دانلود و خرید کتاب انقلاب هوش مصنوعی روبن لی ترجمه مریم براتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب هوش مصنوعی اثر روبن لی

کتاب انقلاب هوش مصنوعی

نویسنده:روبن لی
انتشارات:انتشارات سروش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انقلاب هوش مصنوعی

کتاب انقلاب هوش مصنوعی نوشتۀ روبن لی با ترجمۀ مریم براتی در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. این کتاب، موضوع هوش مصنوعی را از ابتدا تا به امروز توضیح و نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی جامعه، اقتصاد و فرهنگ ما را دگرگون خواهد کرد.

درباره کتاب انقلاب هوش مصنوعی

نویسنده در کتاب انقلاب هوش مصنوعی دو باور متفاوت افکار عمومی را در مورد هوش مصنوعی برجسته کرده است. گروهی که با گسرتش هوش مصنوعی نگران هستند که در آینده، ماشین بر انسان حاکم شود و گروه دیگر که آن را صرفاً نوعی حباب نوآوری متفاوت می‌بینند. روبن لی با اشاره به یک تقسیم‌بندی دربارۀ هوش مصنوعی یعنی هوش مصنوعی ضعیف، هوش مصنوعی قوی و ابر هوش مصنوعی توضیح می‌دهد تمام فناوری هوش مصنوعی هرچقدر هم پیشرفته باشد فعلاً جزو هوش مصنوعی ضعیف به حساب می‌آیند و تنها می‌توانند در یک زمینۀ خاص مانند انسان عمل کنند نه اینکه از او پیشی بگیرند. 

روبن لی معتقد است هوش مصنوعی هرگز به مرحله‌ای نخواهد رسید که جایگزین انسان شود یا انسان را توسط ماشین کنترل کند. او حتی به تحقق هوش مصنوعی قوی هم باور ندارد. لی که مدیرعامل بایدو و کارآفرینی برجسته در حوزۀ اینترنت است موضوع هوش مصنوعی را با زبانی ساده از ابتدا تا امروز شرح می‌دهد و از فرازوفرودهای فناوری موتورهای جست‌وجو، ترجمۀ ماشینی، ربات‌های بازی، تشخیص گفتار و تصویر، پروژه‌های عظیم بایدو در چین، انقلاب مدیریتی و... می‌گوید. دانستن این ماجراهای مستند، برای آگاهی از مسیر انقلاب این عصر مفید است.

خواندن کتاب انقلاب هوش مصنوعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های مرتبط با فناوری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انقلاب هوش مصنوعی

«با نگاهی به تاریخ پی می‌بریم که مفهوم هوش مصنوعی رابطۀ نزدیکی با خودکارسازی (اتوماسیون) دارد و می‌توان خودکارسازی را خاستگاه آن دانست. در گذشته مدت‌ها باور بر این بود که خودکارسازی همان هوش مصنوعی است. در واقع انسان‌ها خیلی زودتر از تصور ما شروع به ساخت دستگاه‌های خودکار و استفاده از آن‌ها کردند. قبل از دوران انقلاب الکتریکی، دستگاه‌هایی با موتور بخار وجود داشت که به‌طور خودکار با جریان بخار تنظیم می‌شد؛ توالتی که در اویل قرن شانزدهم برای اولین بار در دربار ملکۀ الیزابت استفاده شد دستگاهی خودکار بود و اگر بیش از این به گذشته بازگردیم، احتمالاً نمونه‌های بیشتری هم خواهیم یافت. اما جلوۀ انبوه خودکارسازی در عصر الکتریسیته بروز یافت؛ خودکارسازی در ابتدا با توسعۀ مدارهای آنالوگ محقق شد. بعدها ترانزیستورها جایگزین لوله‌ها شدند و سپس مدارهای مجتمع پدید آمدند که توسط نرم‌افزاهای بسیار پیچیده‌تری هدایت می‌شدند. ما امروزه در زندگی خود با سیستم‌های خودکار بی‌شماری از جمله سیستم‌های تجارت الکترونیک، سیستم‌های بانکداری آنلاین و سیستم‌های فروش بلیت آنلاین سروکار داریم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان