روشن و خاموش دستگاه توسط یک جوجه‌دانشمند زده شد، احمد در کسری از ثانیه ناپدید شد، تو گویی نه خانی آمده نه خانی رفته، جز هوا چیزی داخل دستگاه دیده نمی‌شد.

مادر احمد با دیدن این صحنه از این‌که موقع خداحافظی کمتر پسرش را بوسیده و بغل کرده دچار پشیمانی شده و جیغی گوش کر کن سر داد و از هوش رفت.»

نظرات کاربران

محمد
۱۴۰۲/۰۶/۰۹

بهترین کتاب ایرانی بود که در این یکسال اخیر مطالعه کردم . شاید یک روزی سریال یا فیلمی از این کتاب تهیه شود

کاربر ۱۴۳۲۰۸۹
۱۴۰۲/۰۶/۰۶

من این کتاب را برای دخترم که نُه ساله است خریده بودم و از آن رضایت دارم. باعث علاقه‌مندی دخترم به کتابخوانی (آن‌هم خواندن کارهای باارزش) شده بود و همینکه هر روز لحظاتی سر از گوشی موبایل برمی‌داشت و از

- بیشتر
مسعود جدیدیان
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

احمد پسریست شرور که از کتاب متنفر است و فقط به زور درس‌های مدرسه‌اش را می‌خواند، روزی توسط معلم جدیدشان در کتابخانه مدرسه زندانی می‌شود، او هم کتابخانه را آتش می‌زند و از پنجره می‌گریزد، خیلی زود دستگیر می‌شود و

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان