دانلود و خرید کتاب درمان اختلال اضطراب فراگیر جین ریق ترجمه سمیرا معصومیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان اختلال اضطراب فراگیر اثر جین ریق

کتاب درمان اختلال اضطراب فراگیر

معرفی کتاب درمان اختلال اضطراب فراگیر

کتاب درمان اختلال اضطراب فراگیر؛ تکنیک‌ها، ابزارها و راهبردهای مبتنی بر شواهد نوشتهٔ جین ریق و ویلیام ساندرسون و ترجمهٔ سمیرا معصومیان و رویا دیده ور و ویراستهٔ محمدرضا شعیری است و انتشارات ابن سینا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درمان اختلال اضطراب فراگیر

اختلال اضطراب فراگیر (GAD) یکی از شایع‌ترین و ناتوان‌کننده‌ترین اختلالات است. علاوه بر اینکه این اختلال می‌تواند به‌تنهایی رخ دهد، همبودی بالای این اختلال در بیماران مبتلا به اختلالات افسردگی و سایر اختلالات اضطرابی نیز گزارش شده است. تاکنون اثربخشی درمان شناختی رفتاری (CBT) حمایت تجربی زیادی در درمان GAD نشان داده است. درنتیجه، شناخت این درمان و تکینیک‌های آن برای متخصصانی که با این بیماران کار می‌کنند، ضروری است.

کتاب درمان اختلال اضطراب فراگیر گزینه‌های درمانی روان‌شناختی دارای حمایت تجربی و انواعی از ابزارهای روان‌شناختی را برای متخصصان بالینی فراهم می‌آورد. هر راهبرد درمانی با جزئیات توضیح داده شده است. همچنین، اطلاعات دقیقی درباره انتخاب درمان، منطق و اجرای تکنیک‌ها ارائه می‌شود. تا حد امکان، دستورالعمل‌های گام‌به‌گام برای اجرای تکنیک‌ها در فصول مختلف کتاب مطرح شده است.

اگرچه اثربخشی تکنیک‌های CBT کلاسیک در این کتاب تأیید شده است، اما این تکنیک‌ها بدون محدودیت نیستند. همان‌طور که در مورد بسیاری از درمان‌های دارویی و روان‌شناختی حمایت‌شده نیز صدق می‌کند، این درمان‌ها برای بسیاری از بیماران اثربخش نبوده است. با این حال، CBT بهترین مداخلۀ موجود برای GAD است.

کتاب حاضر در دو بخش تنظیم شده است: بخش نخست اثر اصلی ریق و ساندرسون را در مورد تشخیص و درمان اختلال اضطراب فراگیر دربرمی‌گیرد که به صلاحدید مترجمان جملاتی از آن ترجمه نشده است. بخش دوم یا پیوست اثر کنونی، که توسط مترجمان تدوین‌شده، و دربرگیرنده ابزارهای سنجش اضطراب و سایر ابزارهای لازم است که مکملی برای بخش اول کتاب است. بنابراین، خواننده می‌تواند هر بخش را بسته به نیاز خود برای مطالعه انتخاب نماید.

خواندن کتاب درمان اختلال اضطراب فراگیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناس‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نویسندگان

دکتر جین ریق روان‌شناس عالی رتبه، روان‌درمانگر و سوپروایزر مرکز درمان شناختی نیویورک است. وی بر اساس درمان‌های شناختی- رفتاری و طرح‌واره، به درمان بیماران مبتلا به اختلالات اضطرابی، افسردگی و شخصیت می‌پردازد. همچنین وی روان‌درمانگر مؤسسه ملی سلامت روان در زمینه درمان اختلالات اضطرابی است.

دکتر ویلیام ساندرسون استاد روان‌شناسی دانشگاه هوفستر است. او در تعدادی از کمیته‌های ملی مانند گروه اختلالات اضطرابی DSM-IV انجمن روان‌پزشکی آمریکا- نقش بسزایی داشته است و اخیراً، ریاست کمیته علم و عمل (با هدف شناسایی و ارتقای مداخلات روان‌شناختی دارای حمایت تجربی) را نیز بر عهده داشته است. دکتر ساندرسون کتاب‌های متعدد و بیش از ۸۵ مقاله در زمینه درمان شناختی- رفتاری، اختلالات شخصیت، افسردگی و اضطراب تألیف کرده است.

بخشی از کتاب درمان اختلال اضطراب فراگیر

«اختلال اضطراب فراگیر (GAD) اولین بار به‌عنوان یک طبقه تشخیصی در ویرایش سوم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-III)؛ (انجمن روان‌پزشکی آمریکا (APA)۱۹۸۰) مطرح شد. اما این اختلال با تجدیدنظر در ملاک‌های GAD در DSM-III-R (انجمن روان‌پزشکی آمریکا، ۱۹۸۷) به‌روشنی تعریف شد. سپس در DSM-IV نیز تجدیدنظرهای جزئی در ملاک‌های تشخیصی اعمال گردید (انجمن روان‌پزشکی آمریکا، ۱۹۹۴). در DSM-IV-TR تجدیدنظری صورت نگرفت (انجمن روان‌پزشکی آمریکا، ۲۰۰۰). این اختلال در آخرین ویراست یعنی DSM-۵، به‌عنوان نگرانی مفرط و غیرقابل‌تحمل تعریف‌شده است. قابل‌توجه است که نگرانی پاتولوژیک از نگرانی غیرپاتولوژیک براساس فراوانی، شدت و مدت نگرانی، توانایی فرد برای کنترل نگرانی و اینکه آیا نگرانی به‌طور قابل‌توجهی منجر به اختلال در عملکرد فرد می‌گردد، متمایز می‌شود. علاوه بر این، نگرانی غیرپاتولوژیک به‌احتمال کمتری با علائم فیزیولوژیکی که همراه با نگرانی پاتولوژیک وجود دارد همراه می‌گردد. در جدول ۱-۱ ملاک‌های DSM-۵ برای تشخیص GAD فهرست شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان