دانلود و خرید کتاب کاریزما اولیویا فاکس کابان ترجمه منصور بیگدلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاریزما اثر اولیویا فاکس کابان

کتاب کاریزما

معرفی کتاب کاریزما

کتاب کاریزما نوشتهٔ اولیویا فاکس کابان و ترجمهٔ منصور بیگدلی است و بهار سبز آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب هنر و علم جذاب‌بودن را فرا بگیرید.

درباره کتاب کاریزما

مادر یا پدری را تصور کنید که می‌خواهد فرزندش را تربیت کند. شخصی که می‌خواهد بر همسرش تأثیر بگذارد. کارمندی که می‌خواهد پروژه‌اش را به‌تصویب برساند یا درخواست افزایش حقوق بدهد. مدیرعامل شرکتی که می‌خواهد بر کارکنانش تأثیر بگذارد. مدیرعامل یک شرکت چندملیتی که می‌خواهد راهبرد جدیدی در شرکت ایجاد کند و نیازمند رأی مدیران شرکت‌های تابعه است. مهم‌ترین عامل برای تمام این افراد، قدرت تأثیرگذاری و کاریزماست، فارغ از اینکه هدف چه باشد.

کتاب کاریزما با توضیحات ساده و در عین حال مفصل، راهکارها و تمرین‌های مختلف، گام‌به‌گام شما را در بالا بردن کاریزمایتان همراهی می‌کند تا به‌آن نوع تأثیرگذاری دلخواهتان دست یابید که هم‌راستا با شخصیت شماست. یعنی برای تأثیرگذاری و کاریزماتیک بودن، نیازی نیست تغییری در ذات شخصیت‌تان ایجاد کنید.

برای افراد کاریزماتیک، این یک روش زندگی است. همه تحت تأثیر حضور آن‌ها قرار می‌گیرند. افراد به‌صورت مغناطیسی جذب آن‌ها شده و به‌صورت عجیبی احساس می‌کنند باید به‌هر طریقی که می‌توانند به‌آن‌ها کمک کنند. افراد کاریزماتیک ظاهراً زندگی مسحورکننده‌ای دارند: آن‌ها گزینه‌های رمانتیک بیشتری دارند، پول بیشتری در می‌آورند و استرس کمتری را تجربه می‌کنند.

برخی از تمجیدهایی که از کتاب شده است:

«برترین کتابی که تمام سال خواندم».

- دکتر تینا سیلیگ، مدیر اجرایی برنامهٔ اقدامات فناوری استنفورد، مرکز کارآفرینی در دانشکدهٔ مهندسی دانشگاه استنفورد و نویسندهٔ کتاب نابغه: مسیر برخورد در خلاقیت

«اولیویا فاکس کابان، نصیحت و راهنمایی عملی‌ای ارایه می‌کند برای اینکه رهبران بدون به‌خطر افتادن صداقت یا اقتدارشان، نرم‌تر شوند. او بر عواملی تمرکز می‌کند که می‌تواند تفاوتی واقعی ایجاد کند».

- لارا لنگ، مدیرعامل شرکت تایم

«کابان، لطفی بزرگی به‌ما کرده است. او علم مستحکم و بیان شیوا را در درمان سازندهٔ نقش کاریزما در رهبری ترکیب کرده -عنوانی که (تاکنون) درک کمی از آن داشتیم».

- رابرت بی سیالدینی، نویسندهٔ کتاب تأثیر

«اگر به‌افزایش توانایی خود برای کاریزماتیک بودن در زمینه یا شغل منحصربه‌فرد خود علاقه دارید، این کتاب، مهارت‌های مستقیمی برای استفاده به‌شما می‌دهد».

- سایکولوژی تودی

«افسانهٔ کاریزما، کتابی ساده است که به‌صورت مؤثری داستان‌ها و پژوهش‌ها، راهبردها و کاربردها، تکنیک‌ها و شیوه‌ها را با هم یکی می‌کند».

- مجلهٔ کتاب‌های نیویورک

«همهٔ ما نمی‌توانیم مثل اسکندر کبیر یا مَدونا، کاریزماتیک شویم، اما به‌کمک کابان، مطمئناً می‌توانیم به‌آن حالت خیلی نزدیک شویم!».

- مارشال گلداسمیت، نویسندهٔ کتاب موجو

خواندن کتاب کاریزما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کاریزما باعث می‌شود مردم دوستتان داشته باشند، به‌شما اعتماد کنند و بخواهند توسط شما هدایت شوند. کاریزما تعیین می‌کند که شما به‌عنوان یک پیرو دیده شوید یا رهبر، ایده‌هایتان پذیرفته شود یا نه و اینکه پروژه‌هایتان چقدر مؤثر اجرا شوند. خوشتان بیاید یا نه، کاریزما می‌تواند دنیا را به‌حرکت درآورد و باعث شود افراد بپذیرند کاری را انجام بدهند که از آن‌ها می‌خواهید.

البته کاریزما در کسب‌وکار مسئله‌ای حیاتی است. فارغ از اینکه برای یک شغل جدید درخواست می‌دهید یا می‌خواهید در سازمانتان پیشرفت کنید، به‌شما کمک می‌کند به‌هدفتان دست یابید. چندین بررسی نشان می‌دهد که افراد کاریزماتیک توسط ناظران و زیردستان خود رتبهٔ عملکرد بالاتری دریافت می‌کنند و مؤثرتر دیده می‌شوند.

اگر یک رهبر هستید یا می‌خواهید بشوید، کاریزما مهم است. مزیت رقابتی در جذب و حفظ بهترین استعدادها را به‌شما می‌دهد. باعث می‌شود مردم بخواهند با شما، تیمتان و شرکت‌تان کار کنند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد آن‌هایی که از رهبران کاریزماتیک پیروی می‌کنند، عملکرد بهتری دارند، کار خود را معنادارتر تجربه می‌کنند و نسبت به‌آن‌هایی که از رهبران مؤثر اما غیرکاریزماتیک پیروی می‌کنند، اعتماد بیشتری به‌رهبران خود دارند.

گفتنی است کتاب صوتی افسانه کاریزما نیز یا صدای مصطفی طالبیان مقدم در طاقچه منتشر شده است. اگر شنیدن کتاب‌ها را به خواندن‌شان ترجیح می‌دهید می‌توانید این کتاب را تهیه کنید.

بخشی از کتاب کاریزما

«وقتی از مشتریانم می‌پرسم اگر عصای جادویی داشتید، نخستین مهارتی که در افرادتان بهبود می‌دادید چه بود، بیشتر مدیرعامل‌ها می‌گویند: «مهارت‌های بهتر شنیدن». شاید پیچیده یا مسحورکننده به‌نظر نرسد، اما مهارت‌های شنیدن برای کاریزما کاملاً الزامی هستند و بیشتر استادان کاریزما به‌فراوانی این مهارت را دارند. وقتی شنوندهٔ خوبی باشید، بدون گفتن حتی یک کلمه باعث می‌شوید دیگران کاملاً احساس شنیده و درک شدن داشته باشند. در حقیقت، تحت تأثیر قرار دادن افراد فقط به‌وسیلهٔ گوش کردن و با توجه، بسیار ساده است.

می‌خواهیم سه نکتهٔ کلیدی را برای انتقال حضور مورد پوشش قرار دهیم: شنیدن، پرهیز از قطع کردن حرف دیگران و مکث عمدی. شنیدن، نخستین و مهم‌ترین است. چون شنیدن، اساسی برای حضور ایجاد می‌کند که برای کاریزما بسیار مهم است.

جان اف. کندی به‌عنوان «شنونده‌ای عالی» شناخته شده بود که باعث می‌شد دیگران احساس کنند او «کاملاً با آن‌هاست». مهارت‌های عالی شنیدن به‌او کمک کرد به‌احساس کسی که با او در تعامل بود توجه خیلی زیادی کند و به‌او امکان داد در سطح بسیار عمیق عاطفی، تفاهم ایجاد کند.

مطمئناً می‌دانید که شنیدن مهم است. اما می‌دانستید که چند تغییر کوچک می‌تواند مهارت‌های شنیدن شما را از خوب به‌واقعاً شگفت‌انگیز تبدیل کند! مهارت‌های شنیدنِ عالی با طرز فکر درست آغاز می‌شود: هم تمایل و توانایی ذهنی برای حاضر بودن، هم توجه کردن و تمرکز بر آنچه طرف مقابل می‌گوید. همانگونه که می‌توانید تصور کنید، این برای انتقال کاریزمای تمرکز، بسیار کلیدی است، اگرچه می‌تواند هر سبک کاریزمای دیگری را هم تقویت کند.

یکی از معمول‌ترین اشتباهاتی که مشتریانم مرتکب می‌شوند، برابر دانستن شنیدن با این مفهوم است که «بگذارم دیگران صحبت کنند تا زمانی که نوبت من بشود». متأسفم، اما این کافی نیست. حتی اگر آن شخص تمام صحبتش را انجام بدهد، شما نمی‌توانید در زمانی که منتظر نوبت صحبت کردنتان هستید، اجازه دهید ذهنتان سرگردان شود. حتی اگر آنچه در ذهنتان وجود دارد چیزی است که می‌خواهید بگویید، حضور نداشتنتان روی تمام چهره‌تان نوشته می‌شود. شخص دیگر شما را می‌بیند که کاملاً حاضر نیستید و منتظرید حرفش تمام بشود تا شما بتوانید با عجله آغاز به‌صحبت کنید.

حضور، سنگ بنای شنیدن مؤثر است. شما از قبل تمام ابزارهای مورد نیاز را برای پرهیز از سرگردانی ذهن حین صحبت کردن دیگران دارید:

- اگر مشکل، پرت شدن حواستان به‌اطراف است، با تمرکز روی حس‌های فیزیکی مثل حس کردن انگشت‌های پا یا ورود و خروج هوا به‌بدنتان، توجهتان را به‌لحظه بازگردانید.

- اگر مشکل، ناشکیبایی است، با بررسی دقیق حس‌های فیزیکی‌تان آن را مدیریت کنید. سپس به‌آن شخص برگردید.

وقتی چارچوب ذهنی درست دارید، چگونه از رفتار درست مطمئن می‌شوید؟ یادگیری مؤثر یعنی رفتار کردن به‌روش‌هایی که باعث می‌شود طرف مقابل احساس کند واقعاً درک شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
افراد در کمتر از هفده میلی‌ثانیه می‌توانند چهرهٔ شما را بخوانند
Martha'e Dark
باید لباس‌هایی بپوشید که باعث می‌شود در ظاهرتان احساس راحتی و اعتمادبه‌نفس کنید.
Martha'e Dark

حجم

۳۱۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۱۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان