دانلود و خرید کتاب از خود و خانواده تان مراقبت کنید، راهنمای سلامت روان جان اشفیلد ترجمه پروانه محمدخانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از خود و خانواده تان مراقبت کنید، راهنمای سلامت روان اثر جان اشفیلد

کتاب از خود و خانواده تان مراقبت کنید، راهنمای سلامت روان

معرفی کتاب از خود و خانواده تان مراقبت کنید، راهنمای سلامت روان

کتاب از خود و خانواده تان مراقبت کنید، راهنمای سلامت روان نوشتهٔ جان اشفیلد و ترجمهٔ پروانه محمدخانی و شاهین محمودزاده است و انتشارات ابن سینا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب از خود و خانواده تان مراقبت کنید، راهنمای سلامت روان

کمک به افراد برای مراقبت از سلامت روانِ خود و افزایش تاب‌آوری آنها در رویارویی با رویدادهای چالش‌برانگیزِ زندگی، از اصلی‌ترین خطوط سیاست‌های پیشگیری در جوامع محسوب می‌شود و از اهمیت حیاتی برخوردار است. به همین اندازه مهم است که به مردم آموزش داده شود تا با تشخیص علایم در شروع مشکلاتی که ممکن است به کمک حرفه‌ای نیاز داشته باشند، از خود، خانواده، همسایگان، و اجتماعِ خویش نیز مراقبت نمایند. یاری‌رسانی و مداخلهٔ زودهنگام می‌تواند به پیشگیری از پریشانی غیر ضروری کمک کند.

کتاب از خود و خانواده تان مراقبت کنید، راهنمای سلامت روان با استفاده از مشاورهٔ نزدیک با مردمی که رویدادهای فاجعه‌بار را از نزدیک لمس کرده بودند، نوشته شده است. این کتاب همچنین توصیه‌های ارزشمندی را فراهم می‌کند و منعکس‌کنندهٔ شایع‌ترین مسائلِ سلامتِ روان است؛ یعنی مسائلی که مراکز خدمات سلامت و خود مردم، آن‌ها را شناسایی کرده‌اند.

کتاب «از خود و خانواده‌تان مراقبت کنید»، با هدف عرضهٔ اطلاعات کاربردی و فراهم آوردن منابع خودیاری برای مردم تهیه شده است.

«از خود و خانواده‌تان مراقبت کنید» منبع ارزشمندی برای مردم در جهت حفظ سلامت روانی مناسب است. باید در نظر داشت که اگر شما از خود و بهزیستی‌تان مراقبت نکنید، مراقبت از خانواده و آنهایی که دوست‌شان دارید سخت‌تر می‌شود. همیشه به خاطر داشته باشید که در دستورهای ایمنی در هواپیما به شما گفته می‌شود چگونه ابتدا از خود مراقبت کنید تا بعد بتوانید فرزندان یا همراهانتان را نجات دهید.

خواندن کتاب از خود و خانواده تان مراقبت کنید، راهنمای سلامت روان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از خود و خانواده تان مراقبت کنید، راهنمای سلامت روان

«اغلبِ افرادی که مسائل مرتبط با اضطراب را تجربه می‌کنند، غالباً به دلیل نشانه‌های جسمی نزد پزشک می‌روند. فهم این مطلب بسیار مهم است که نشانه‌های اضطراب بیشتر از آنکه بیانگر مسألهٔ جسمانی زیربنایی باشند، نتیجهٔ فرآیندی هستند که به آن پاسخ جنگ یا گریز می‌گوییم.

هنگامی که چیزی ما را تهدید می‌کند یا در معرض خطر قرار می‌گیریم، بدنمان با مجموعه‌ای از تغییراتِ زیستی- شیمیایی، ما را برای جنگ یا گریز آماده می‌کند. این پاسخ به گذشتهٔ تکاملی‌مان بازمی‌گردد، یعنی زمانی که افراد برای مبارزه با شکارچیان و دشمنانِ ترسناک، نیاز به فوران‌های سریعِ انرژی داشتند. این پاسخ‌ها هنوز هم برای مقابله با تهدید و خطرِ واقعی، اهمیتِ فراوان دارند؛ اما مسأله این است که مغز ما (در فعال‌سازی پاسخ جنگ یا گریز) بین خطرهای واقعی و تصوری تمایزی قائل نمی‌شود.

بسیاری از سخن‌رانانِ تازه‌کار اعتراف می‌کنند که سخن‌رانی، حتی در مقابل جمعیت مشتاق و حمایت‌گر می‌تواند به‌اندازهٔ خطر یا تهدیدِ جسمانی واقعی، وحشت و اضطراب ایجاد کند. آنچه به‌صورت تهدید، تصور یا ادراک می‌کنیم و شیوهٔ پیش‌بینی مسائل یا چالش‌ها، صرف نظر از اینکه واقعی باشد یا تصوری، ممکن است آن‌قدر برای مغز واقعی جلوه کند که واکنش جنگ یا گریز را فعال کند و در ما استرس ایجاد نماید. استرس شدید، نتیجهٔ پاسخ جنگ یا گریزی است که به‌صورت مکرر و درازمدت اتفاق می‌افتد.

اضطراب و برانگیختگی جنگ یا گریزِ خفیف تا متوسط، طبیعی است و می‌تواند به ما انرژی (نیرو) دهد و تفکر، فعالیت، و عملکرد عمومی‌مان را بهبود بخشد. اضطرابِ شدید مخصوصاً اگر درازمدت باشد، تأثیرهای کاملاً برعکسی دارد و توانایی ما را در سازگاری و برخوردِ مناسب با مسائل محدود می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان