دانلود و خرید کتاب کامش درمانی و زوج درمانی یکپارچه تامی نلسون ترجمه امید مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کامش درمانی و زوج درمانی یکپارچه اثر تامی نلسون

کتاب کامش درمانی و زوج درمانی یکپارچه

معرفی کتاب کامش درمانی و زوج درمانی یکپارچه

کتاب کامش درمانی و زوج درمانی یکپارچه نوشتهٔ تامی نلسون و ترجمهٔ امید مرادی و علیرضا علی بکیان و ویراستهٔ مجتبی علی بکیان است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است. این کتابْ راهنمای درمانگر برای به‌کارگیری نسل جدیدی از رویکردهای نوین است.

درباره کتاب کامش درمانی و زوج درمانی یکپارچه

سال‌هاست که حوزه روان‌درمانی بر درمان فرد متمرکز است. اگرچه اخیراً حوزهٔ خانواده‌ درمانی و زوج‌درمانی به‌عنوان یک روش درمانی کمکی اضافه شده‌اند؛ اما با وجود اینکه رابطه جنسی به کل طول عمر فرد مربوط می‌شود، هنوز تنها بخش کوچکی از روند درمان به حساب می‌آید.

با این‌حال در جامعه امروزی، تمایلات جنسی و روابط جز اصلی تجربه زندگی فرد است. رشد و آموزش جنسی ما پیرامون هویت جنسی، جهت‌گیری و روابط جنسی، روایت پیچیده‌ای از غریزه جنسی، آسیب، احساس گناه و لذت است. ممکن است تمایلات جنسی ما مملو از مشکلات باشد و در عین‌حال هیجانات و شادی‌های ناگفته در طول مسیر زندگی را شامل شود. درمانگران معاصر باید قادر باشند این روایت‌ها را بشنوند و با داستان‌ها، تجربیات و کشمکش‌ها دست و پنجه نرم کنند. اگر درمانگر بخواهد علت اختلال عملکرد جنسی را آشکار کند، به ترمیم روابط کمک کند و حالت‌هایی از امنیت و اعتماد را ایجاد کند که در آن مراجعین بتوانند هم از لحاظ جسمی و هم احساسی از زندگی خود لذت ببرند و احساس رضایت کنند، ضروری است ابزار، مداخلات و انرژی مناسب در دسترس آن‌ها باشد. درحرفه ما هیچ زمانی به اندازه اکنون نیاز نبوده که سکس‌تراپی و زوج درمانی با یکدیگر ادغام شوند.

به‌منظور کمک به مردم الزامی است روان‌درمانی بر روابط و تمایلات جنسی تمرکز کند. برای اینکه حرفه ما از رشد انسانیت حمایت کند، دیگر نمی‌توانیم از گفت‌وگو پیرامون صمیمیت جنسی اجتناب کنیم. ما باید به درمانگران مهارت‌های لازم را آموزش دهیم تا به افراد و زوجین بیاموزیم که چگونه روابط سالمی برقرار کنند. اگرچه ادغام سکس‌تراپی و زوج درمانی در جلسات می‌تواند به یک چالش مبدل شود اما ترکیب این مهارت‌ها تنها راه درمان افرادی است که مشتاق زندگی مشترک سالم، پیوسته و صمیمی هستند.

در کتاب کامش درمانی و زوج درمانی یکپارچه بهترین متخصصان در زمینهٔ تلفیق سکس‌تراپی و زوج‌درمانی را که رشته جدیدی از روان‌درمانی است گرد هم آمده‌اند. در هر فصل نویسندگان تکنیک‌ها و راهبردهایی را که برای ترکیب کار روان‌درمانی منحصر به فرد و معاصر خود استفاده می‌کنند شرح می‌دهند. از آنجایی‌که به طور سنتی زوج درمانی و سیستم‌های ارتباطی را به سکس‌تراپیست آموزش نمی‌دهند و از سوی‌دیگر زوج درمانگران نیز در مورد رابطه جنسی از تحصیلات کمی برخوردار هستند، این کتاب راه‌های بی‌شماری را معرفی می‌کند که درمانگران می‌توانند این مهارت‌های ترکیبی را در کار درمانی خود وارد کنند. در این فصول دستورالعمل‌ها و نمونه‌های موردی گام به گام را خواهید یافت که به درمانگران تازه‌کار کمک می‌کند تا حوزه دانش خود را گسترش دهند و حتی به پیشرفته‌ترین درمانگران اجازه می‌دهد بلافاصله مهارت‌های جدید را در کار خود بگنجانند.

فصل اول به تشریح مبانی سکس‌تراپی و ریشه‌های آن در درمان شناختی‌رفتاری می‌پردازد. این فصل بررسی می‌کند که چگونه مسائل جنسی در روابط و عوامل درون روانی می‌تواند بر عزت نفس و ظرفیت ارتباط در زوجین تأثیر بگذارد. این فصل به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه درمانگران می‌توانند با هر یک از طرفین در کار با زوجین هماهنگ شوند و در مورد اختلالات جنسی خاص مداخلات اثربخش انجام دهند. این فصل «رقص» بین زوجین را آشکار می‌کند و پیشنهادهای خاصی برای کمک به زوجین در برقراری ارتباط در مورد فضای رابطه‌شان ارائه می‌دهد. این مداخلات مسیری به سمت تمایلات جنسی مثبت و سالم ایجاد می‌کند.

فصل دوم توسط یک زوج متاهل، یک سکس‌تراپیست رسمی و یک درمانگر در حوزه پزشکی جنسی به قلم تحریر در آمده است. آن‌ها با هم یک مدل سلامت جنسی مشترک ایجاد کرده‌اند که درمان بدکارکردی‌های جنسی، اختلالات جنسی، اضطراب و مشکلات رابطه را با ادغام جنبه‌های پزشکی، اجتماعی، فرهنگی و روان‌پویشی در چهارچوب مشاوره زوجین ترکیب می‌کند. مدل مشارکتی آن‌ها شامل مشاوره زوجین، سکس‌تراپی، و پزشکی جنسی است تا مراقبت جامع و کاملی را برای زوجین دارای نگرانی جنسی ارائه دهد.

فصل سوم نحوهٔ ادغام درمان هیجان‌مدار (EFT) با درمان زوجینی که در رابطه هستند؛ اما رابطه جنسی ندارند را مورد بحث قرار می‌دهد. بر اساس نظریه دلبستگی، هدف EFT کمک به زوجین در راستای ایجاد یک پیوند مطمئن با یکدیگر است و می‌تواند مبنایی باشد که به‌واسطه آن تمایلات جنسی و سرزندگی وابسته به عشق شهوانی پدیدار شود. با این‌ حال، رابطه بین تمایلات جنسی و دلبستگی چند وجهی است و اغلب کارکرد این رابطه پیچیده‌تر از آن است که به تنهایی بتوان از نظریه دلبستگی برای درمان مسائل جنسی استفاده کرد. افزایش امنیت دلبستگی و ارتباط عاطفی می‌تواند برای برخی از زوجین هشیاری درگیری جنسی مثبت را تسهیل کند؛ اما به نظر می‌رسد برای برخی دیگر دلبستگی و تمایلات جنسی در ابعاد متضادی از یکدیگر وجود دارد. بنابراین درمانگران باید امکانات و راه‌های متعددی برای کمک به زوجین در ایجاد یک زندگی جنسی رضایت‌بخش مطابق با نیازها و تاریخچه‌ٔ خاص آن‌ها را در نظر بگیرند.

فصل چهارم بر رابطهٔ درمانی ایماگو (IRT) و رابطهٔ جنسی تمرکز دارد. فرض اصلی IRT این است که خود زوجین این پتانسیل را دارند که با برقراری ارتباط با یکدیگر از طریق فرآیند گوش‌دادن فعال، بازتاب‌دادن، همدلی و تصدیق زخم‌های دوران کودکی خود را التیام بخشند. این فصل توضیح می‌دهد که چگونه سکس‌تراپی همراه با IRT می‌تواند قوه مخیله را تشویق کند و منجر به افزایش میل وابسته به عشق شهوانی در زوجینی شود که شور و اشتیاق در آن‌ها کاهش یافته تسهیل می‌کند. مشارکت‌کنندگان دیگر در این فصل به خوانندگان یادآور می‌شوند که سکس‌تراپی چیزی بیش از ارائه مداخلات مکانیکی یا فیزیکی به زوجین نیست. این مبحث در مورد کمک به زوجین در ایجاد عشق، افزایش عمل‌کردن و ایجاد یک خلق‌وخوی مثبت جنسی است.

فصل پنجم به یکپارچه‌سازی سیستم‌های درونی خانواده (IFS) با سکس‌تراپی می‌پردازد که شامل کار با بخش‌های مختلف فرد از جمله مواردی است که به‌عنوان تبعید شده، مدیر و آتش‌نشان تعریف می‌شوند.

فصل ششم به چگونگی انجام گروه درمانی با زوجین به منظور کمک به بهبود آسیب‌های جنسی می‌پردازد.

فصل هفتم نگاهی به مفهوم طبقه‌بندی اجتماعی (از لحاظ نژاد، جنسیت و غیره) و چگونگی تأثیر آن بر مراجعین در گروه‌های اقلیت دارد.

فصل هشتم بر سکس‌تراپی و زوج درمانی با مراجعان دارای گرایش‌های جنسی نامرسوم (نابهنجار) تمرکز دارد. این فصل نحوه انجام درمان مؤثر با زوجینی را که خارج از طیف «وانیل» هستند مورد تشریح قرار می‌دهد.

فصل نهم مداخلات متمرکز بر جسم (در مقابل روان) برای سکس‌تراپی و زوج درمانی را مورد بحث قرار می‌دهد. این فصل بر کمک به زوجین در راستای برقراری ارتباط بدون کلام متمرکز است و از سکس‌تراپی برای گره‌گشایی اضطراب ذاتی در حالات و حرکات فضای بین زوجین استفاده می‌شود.

فصل دهم مدل سلامت جنسی- تغذیه‌ای را مورد بحث قرار می‌دهد. این مدل درمانی نقش تغذیه در سکس‌تراپی و مشاوره زوجین برای درمان مشکلات جنسی را ادغام می‌کند و به تشخیص تأثیر عادات غذایی و سبک زندگی بر تمایلات جنسی افراد می‌پردازد.

فصل یازدهم بر مداخلات مبتنی بر هنر و سکس‌تراپی متمرکز است.

فصل دوازدهم چگونگی اتخاذ یک رویکرد مثبت جنسی در کار با زوجین LGB (تراجنسیتی) و QIA را مورد بحث قرار می‌دهد.

فصل سیزدهم به بررسی ذهن‌آگاهی به‌عنوان مداخله درمانی برای اضطراب و اجتناب در زمینه روابط جنسی می‌پردازد.

فصل چهاردهم به بررسی نقش رابطه آشکار همزمان با چند نفر (چند‌همسری) و فناوری در نحوه نگرش ما به تک همسری می‌پردازد.

در نتیجه آینده حوزه روان‌درمانی با سکس‌تراپی و زوج‌درمانی ادغام خواهد شد. تمامی درمانگران اعم از درمانگر زوجین و خانواده، مددکار اجتماعی، روان‌شناس یا سکس‌تراپیست‌ها در مقطعی از کارشان با محدودیت‌های موجود در حوزه فعالیتشان مواجه خواهند شد. درمانگران در این کتاب ابزارها، تکنیک‌ها و دانش مورد نیاز خود برای کار با زوجین مدرن و ورود به آینده را خواهند یافت.

خواندن کتاب کامش درمانی و زوج درمانی یکپارچه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ درمانگران و زوج‌درمان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

پسری با دست آب نباتی
لارا نورث
تحلیل و بررسی فساد اداری و نگاهی به قوانین و خط‌مشی‌ها
میثم عیوضی
لوح عقیق
مصطفی خلیلی‌فر
سرزمین موعود
باراک اوباما
راهکارهایی برای دیوانه‌کردن مردان
خجسته شجاعی
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری زبان تخصصی زیست شناسی دریا
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
مباحث پیشرفته دربیولوژی مولکولی (جلد دوم)
کلود بوچارد
شاهنامه فردوسی (کتاب نهم)
ابوالقاسم فردوسی
باکلاس شو ۲
یسری اجاقی
رژیم زیبایی
لیزا درایر
قصه‌های جانوران این جا و آن جا
رویا خویی
زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟
شری آرگو
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
۵ زبان عشق
گری چاپمن
محکم در آغوشم بگیر
سمانه پرهیزکاری
نحوه گفتگو و ارتباط کلامی با همسر
لورا دویل
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی
فرهنگ هلاکویی
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
اشتباهات یک زن؛ جلد اول
ام. سوسا
مردان مریخی و زنان ونوسی
جان گری
رازهایی درباره مردان
باربارا دی‌آنجلیس
کلبه‌ی آرامش؛ دخترانه
امیر حسین بانکی‌پورفرد
راهنمای مردان برای شناخت زنان
جان گاتمن
روابط متکامل زن و مرد
علی صفایی حائری
ازدواج (کتاب اول)
حمید حبشی
آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید
آلن دوباتن
کتابی که آرزو می‌‌‌‌کنید والدینتان خوانده بودند
فلیپا پری
زندگی مشترک
محسن عباسی ولدی
زنان زیرک
شری آرگو
آموزش جنسی برای زوج‌های جوان
چارلز ماهان
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان