دانلود و خرید کتاب سرمایه داری ذی نفع ها کلاوس شواب ترجمه علی حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرمایه داری ذی نفع ها اثر کلاوس شواب

کتاب سرمایه داری ذی نفع ها

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سرمایه داری ذی نفع ها

کتاب سرمایه داری ذی نفع ها نوشتهٔ کلاوس شواب و پیتر وانهام و ترجمهٔ علی حبیبی و سیاوش حبیبی است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب یک اقتصاد جهانی در خدمت پیشرفت،‌ مردم و سیاره زمین است.

درباره کتاب سرمایه داری ذی نفع ها

نویسندگان در کتاب سرمایه داری ذی نفع ها استدلال خواهند کرد که نمی‌توانیم کار را با یک نظام اقتصادی مبتنی بر ارزش‌های خودخواهانه‌ای چون بیشینه‌سازی سود کوتاه‌مدت، پرهیز از پرداخت مالیات و نظارت، یا تحمیل خسارت‌های زیست‌محیطی به دیگران ادامه دهیم. برعکس، نیازمند جامعه، اقتصاد و فضای بین‌المللی هستیم که برای مراقبت از همه مردم و کل سیاره طراحی شده است. به‌طور مشخص، باید از نظام «سرمایه‌داری سهامداران»، که طی ۵۰ سال گذشته در غرب حاکم بوده است و نظام «سرمایه‌داری دولتی»، که در آسیا رایج است و در آن دولت دست برتر را دارد، به طرف نظام «سرمایه‌داری ذی‌نفع‌ها» حرکت کنیم. این پیام اصلی کتاب پیش رو است. در ادامه کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان چنین نظامی را پی‌ریزی کرد و چرا انجام این کار از هم‌اکنون ضروری است.

در بخش نخست کتاب (فصل‌های ۱ تا ۴)، مروری خواهیم داشت بر پیشینه اقتصاد جهانی از سال ۱۹۴۵، هم در غرب و هم در آسیا. در این بخش، مهم‌ترین دستاوردها و کاستی‌های نظام اقتصادی‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، شامل افزایش رشد اقتصادی، و نیز نابرابری، تخریب محیط زیست و بدهی‌های بر‌جای‌مانده برای نسل‌های بعد، ارائه می‌شود. همچنین، نگاهی خواهیم داشت به این موضوع که چگونه روندهای اجتماعی، از جمله افزایش دوپارگی سیاسی، با وضعیت اقتصاد و نظام‌های حکمرانی ما در ارتباط است. بخش دوم (فصل‌های ۵ تا ۷)، به بررسی ژرف‌تر دلایل احتمالی و پیآمدهای مشکلات و پیشرفت‌های صورت گرفته در اقتصاد اختصاص دارد. در این بخش، نگاهی می‌اندازیم به نقش نوآوری‌های فنی، جهانی‌شدن، تجارت و مصرف منابع طبیعی. سرانجام، در بخش سوم (فصل‌های ۸ تا ۱۱)، موضوع تغییرات احتمالی در نظام اقتصادی جهان را بررسی می‌کنیم. در این بخش، تعریفی از سرمایه‌داری ذی‌نفع‌ها ارائه شده و نشان داده می‌شود که این نظام در عمل چه معنایی برای کسب‌وکارها، دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و جامعه مدنی دارد.

کتاب تلاش می‌کند تا در زمینه بیان مشکلات جهانی که با آن روبه‌رو هستیم، دلایل و پیآمدهای احتمالی این مشکلات، و راه‌حل‌هایی که برای ایجاد جهانی بهتر در آینده ارائه می‌کنیم، رفتاری منصفانه و متوازن در پیش گیریم. در فصل نخست، درباره برخی از تجربیات سازنده به‌عنوان یک کودک، دانش‌آموز، و فرد حرفه‌ای جوان صحبت می‌شود. 

خواندن کتاب سرمایه داری ذی نفع ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان