دانلود و خرید کتاب از مدرنیسم تا پست مدرنیسم لارنس کهون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از مدرنیسم تا پست مدرنیسم اثر لارنس کهون

کتاب از مدرنیسم تا پست مدرنیسم

نویسنده:لارنس کهون
انتشارات:نشر نی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب از مدرنیسم تا پست مدرنیسم

کتاب از مدرنیسم تا پست مدرنیسم حاصل کوشش لارنس کهون، نوشتهٔ گروه نویسندگان، ترجمهٔ گروه مترجمان و حاصل ویراستاری عبدالکریم رشیدیان است. نشر نی این متن‌های برگزیدهٔ فلسفی را منتشر کرده است.

درباره کتاب از مدرنیسم تا پست مدرنیسم

کتاب از مدرنیسم تا پست مدرنیسم (‎From modernism to post modernism) را مجموعه‌ای جامع از متون کلاسیک و معاصر مربوط به مدرنیسم و پست‌مدرنیسم دانسته‌اند. این اثر با تکیه بر این فرض که دانش‌پژوهان و دانشجویان نمی‌توانند بدون شناختی قبلی از بسط و تکامل مدرنیته به ارزیابی پست‌مدرنیسم بپردازند، مباحثش را در متن نقادی مدرنیته از قرن هفدهم به این‌سو قرار داده است. این مجموعه مقاله که به‌ترتیب زمانی و موضوعی تنظیم شده، برای دانشجویان و عموم خوانندگان مناسب است؛ زیرا گستردگی و عمق پوشش این اثر آن را به منبعی غیر قابل‌چشم‌پوشی برای پژوهش در رشته‌های مختلف فلسفی، ادبی، فرهنگی، نظریهٔ اجتماعی و دینی تبدیل کرده است.

افزوده‌های ویراست جدید دربرگیرندهٔ ۲۰ متن برگزیدهٔ جدید است از ۱۴ نویسندهٔ غالباً متأخری که بیان‌کننده یا منتقد پست‌مدرنیسم بوده‌اند. لارنس کهون که ویراستار این کتاب است، استاد فلسفه در دانشگاه بوستون و نویسندهٔ کتاب‌های «معضل مدرنیته» (۱۹۸۸) و «غایات فلسفه» (۱۹۹۵) بوده است. برخی از نویسندگانی که در این کتاب مقالاتشان را می‌خوانید عبارتند از «رنه دکارت»، «دیوید هیوم»، «ژان‌ ژاک روسو»، «ایمانوئل کانت»، «ادموند بِرک»، «ایهاب حسن»، «ریچارد رورتی»، «چارلز جنکس» و «ژان بودریار».

خواندن کتاب از مدرنیسم تا پست مدرنیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در حوزهٔ فلسفه (از مدرنیسم تا پست‌مدرنیسم) پیشنهاد می‌کنیم.

درباره عبدالکریم رشیدیان

عبدالکریم رشیدیان در سال ۱۳۲۷ در دزفول به دنیا آمد. او پژوهشگر حوزهٔ فلسفه و مترجمی ایرانی است که پس از گذراندن تحصیلات اولیه و گرفتن دیپلم طبیعی در سال ۱۳۴۵ و دریافت مدرک کارشناسی شیمی در سال ۱۳۴۸ راهی فرانسه شد. دورهٔ کارشناسی و کارشناسی‌ارشد فلسفه را در دانشگاه پاریس به اتمام رساند و دکتری فلسفه را در سال ۱۳۵۷ از دانشگاه سوربن دریافت کرد. او مدرس و عضو هیئت‌علمی گروه فلسفه در دانشگاه شهید بهشتی بوده است. در سال ۱۳۸۵ برای تألیف کتاب «هوسرل در متن آثارش»، جایزهٔ کتاب سال در حوزهٔ فلسفه را دریافت کرد و کتاب‌های «نقد قوهٔ حکم» و «از مدرنیسم تا پست‌مدرنیسم» با ترجمهٔ او به‌ترتیب در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۲ از سوی کتاب سال به‌عنوان کتاب برگزیدهٔ تشویقی انتخاب شدند.

بخشی از کتاب از مدرنیسم تا پست مدرنیسم

«پست‌مدرنیسم، دست‌کم بر طبق معیارهای قرن بیستمی، فرزند بحران نبود. ثبات نسبی و رونق بی‌سابقهٔ دورانِ پس از شکست فاشیسم آلمان و نظامی‌گری ژاپن پس‌زمینه‌ای شد برای آن‌که سنّت غربی به اساسی‌ترین انتقاد از خود دست زند. درحقیقت، بن‌بستِ هسته‌ای وحشتناک جنگ سرد، جنگ‌های آتشینِ آن دوره، به‌ویژه حضور فرانسوی‌ها در الجزایر و امریکایی‌ها در ویتنام، به همراه دگرگونی‌های گستردهٔ اجتماعی، باعث شده بود که دورهٔ پس از جنگ جهانی دوم دورهٔ همه‌چیز باشد مگر آرامش. اگرچه شاید اجتناب‌ناپذیر بود که آن انتقاد از خودِ اساسی و عمیق تنها محصول دوره‌های امنیت نسبی باشد. دشوار می‌توان تصور کرد که پست‌مدرنیسم در دوران حیات هیتلر و استالین نشو و نما می‌یافت. مبارزه با شیطان ترس و نفرت می‌آفریند نه عدم قطعیت.

گسترش عظیم اقتصادهای امریکای شمالی، اروپای غربی و ژاپن، و ثبات سیاسی ظاهری‌شان و بالارفتن بی‌سابقهٔ استانداردهای زندگی آن‌ها با فهرستی از کسری‌ها که هردم بر فوریت‌شان افزوده می‌شد همراه بود: گسترش بوروکراسی دولتی برای ادارهٔ دولت رفاهِ روبه‌رشد، تکنولوژی‌های جدید، آمادگی نظامی دائمی جهت بازدارندگی؛ کنترل فنّی و سازمانی فزایندهٔ زندگی اجتماعی از طریق نهادهای صنفی و نیز دولتی؛ استقرار مستمر شبکهٔ جهانی تله‌ویزیون و ارتباطات آنی به‌جای فرهنگ‌های محلی و سنّتی، و پیدایش جهان تازهٔ فرهنگ عامهٔ توده‌ای؛ انحلال خانوادهٔ گسترده و جماعت‌های کوچک محلی بر اثر تحرک اجتماعی و جغرافیایی؛ تأثیرات زیست‌محیطی مدرن‌سازی فن‌آورانه؛ و هزینه‌های روانی زندگی در اقتصاد نوینی که دائما در دگرگونی بود. به این همه باید پایان بالقوهٔ امپراتوری‌های مستعمراتی غربی، شورش‌های اجتماعی داخلی گروه‌های قومی، طبقات اقتصادی و زنان، که در گذشته حقوق‌شان سلب شده بود، و نیز از دست‌رفتنِ آشکار اطمینانِ عمومی به مراجع مذهبی و غیرمذهبی را افزود که نتیجه‌اش پدیدآمدن حسّ بحرانی فزاینده در میان وفور نعمت بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵۹ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵۹ صفحه

قیمت:
۳۴۸,۰۰۰
تومان