دانلود و خرید کتاب مینیمالیست شاد مارک رکلاو ترجمه فرزانه قناعتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مینیمالیست شاد اثر مارک رکلاو

کتاب مینیمالیست شاد

معرفی کتاب مینیمالیست شاد

کتاب مینیمالیست شاد نوشتهٔ مارک رکلاو و ترجمهٔ فرزانه قناعتی است و نشر اندیشه آگاه آن را منتشر کرده است. کتاب به این پرسش پاسخ می‌دهد که چگونه با رهاکردن امور غیرضروری به آرامش درونی برسیم و زندگی ساده‌تر، منظم‌تر، پرمعناتر و لذت‌بخش‌تری خلق کنیم.

درباره کتاب مینیمالیست شاد

مینیمالیسم یعنی حذف چیزهای غیرضروری و تمرکز بر ضروریات. اگر به این سبک زندگی پایبند باشید، به‌مرور به خوشبختی، رضایت‌مندی و رهایی دست می‌یابید. مینیمالیسم با تغییرات کوچک به دست می‌آید، با قدم‌های کوچک. همین قدم‌ها به‌مرور زمان تغییرات بزرگی به وجود می‌آورند. تمرین روزانه، پیشرفت تدریجی و تغییر، از کلمات جادویی این مسیرند. مارک رکلاو دربارهٔ کتاب مینیمالیست شاد می‌گوید: «در این کتاب ما نه‌تنها به مینیمالیسم و ساده‌زیستی، بلکه به آرامش جسم و ذهن که حاصل مینیمالیسم هستند نیز می‌پردازیم. اگر این کتاب را فقط برای سرگرمی می‌خوانید، امیدوارم برایتان جالب و سرگرم‌کننده باشد، اما اگر نکاتی که گفته‌ام را به کار بگیرید، احتمالاً به مرحله‌ی بعدی زندگی خود وارد می‌شوید. مرحله‌ای که ممکن است شادتر از قبل شوید و احساس آزادی و رهایی کنید که قبلاً هرگز تجربه نکرده‌اید. بستگی به شما دارد. اگر می‌خواهید سریع ثروتمند شوید یا نیاز فوری به پول دارید، این کتاب برای شما مناسب نیست. چیزهای خوب به زمان نیاز دارند و موفقیت هم همین‌طور.»

خواندن کتاب مینیمالیست شاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با روش‌های بدیع شاد شوند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مارک رکلاو

مارک رکلاو، مربی، سخنران و نویسندهٔ ۱۲ عنوان کتاب است. ازجمله آثار او می‌توان به برخی از پرفروش‌ترین‌ها در سطح بین‌المللی اشاره کرد: «سی روز: عادت‌های خودت را تغییر بده، زندگی‌ات تغییر می‌کند»، «اول خودت را دوست داشته باش» و «چطور دیگران را مجذوب خود کنیم».

تاکنون بیش از نیم میلیون نسخه از کتاب‌های او به فروش رفته و به بیش از ۱۵ زبان دیگر ازجمله اسپانیایی، آلمانی، ژاپنی، چینی، روسی، تایلندی، اندونزیایی، پرتغالی و کره‌ای ترجمه‌شده‌اند.

او اولین کتاب خود را تحت عنوان «سی روز» در سال ۲۰۱۴ پس از اخراج از اولین شغلش نوشت و کمی پس‌ازآن از یک فرد بیکار به پرفروش‌ترینِ آمازون تبدیل شد و همین عنوان دومین کتابش شد.

هدف او انگیزه دادن به انسان‌ها، برای خلق زندگی دلخواه‌شان است؛ و کتاب‌هایش به‌عنوان مرجعی برای رسیدن به این اهداف است. پیام او ساده است. افراد زیادی می‌خواهند زندگی‌شان را تغییر دهند، اما فقط تعداد کمی حاضرند کارهایی را به‌طور مداوم و در طول زمان انجام دهند تا به این هدف برسند. می‌توانید با به‌کارگیری عادت‌های جدید که شما را در مسیر اهدافتان یاری می‌کنند، برای رسیدن به شادی و موفقیت خود برنامه‌ریزی کنید و آن‌ها را خلق کنید.

بخشی از کتاب مینیمالیست شاد

«مینیمالیسم دربارهٔ انتخاب‌هاست؛ دربارهٔ انتخاب‌های برتر. انتخاب هر چیز ضروری و رها کردن هر چیز غیرضروری. همچنین، دربارهٔ انتخاب «نه» گفتن به خیلی از چیزهاست تا از «بله» گفتن‌ها بیشتر لذت ببریم.

مینیمالیسم به معنای پذیرش عقیده «هر چه کمتر، بهتر» و «کیفیت، مهم‌تر از کمیت» است؛ اما نکتهٔ مهم این است که شما با چه میزان از مینیمالیسم احساس راحتی و خوشحالی می‌کنید. هیچ قانونی در این مورد وجود ندارد. سبک مینیمالیستی که برای من مناسب است، شاید با روش مناسب شما تفاوت زیادی داشته باشد. برای این سبک از زندگی، یک قالب کلی وجود ندارد که همه طبق آن عمل کنند. مینیمالیست‌هایی هستند که معتقدند باید تعداد کل وسایلشان بین پنجاه، صد یا حتی کمتر از این تعداد باشد؛ اما هدف من از مینیمالیست شدن این بود که بتوانم چیزهایی را که واقعاً به آن‌ها احتیاج ندارم، دور بریزم. این روند را تااندازه‌ای ادامه دادم که اکنون کل وسایلم درون یک چمدان بزرگ جا می‌شود. به‌هرحال شما می‌توانید مینیمالیستی باشید که در یک واحد ۶۰۰ متری زندگی می‌کند یا مینیمالیستی که فقط اقلام ضروری زندگی را دارد و بقیه را دور می‌ریزد.

مینیمالیسم فقط دربارهٔ انجام کارها نیست. بلکه انجام درست کارهای مهم است که باعث پیشرفت شما می‌شود؛ کارهایی که شما را به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند. مینیمالیسم دربارهٔ انباشتن وسایل بر روی‌هم نیست.

هشدار: داشتن وسایل بیشتر باعث خوشحالی بیشتر نخواهد شد، اگرچه میلیون‌ها دلار صرف تبلیغاتی می‌شود که شما را وادار کند کاملاً برخلاف این دیدگاه فکر کنید. مینیمالیسم دربارهٔ چگونگی رها شدن از بعضی چیزهاست تا بتوانیم فقط روی آنچه اهمیت دارد تمرکز کنیم. یکی از مزایای این سبک زندگی علاوه بر سروسامان دادن به اوضاع، رهایی از نگرانی‌هاست.

مینیمالیسم یا ساده‌زیستی در بهترین حالت برایتان شادی بیشتر، معنای جدیدتر از زندگی، درک بیشتر و بهتر هیجانات و احساسات جدید، وقت بیشتر، پول بیشتر و روابط بهتر در زندگی به ارمغان می‌آورد و در بدترین حالت، اوضاعتان تغییری نمی‌کند. پس ارزش تجربه کردن را دارد. در این کتاب به شما خواهم گفت چطور تبدیل به یک مینیمالیست شوید و چگونه تجربه‌هایی که با این سبک زندگی به‌دست آورده‌ام سبب خوشحالی، تمرکز و ذهن باز، شده‌اند. سپس آماده می‌شوید آن‌گونه که مناسب شماست از این تجارب بهره‌مند شوید.

هدفم این است که ابزارها و عادت‌های جدیدی را ارائه کنم تا بتوانید همان خوشحالی و شفافیت ذهنی را که من به‌دست آوردم، تجربه کنید و بتوانید چیزهای غیرضروری را از زندگی خود حذف کنید. بتوانید به اوضاع جسمی و ذهنی خود سروسامان دهید و سپس روی موارد مهم تمرکز کنید.»

نظرات کاربران

فاطمه محمدی
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

کتاب بسیار عالی و کاربردی بود ، واقعا توصیه میکنم بخونید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
راز شاد بودن در بیشتر داشتن نیست، بلکه توانایی لذت بردن از کمترین‌هاست. «سقراط»
parimah
بدون شک اولین قدم برای مینیمالیست شدن تماشای کمتر تلویزیون است؛ زیرا هرروز هزاران آگهی بازرگانی سعی دارند شما را به خرید بیشتر تشویق کنند.
من
وسایل کمتر به معنای زمان بیشتر، پول بیشتر، حس رهایی بیشتر، استرس کمتر و نگرانی کمتر است.
bookbuff
مینیمالیسم دربارهٔ انتخاب‌هاست؛ دربارهٔ انتخاب‌های برتر. انتخاب هر چیز ضروری و رها کردن هر چیز غیرضروری.
☆Nostalgia☆
داشتن وسایل بیشتر باعث خوشحالی بیشتر نخواهد شد، اگرچه میلیون‌ها دلار صرف تبلیغاتی می‌شود که شما را وادار کند کاملاً برخلاف این دیدگاه فکر کنید.
66555
مینیمالیست به این معنا نیست که نباید چیزی داشته باشید، اتفاقاً برعکس. باید چیزهایی داشته باشید که آن‌ها را دوست دارید و تماشای آن‌ها «حس لذّت و شادی» به شما می‌دهد.
من
افراد پیرامون شما می‌توانند به شما انگیزه بدهند، تشویقتان کنند و کمک کنند انتخاب‌های بهتر و رفتار صحیح‌تری داشته باشید، از سوی دیگر همچنین قادرند شما را با خود پایین بکشند، انرژی شما را تخلیه کنند، شما را بازیچهٔ خود نمایند و در راه رسیدن به اهدافتان، دائماً مانع ایجاد کنند
من
بعد از نظم دادن و رها کردن چیزهای فیزیکی، آن‌قدر حس خوبی داشتم که شروع به رها کردن بی‌نظمی‌های غیر فیزیکی کردم مانند عواطف و احساسات دردناک، روابط اشتباه، همکاران بد
من
مینیمالیسم به معنای دور انداختن همه‌چیز نیست بلکه فقط آن‌هایی که غیرضروری‌اند دور ریخته می‌شوند. با این کار فضای کافی برای دیدن آنچه برایتان لذت‌بخش است، دارید.
من
«از خرید چیزهایی که عمدتاً به آن‌ها نیاز ندارید و صرفاً برای تحت تأثیر قرار دادن افراد بی‌اهمیت صورت می‌گیرند، دست‌بردارید!»
parimah

حجم

۱۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۹۰۰
تومان