دانلود و خرید کتاب چرخه‌های عمر مردمان مؤثر ارسلان برخوردار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرخه‌های عمر مردمان مؤثر اثر ارسلان برخوردار

کتاب چرخه‌های عمر مردمان مؤثر

انتشارات:ناشر مؤلف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چرخه‌های عمر مردمان مؤثر

 در این کتاب نویسنده با نگرشی نو چرخه‌های عمر انسان را با محوریت اشتغال تقسیم‌بندی کرده و با توصیه و تإکید به گذران عمر براساس نظم و مقررات، نکات مهم و مورد نیاز هر چرخه زندگی را به طور مبسوط بیان کرده است.

کتابی است که به فراخور حال هر خواننده ای نوشته شده و اکنون به زیور طبع آراسته گشته و نامی با عنوان چرخه های عمر مردمان موثر بر آن نقش بسته است.

*کتاب چرخه‌های عمر مردمان مؤثر چه می‌گوید؟*

اگرچه کمال جویی در ذات همه انسان ها نهفته است. ولیکن رسیدن به این هدف مهم بیش از هرچیزی نیازمند علم و معرفت و تمهیدات مورد نیاز است.

انسانی می تواند به کمال برسد و وجودی مؤثر، توانا و کارآمد داشته باشد که از پدر و مادری با ویژگی‌های همگن و متجانس و به عبارتی دیگر بهنجار و سازگار با هم متولد شده باشد. والدین او از همان کودکی ذوق و استعدادش را شناسایی و به بهترین شکل ممکن آن را رشد دهند و هم زمان با طی عمر و بلوغ فکری و جسمی، مهارت‌های لازم را یاد بگیرد. سپس در کاری که استعدادش را دارد و به آن علاقه‌مند است مشغول شود.

در این حالت او از کارکردن خویش لذت خواهد برد و به مصداق انسان مؤثر می تواند بیشتربن کارآیی و اثربخشی را برای زندگی خود و جامعه خلق کند.

شاغل پس از گذراندن دوره اشتغال، دوره بازنشستگی را با کمترین دغدغه از معیشت زندگی و با امید به آینده‌ای آرام‌تر و بهتر آغاز می‌کند و متناسب باتوانایی های ذهنی و جسمی به تلاش خود ادامه خواهد داد.

هر انسانی با رعایت چنین فرایندی، از خود چهره‌ای نیکو و ماندگار در دل مردم و تاریخ برجای خواهد گذاشت.

کتاب چرخه‌های عمر مردمان مؤثر می‌‌گوید با وجودی که هر انسانی آرزو می‌کند تا وجودی توانا، کارآمد، مؤثر و مفید برای خود و دیگران داشته باشد ولی غفلت اولیا و متولیان از اهمیت آن باعث می‌شود تا استعداد و علائق فرزند برای رشد از همان کودکی در مسیر صحیح قرار نگیرد و به مصداق شعر صائب تبریزی،

*چـون گـذارد خـشـت اول بـر زمـین مـعـمـار کـج - گـر رسـانـد بـر فـلـک، بـاشـد همـان دیوار کـج*،

در چنین وضعیتی کودک هر روز با گذشت روزگار از رسیدن به آرزوهای خویش بیشتر فاصله خواهد گرفت.

این کتاب تأکید دارد زندگی هر انسان بایستی *برپایه استعداد و علائق ذاتی* او گذاشته شود و در مسیری صحیح و منظم رشد یابد تا به آمادگی لازم برای اشتغال در کار برسد.

روی کره زمین میلیاردها انسان با انواع شغل روزگار می‌گذرانند و با فشارها و سختی های گوناگونی روبرو می شوند که متأثر از عواملی درونی و یا بیرونی محیط کار هستند.

در حالی که بسیاری از این فشارها قابل کنترل‌اند ولی شاغل از آن‌ها بی اطلاع است و چه بسا، نارسایی‌های جسمی و یا روحی و روانی ناشی از اشتغال با علائم طبیعی دوران پیری اشتباه کرفته می‌شود. این کتاب زوابای آشکار و پنهان اشتغال را برای شاغلان و مسئولان را بیان می کند و کافی است شاغل را از مشکلات نهفته خویش آگاه ساخت و راه حل ها را به او ارائه کرد.

سرانجام پس از مدتی کار کردن دوران *بازنشستگی* فرا‌می‌رسد. تحقیقات مؤید این است که عمر دوران بازنشستگی بسیاری از بازنشسته‌ها بیشتر از دوره اشتغال آنان است. بنابراین برنامه ریزی برای دوره بازنشستگی هم چون سایر مراحل زندگی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

بازنشستگی برای بازنشسته ضمن داشتن مزیت ها، از نظر جسمانی مشکلات و نارسایی هایی در پی دارد که ریشه بعضی از آن ها به زمان اشتغال برمی‌گردد. جایی که شاغل از آن غافل و یا به آن کم توجه بوده است.

می‌توان گفت هر مقطعی علاوه بر مشکلاتی خاص مشکلاتی پیوسته به مقاطع قبلی نیز دارد. برای برون رفت از مشکلات هریک از مقاطع قبل از اشتغال، اشتغال و بازنشستگی راه هایی وجود دارد که نقش دولت ها در آن پررنگ است. با اگاه کردن دولت ها به وظایف خویش و مطالبه گری می‌توان سختی‌ها را برطرف کرد و برای هر مقطع از عمر انسان متناسب با توانایی‌های جسمی با کمترین آسیب‌های روحی و روانی، زندگی بانشاطی را رقم زد.

خلاصه مطلب اینکه در گذر از چرخه‌های پر‌ فراز و نشیب زندگی، مهم‌ترین‌ و‌ چالش‌برانگیزترین موضوع، سلامتی و کام‌یابی است و از این که با مطالعه این کتاب مطلع می‌شوم بیشتر از گذشته به این مهم دست یافته‌اید خوش‌حال و هیجان زده می‌شوم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۷٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۹۶۷٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۱۶,۶۰۰
تومان