دانلود و خرید کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی جرالد کوری ترجمه محسن جدیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی اثر جرالد کوری

کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی

معرفی کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی

کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی نوشتهٔ جرالد کوری و ترجمهٔ محسن جدیدی و محمدمهدی شمسائی و بهروز بیرشک است و انتشارات ابن سینا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی

در سه دهه اخیر توجه به مشاوره و درمان‌های گروهی با استقبال بسیار زیاد روبه‌رو بوده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در جلسات گروهی و درمان گروهی را نشان داده‌اند. دلایل چندی برای این استقبال وجود دارد از جمله اینکه مشاوره یا درمان گروهی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، شرکت‌کنندگان در می‌یابند که دیگران نیز دارای مشکل هستند و این مسئله یا مشکل فقط مربوط به آنان نیست.

همفکری، مشارکت و همکاری در گروه یکی دیگر از مزایای این روش است. در جلسات گروهی، رهبر نقش بسیار سازنده‌ای را بر عهده دارد زیرا ضمن ایجاد محیطی از رابطه لازم و مطلوب، به اعضای گروه کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را بشناسند، به شخصیت خود بهتر پی ببرند، نقاط ضعف و قوت خود را بهتر درک کنند، رشد و مهارت‌های اجتماعی و بین فردی پیدا کنند، یادگیری‌های جدید را در جهت اهداف مورد نظر خود بکار گیرند و در نهایت به سازگاری با واقعات زندگی و کاهش مشکلات دست یابند.

در بسیاری از شرکت‌ها، موسسات و کمپانی‌های بزرگ، استفاده از گروه درمانی یا مشاوره گروهی توسط یک رهبر متبحر و کار آزموده موجب کاهش مشکلات ارتباطی، بهبود روحیه مشارکت، همکاری و پیشرفت موسسه و سلامت درون کارمندان می‌شود. این حقیقت موجب شده است که رهبران این موسسات بزرگ، استفاده از کارگاه‌های گروهی و کارگروهی را با دعوت از متخصص کار گروهی را در برنامه موسسه خود قرار دهند.

همانطور که نظریه‌های درمانی و مشاوره‌ای بسیاری مطرح هستند و مکاتب بسیاری برای درمان‌های غیر دارویی مطرح هستند و کارائی آنان نیز برای بسیاری از مشکلات یا اختلال‌ها مورد تائید قرار گرفته است، نظریه‌های مشاوره‌ای یا درمانی گروه بسیاری نیز تاثیر و کارائی خود را نشان داده‌اند.

صاحب‌نظران و اندیشمندان بسیاری در زمینه نظریه‌های روان‌درمانی مطرح بوده‌اند و کتاب‌های بسیاری نیز به این مهم پرداخته‌اند. یکی از صاحب‌نظران در زمینه نظریه‌ها و فعالیت‌های گروهی، نویسنده این کتاب، جرالد کوری است.

جرالد کوری دستیار ممتاز دانشگاه کالیفرنیا (فولرتون) و یکی از پیشگامان و صاحب‌نظران در زمینه‌های گروهی است. ولی علاوه بر جوایز بسیاری که از جوامع مختلف علمی دریافت کرده است، مدتی نیز مسئولیت و نقش ارزنده‌ای در انجمن روانشناسی امریکا (APA) و انجمن مشاوره امریکا داشت.

کتاب‌های بسیاری از وی به چاپ رسیده است که هر کدام به ویرایش و چاپ‌های متعدد رسیده است. بسیاری از آثار وی به زبان‌های مختلف از جمله فارسی، عربی، ترکی، اندونزیائی، پرتقالی، چینی، کره‌ای و اسپانیائی ترجمه شده است. وی همراه با همسرش که او نیز در این رشته شخصیت مطرحی است، علاوه بر تالیف کتاب‌های متعدد، در سی سال گذشته در بسیاری از کشورها به برگزاری کارگاه‌های متعدد در زمینه‌های فعالیت‌های گروهی پرداخته‌اند که همواره مورد استقبال بوده است. دو دختر وی نیز که خود از دانش‌آموختگان این رشته هستند، در پیگیری فعالیت‌های خانوادگی به توسعه و تداوم این کار مشغول می‌باشند.

کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی نیز در حقیقت ترجمه ویرایش نهم «نظریه و کاربست مشاوره گروهی» است.

همچنان که خواننده در ابتدای کتاب با مولفه‌های بنیادین فرایند گروه و مسائل حرفه‌ای و انسانی مطرح در گروه آشنا می‌ِشود، مطالعه این اثر در آشنائی با ویژگی‌های گروه، انواع گروه، نقش و ویژگی‌های رهبری گروه، مهارت خاص و مشکلاتی که می‌تواند در گروه شکل بگیرد، بسیار موثر خواهد بود. بی‌ِشک در مسائل حرفه‌ای و انسانی، بسیاری از ویژگی‌های اخلاقی می‌باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرند که در این کتاب، نویسنده با طرح تمرین‌هایی، به مسائل مهم اخلاقی که هنگام رهبری گروه می‌تواند مطرح شود، با دقت میپردازد و مهارت‌های خاص رهبری گروه را مطرح می‌کند.

بحث پژوهش در فعالیت‌های گروهی نیز بخشی از این اثر را به خود اختصاص داده است و در حقیقت تلفیق یا ترکیب پژوهش با کاربست مشاوره گروهی را معرفی می‌کند. کوری ویژگی‌ها و مزایای رویکرد شواهد مبتنی بر کاربست را مطرح می‌کند که می‌تواند در کارائی و موفقیت کار گروهی موثرتر باشد.

خواندن کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همهٔ متخصصان مشاوره بالینی، مشاوران، روان‌شناسان، روان‌پرستاران، متخصصان بهداشت روان، خانواده و زوج درمانگران، مشاوران توانبخشی و تمامی کسانی که درگیر خدمات انسانی هستند و به نوعی کار با گروه را برعهده دارند می‌توانند از این کتاب بهره لازم را ببرند.

بخشی از کتاب نظریه و کاربست مشاوره گروهی

«رهبران گروه می‌توانند دانش نظری و عملی وسیعی از پویایی‌های گروه بدست آورند و در روندهای تشخیصی و فنّی ماهرانه عمل کنند، اما، تاثیر چندانی در تحریک اعضای گروه برای تغییر و رشد نداشته باشند. باید بدانیم رهبران ویژگی‌ها، ارزش‌ها، تجربیات زندگی، مفروضه‌ها و سوگیری‌های شان را با خود به گروه می‌آورند. لذا برای ارتقای رشد زندگی اعضاء، آن‌ها می‌بایست خودشان زندگی رشد-مداری داشته باشند. اگر رهبران گروه می‌خواهند مراجعان را از راه‌های ناکارآمد خارج کنند، ابتدا باید خود مشتاق باشند که تجربیات جدید را جستجو کنند. به‌طور خلاصه، رهبران گروه هنگامی به نیروی موثری در گروه تبدیل می‌شوند که قادر باشند رفتار موثر را الگو قرار دهند نه اینکه صرفاً آن توصیف کنند.

منظور از جملات فوق، القای این مسأله نیست که رهبران گروه باید همواره افراد خودشکوفایی باشند که همهٔ مشکلاتشان را موفقیت‌آمیز حل می‌کنند. مسأله این نیست که آیا رهبران مشکلات شخصی دارند یا خیر، بلکه موضوع این است که آیا تمایل به تلاش مجدّانه برای دلگرم ساختن مراجعان به زندگی دارند یا خیر؟ تمایل به بررسی این‌که آیا زندگی فرد دارای ارزش‌های زندگی است یا خیر بسیار مهم‌تر از موفقیت و نتیجهٔ نهایی است. کلید موفقیت رهبر گروه این است که برای تبدیل شدن به یک انسان هر چه مؤثرتر، به کوشش بی‌پایان متعهد باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
تا دغدغه‌های هر یک از مراحل زندگی فرد از نوزادی تا سنین پیری را بهتر درک کنیم. اریکسون را می‌توانیم هم یک روان‌کاو و هم یک روان‌شناس خود (ایگو) بدانیم؛ او مفاهیم فرویدی را در گسترهٔ رشد انسان توسعه داد، چیزی که فروید توجهی به آن نداشت.
کاربر ۲۳۳۲۴۴۳

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹۰ صفحه

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان