دانلود و خرید کتاب هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست گروس عبدالملکیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست اثر گروس عبدالملکیان

کتاب هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست

کتاب هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست مجموعه اشعار گروس عبدالملکیان شاعر مطرح ایرانی است. این مجموعه شعر علاوه‌بر اشعار عبدالملکیان شامل عکس‌‌هایی چاپ‌شده توسط عکاسان مطرح ایرانی است. این مجموعه شعر در سال ۱۳۹۲ به چاپ رسید.

این اثر توسط چشمه منتشر شده است.

درباره‌ کتاب هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست اثر گروس عبدالملکیان

مجموعه شعر هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست شامل ۵۰ قطعه شعر و همین تعداد عکس است. کتاب بدین‌صورت منتشر شده است که به ازای هر یک شعرِ گروس عبدالملکیان، یک عکس از عکاسان بنام ایرانی در کتاب گنجانده شده است. نازنین طباطبایی پل ارتباطی این کتاب با عکاسان ایرانی بوده است. بنابراین هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست حاصل همراهی اشعار گروس عبدالملکیان و عکس‌‌های سی‌وشش عکاس مطرح ایرانی است که نازنین طباطبایی آن‌‌ها را گرد آورده است. خواننده‌‌ی کتاب در این مجموعه شعر، عکس‌‌هایی از عباس کیارستمی تا بهمن جلالی، از سیف‌‌الله صمدیان تا صمد قربان‌‌زاده، از کیارنگ علایی تا سیاوش نقشبندی و غیره را از نظر خود می‌‌گذراند. این عکس‌‌ها در کنار شعرهای عبدالملکیان هماهنگی بصری جالب توجهی را به وجود آورده‌‌اند.

گروس عبدالملکیان را در ادبیات معاصر ایران به‌عنوان شاعری واقع‌‌گرا می‌‌شناسند که شعرهایش سادگی قابل ملاحظه‌‌ای دارد. در مجموعه شعر هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست که شامل شعرهای نو از این شاعر است نیز همین ویژگی‌‌ها دیده می‌‌شود. دلیل چیدمان عکس‌‌های هنرمندان ایرانی و اشعار عبدالملکیان در این کتاب، تصویری بودن شعرهای وی است. او در شعرهای این مجموعه، از مفاهیمی ساده و واقع‌‌گرا در عین حال تصویری و خلاقانه بهره جسته است که با حضور عکس‌‌های مختلف، برای خواننده‌‌، بیش‌‌تر جلب توجه می‌‌کند.

خواندن و خرید کتاب هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌دهیم؟

همان‌‌گونه که پیش از این اعلام شد، آثار گروس عبدالملکیان تلفیقی میان شعر و هنر است. به همین دلیل خواندن کتاب هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست را به تمامی افراد علاقه‌‌مند به شعر معاصر به‌‌ویژه‌‌ علاقه‌‌مندان اشعار گروس عبدالملکیان و همچنین افراد علاقه‌‌مندان به تلفیق هنر و شعر، خاصه افرادی که علاقه به تلفیق حس شعر و عکس دارند، پیشنهاد می‌‌دهیم.

چرا باید کتاب هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست را بخوانیم؟

زمانی که می‌‌خواهیم یک شعر را بخوانیم بارها برایمان پیش آمده که در تصویرسازی‌‌های درون شعر دچار مشکل ‌‌شویم. درون اشعار گروس عبدالملکیان در این کتاب، برخلاف شعرهای این‌‌چنینی آن‌‌قدر توصیف‌‌های تصویری موجود است که خواننده با خواندن این اشعار و دیدن عکس‌‌هایی که کنار هر شعر آمده، می‌‌تواند حس شگفت‌‌انگیزی را از خواندن هر شعر دریافت کند. بنابراین به دلیل اهمیت چیدمان شعر و عکس در این مجموعه، بایستی این کتاب را خواند تا دریافت‌‌های جدیدی از همنشینی شعر و عکس را درک کرد.

درباره‌ گروس عبدالملکیان

گروس عبدالملکیان در ۱۸ مهرماه سال ۱۳۵۹ در خیابان ستارخان تهران به دنیا آمده و در خانواده‌‌ای فرهنگی رشد کرده است. پدرش محمدرضا عبدالملکیان، شاعری است که از چهار دهه‌‌ی گذشته تاکنون مجموعه شعرهای متعددی را به چاپ رسانده است. گروس به دلیل خوش‌‌نامی پدر در عرصه‌‌ی شعر، به‌سرعت راه او را در پیش گرفته و از همان نوجوانی شروع به نوشتن اشعار خود کرد. بعدها و زمانی که تازه وارد سنین جوانی شده بود، مطالعه‌‌ی نقد و نظریه‌‌ی ادبی را به‌صورت جدی شروع کرد. گروس در سال ۱۳۸۱ اولین کتابش را با نام «پرنده پنهان» منتشر ساخت که این مجموعه در همان سال برنده یکی از معتبرترین جایزه‌‌های ادبی ایران شد. کتاب دوم او «رنگ‌‌های رفته دنیا» است که در سال ۱۳۸۴ توسط نشر آهنگ دیگر منتشر شد. پس از آن گروس مجموعه شعری را با عنوان «سطرها در تاریکی جا عوض می‌‌کنند» سرود که انتشارات مروارید آن را در سال ۱۳۸۷ به چاپ رساند. در سال ۱۳۸۹، به دعوت نشر چشمه، به‌عنوان دبیر بخش شعر این انتشارات برگزیده شد و در این مؤسسه شروع به فعالیت نمود که این همکاری تاکنون ادامه‌‌دار بوده است.

اشعار گروس عبدالملکیان، سرشار از تصویرسازی‌‌های خلاقانه است که در آن واقعیت و طبیعت بازیگران اصلی هستند. عناصر طبیعی در اشعار او آن‌‌چنان نمود می‌‌یابد که پژوهشگران و تحلیلگران شعر، به سراغ پژوهش میان‌‌ هنرهای مختلف و اشعار عبدالملکیان رفته‌‌اند.

نظرات کاربران

zahra
۱۴۰۳/۰۱/۲۹

بیشتر از ۲.۵ نمی‌تونم به این کتاب بدم گرچه که شعرهای بی‌نطیری هم لابلای شعرهایی که اصلا دوست نداشتم پیدا می‌شد ولی به نظرم همین امتیاز کافیه. قطعا بهترین شعر این کتاب همینه که می‌گه: به شانه‌ام زدی که تنهایی‌ام را تکانده

- بیشتر
حدیثه
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

از ماه لکه‌ای بر پنجره مانده است و از تمام آب‌های جهان قطره‌ای بر گونه تو اشعار زیبا و عمیقی داره و خیلی از خوندنشون لذت بردم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان