دانلود کتاب صوتی گوریل نامرئی با صدای کامبیز خلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گوریل نامرئی اثر کریستوفر چابری

دانلود و خرید کتاب صوتی گوریل نامرئی

معرفی کتاب صوتی گوریل نامرئی

کتاب صوتی گوریل نامرئی نوشتهٔ کریستوفر چابری و دانیل سایمونز و ترجمهٔ بنفشه شریفی خو است. گویندگی این کتاب صوتی را کامبیز خلیلی انجام داده و انتشارات بذر خرد (کتاب‌های صوتی کتابسرای نیک) آن را منتشر کرده است. ادراک شهودی چگونه فریب می‌دهد؟

درباره کتاب صوتی گوریل نامرئی

کتاب صوتی گوریل نامرئی به شش خطا یا توهم ادراکی پرداخته است که هر روز زندگی ما را عمیقاً تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ خطای توجه، حافظه، اعتمادبه‌‌نفس، دانش، علیت و توانمندی. این‌ها باورهایی تحریف‌شده دربارهٔ ذهن انسان هستند؛ خطاهایی که نه‌تنها اشتباهند، خطرناک هستند. با شنیدن کتاب صوتی حاضر، خواهید دید این توهمات چه زمانی و چرا بر ما اثر می‌گذارد و چه عواقبی برای امور انسانی دارد و چگونه می‌توانیم بر آن‌ها غلبه کنیم یا دست‌کم اثراتشان را به حداقل برسانیم. توهمات روزمره خاصیت ماندگاری و سماجت مشابهی دارند؛ حتی پس از آنکه به نقوص باورهای شهودیمان پی می‌بریم، آن‌ها همچنان در مقابل تغییر مقاومت می‌کنند. آن‌ها را توهمات روزمره می‌نامیم؛ چراکه در عمل هر روز بر زندگی ما اثر می‌گذارند. هر بار که هنگام رانندگی با تلفن همراهمان صحبت می‌کنیم و بر این باور هستیم که حواسمان به ‌اندازهٔ کافی به جاده هست، تحت‌تأثیر یکی از این توهمات قرار گرفته‌ایم. هر بار که تصور می‌کنیم کسی که گذشتهٔ خود را اشتباه به یاد می‌آورد، دروغ‌گویی بیش نیست، در واقع به دام یکی از این توهمات افتاده‌ایم. هر بار که شخصی را به رهبری گروهی انتخاب می‌کنیم که بیشترین اعتمادبه‌نفس را از خود بروز داده است، دچار یکی از این توهمات شده‌ایم. هر بار که پروژه‌ای را با این تصور آغاز می‌کنیم که می‌دانیم تکمیل آن چه میزان زمان خواهد برد، گرفتار توهم شده‌ایم. می‌توان گفت هیچ حیطه‌ای از رفتار انسانی را نمی‌توان یافت که از تأثیر این توهمات مصون مانده باشد. کریستوفر چابری و دانیل سایمونز از روان‌شناسانِ شناختی برجسته‌ای هستند که تحقیقات و پژوهش‌هایشان همواره توجه و تحسین جهانیان را برانگیخته است. کتاب صوتی «گوریل نامرئی» یکی از آثار این دو روان‌شناس برجسته است که به عقیدهٔ برخی از صاحب‌نظران، مهم‌ترین کتابی بوده است که در زمینهٔ باورهای شهودی و ادراکی نوشته شده است. 

شنیدن کتاب صوتی گوریل نامرئی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد باورهای شهودی و ادراکی انسان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی گوریل نامرئی

«‌باری کریس آزمایش گوریل نامرئی را با دانشجویان شرکت‌کننده در یکی از سمینارهایش انجام داد. یکی از این دانشجوها هفته‌ی بعد به کریس گفت که آزمایش را با خانواده‌اش انجام داده و پدر و مادرش هیچ‌کدام متوجه حضور گوریل نشده‌اند، اما خواهر بزرگ‌ترش آن را دیده است. بعد از آن خواهرش دست از سخن‌سرایی درباره‌ی پیروزی‌اش در آزمایش گوریل برنمی‌داشت و مدام به همه یادآوری می‌کرد چقدر باهوش است. دن همیشه از افرادی که هرگز ندیده ایمیل‌هایی دریافت می‌کند که می‌پرسند چرا خودشان گوریل را ندیده‌اند اما فرزندانشان متوجهش شده‌اند، یا اینکه آیا صحت دارد که دخترها همیشه متوجه گوریل می‌شوند اما پسرها هرگز؟ مدیر یکی از صندوق‌های تأمین سرمایه که درباره‌ی آزمایش ما شنیده بود، از کارکنان شرکتش خواست آزمایش را انجام دهند. سپس از طریق زنجیره‌ای از دوستان و آشناها با کریس ارتباط برقرار کرد و از او در مورد تفاوت افرادی پرسید که متوجه گوریل می‌شوند و آن‌هایی که گوریل را نمی‌بینند.

بسیاری از افرادی که در آزمایش گوریل شرکت کرده‌اند آن را نوعی آزمون هوش یا روشی برای اندازه‌گیری توانایی‌ای خاص قلمداد می‌کنند. نتایج به ‌اندازه‌ای خیره‌کننده و تعادل بین افرادی که متوجه گوریل می‌شوند و آن‌هایی که نمی‌شوند به ‌اندازه‌ای دقیق است که مردم اغلب تصور می‌کنند این آزمایش لاجرم باید نمایانگر جنبه‌های مهمی از شخصیت فرد باشد. زمانی که دن با دیت‌لاین ان‌بی‌سی برای تهیه‌ی گزارش تصویری از آزمایش همکاری می‌کرد، تهیه‌کنندگان برنامه حدس می‌زدند کارمندانی که شغلشان مستلزم جزئی‌نگری و ریزبینی بیشتر است به احتمال بیشتر متوجه حضور گوریل خواهند شد و از تمام شرکت‌کنندگان می‌پرسیدند که شغلشان چیست. آن‌ها تصور می‌کردند عملکرد افراد در این آزمایش بستگی به این دارد که چگونه آدمی هستند: «توجه‌کننده» یا «غفلت‌کننده».»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۴ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۷۸۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۷۸۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۷,۵۰۰
تومان