دانلود و خرید کتاب موهبت بهبودی ربکا ویلیامز ترجمه مهدی اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب موهبت بهبودی

کتاب موهبت بهبودی نوشتهٔ ربکا ویلیامز و جولی کرفت و ترجمهٔ مهدی اکبری و محمدحسین بهادری است و انتشارات ابن سینا آن را منتشر کرده است. ۵۲ روش توجه آگاهانه برای زندگی لذت‌بخش فراسوی اعتیاد در این کتاب آمده است.

درباره کتاب موهبت بهبودی

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که در مسیر بهبودی تنها هستید؟ البته، صدایی در سرتان همیشه حضور دارد، اما اگر روز خوبی نداشته باشید برایتان مفید نخواهد بود. داشتن احساس عدم کنترل، استرس، عصبانیت، اضطراب، ترس، ناراحتی، تنبلی و همین تنهایی در طول بهبودی طبیعی است. اگر داشتن این احساس‌ها طبیعی است، پس چرا شما در طول روز احساس بدی دارید؟

خبر خوب یا بد، کدام را می‌خواهید اول بشنوید؟ خبر خوب این است که شما در مسیر درست هستید، شما هر چیزی ضروری برای داشتن زندگی بدون اعتیاد را در اختیار دارید. اما خبر بد این است که شما باید برای به‌دست‌آوردن هدیه بهبودی کمی سختی بکشید. هیچ کس رایگان به شما چیزی نمی‌دهد. شما به یک برنامه و یک رویکرد منطقی برای رشد ذهنی، هیجانی، جسمی و معنوی نیاز دارید. درست مثل باغچه‌ای که به‌طور منظم به نور خورشید، مواد معدنی و آب نیاز دارد؛ بهبودی شما هم زمانی رشد و پیشرفت می‌کند که شما شروع به تغذیه مداوم آن با توجه‌آگاهی کنید. خب اجازه دهید به این سؤال پاسخ دهیم که توجه‌آگاهی چیست و چطور در طول بهبودی همراه شما خواهد بود؟ به این منظور، کتاب موهبت بهبودی را بخوانید.

خواندن کتاب موهبت بهبودی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به‌تازگی از اعتیار بیرون آمده‌اید، این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب موهبت بهبودی

«در لندن، زمانی که قطار مترو توقف می‌کند، یک علامت به مسافران یادآوری می‌کند که «مواظب شکاف باشید» تا به‌طور ایمن از قطار پیاده شوید. این علامت یادآور خوبی است تا در آن لحظه متوجه شوید چه کار می‌کنید و به این ترتیب صدمه نمی‌بینید.

در مسیر بهبودی، این ایدهٔ بسیار خوبی است که به ذهن خود توجه کنید.

توجه به افکار خود مانند نگاه کردن به قدم‌هایتان، می‌تواند جلوی لغزیدن شما را بگیرد. این کار از شما در برابر یک سقوط خطرناک محافظت می‌کند. بهبودی توجه‌آگاهانه با تعادل، ارتباط زیادی دارد. هیچ‌چیز نمی‌تواند سریع‌تر از ذهن‌تان، شما را از تعادل خارج کند. تفکری که به سمت الگوهای منفی، تکرارشونده و منفی برود، باعث آسیب‌های زیادی می‌شود. این مدل تفکر باعث مشکلاتی در رابطه، خلق پایین، تصمیمات بد و استرس می‌شود. تفکرات منفی زمینه‌ساز نارضایتی، ناامیدی و عود هستند. اگر شما از این افکار منفی آگاه شوید و بتوانید در آنها تغییرات مثبتی بدهید، همه‌چیز برای شما بهتر می‌شود.

این عبارت ساده را برای تعادل افکار خود به خاطر داشته باشید: «آن را شناسایی کنید، بررسی کنید و تغییر دهید». شما می‌توانید یاد بگیرید از طریق توجه کردن به افکار و تشخیص درست و اشتباه بودن افکار، الگوهای فکری نادرست خود را تغییر دهید و در نهایت آنها را به چیزی مفیدتر تبدیل کنید. این بخش به شما کمک خواهد کرد تا نحوه شناسایی افکار خود را یاد بگیرید. توجه به محتویات ذهن‌تان برای بهبودی شما مهم است. روبرو شدن با افکارتان اهمیت دارد، زیرا وقتی توجه نمی‌کنید، تعادل خود را راحت‌تر از دست می‌دهید.

شما با تمرین توجه‌آگاهی به‌مرور زمان بر آنچه در ذهن‌تان اتفاق می‌افتد بیشتر آگاه خواهید شد، اما لحظه‌ای را تصور کنید که شما نمی‌دانید چه افکاری در ذهن‌تان جریان دارد. شاید افکارتان خیلی سریع حرکت کند یا شاید شما عادت نکرده‌اید که به آنها توجه کنید. در این مواقع خیلی دشوار است که به افکارتان تسلط پیدا کنید. اگر اعتیاد داشته باشید، فهمیدن اینکه چه چیزی از ذهن‌تان می‌گذرد سخت‌تر خواهد شد. انکار و سایر مکانیسم‌های دفاعی (مکانیسم دفاعی یک سازوکار روانی  است که فرد را از اضطراب‌ها و درد عاطفی در زمان اعتیاد محافظت می‌کند) درک شما از ذهن‌تان را با دشواری مواجه می‌کند. مخصوصاً اگر شما، تازه شروع به بهبودی کرده باشید، ممکن است در ذهن‌تان ابهامات بیشتری داشته باشید. تلاش برای رسیدن به افکار، شبیه پیدا کردن علائم خیابان در مه باشد که با گذشت زمان کم‌کم مشخص خواهد شد، پس امید خود را از دست ندهید! مانند همه چیزهایی که یاد می‌گیرید، به خودتان کمی زمان دهید و سعی کنید با تمرین به افکارتان تسلط پیدا کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۲۴۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان