دانلود و خرید کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای زوج ها) دوگلاس ک. اسنایدر ترجمه عباس موزیری
کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای زوج ها) اثر دوگلاس ک. اسنایدر

کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای زوج ها)

معرفی کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای زوج ها)

کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای زوج ها) نوشتهٔ دوگلاس ک. اسنایدر، دونالد ه. باوکوم و کریستینا کوپ‌گوردون و ترجمهٔ عباس موزیری و فاطمه نادری است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است. این کتاب برنامه‌ای برای غلبه، التیام و گذر؛ با هم یا تنها ارائه می‌دهد.

درباره کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای زوج ها)

زوج‌ها پس از پیمان‌شکنی درگیرِ آشفتگی‌های هیجانی می‌شوند و گاه تصمیم‌هایی می‌گیرند که نتیجه‌ای جز پشیمانی به بار نمی‌آورد. زوج‌ها با کمک کتاب «رهایی از پیمان‌شکنی زناشویی» می‌توانند بر شوک اولیه غلبه کنند، چرایی و چگونگی ماجرا را درک کنند و قبل از هر اقدامی درباره آنچه به نفعشان خواهد بود بیندیشند. با پُشت‌گرمی به بینشی که از زوج‌درمانی و پژوهش‌هایمان به دست آورده‌ایم، یادآور می‌شویم که این برنامه منحصربه‌فرد زوج‌ها و افراد را تشویق می‌کند با احتیاط در این راه قدم بردارند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد تقریباً دوسومِ افرادی که از این مدل استفاده کرده‌اند آن را مفید می‌دانند. این رویکرد از حمایت‌های تجربی برخوردار است و شواهد نشان می‌دهد مدل ما به بازیابی اعتماد و بازسازی رابطه زناشویی پس از پیمان‌شکنی کمک می‌کند. حتی در مواردی که آشتی و مصالحه غیرممکن به نظر می‌رسد، این یارِ دلسوز و خردمند بر راه‌های التیام‌بخش و مسالمت‌آمیز تأکید می‌کند، تا زوج‌ها از دست‌کاریِ جراحت‌های هیجانی‌ای که رابطه سالم را تهدید می‌کند بپرهیزند.

ترجمهٔ این کتاب را عباس موزیری، دانشجوی دکتری مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی و فاطمه نادری، کارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی انجام داده‌اند. دکتر علیرضا بوستانی پور، مشاور خانواده و ازدواج، مقدمهٔ این کتاب را نوشته است.

مجوز رسمی ترجمۀ این کتاب از سوی انتشارات گیلفورد به انتشارات کتاب ارجمند واگذار شده است. (Copyright 2007 The Guilford Press A Division of Guilford Publications, Inc)

خواندن کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای زوج ها) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام زوج‌ها به‌ویژه زوج‌هایی که در رابطه‌شان به مشکل برخورده‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای زوج ها)

«اگر به‌تازگی بو برده‌اید همسرتان پیمان‌شکنی داشته است، با روان‌خراش و آسیب‌زاترین تجربه‌ای دست‌به‌گریبان شده‌اید که هر فردی می‌تواند با آن مواجه شود. (اگر هم فردی هستید که پیمان‌شکنی کرده است، شما نیز چنین تجربه‌ای دارید که در ادامهٔ همین فصل دربارهٔ آن بحث می‌کنیم.) رویدادهای روان‌خراش انواع گوناگونی دارند؛ از سیل یا سقوط هواپیما گرفته تا پیمان‌شکنی. هر کدام از آنها می‌تواند سخت و درهم‌شکننده باشد. با این‌که بلایای طبیعی و نواقص فنی سهوی و اجتناب‌ناپذیراند، اما پیمان‌شکنی همسر شما نتیجهٔ تصمیم خودش است. پیمان‌شکنی از طرف کسی که انتظار می‌رود عشق و مراقبت را برایتان به ارمغان آورد، از شما در برابر دنیا محافظت کند، با احترام، محبت، و صداقت با شما رفتار کند، بیش‌ترین آسیب و آشفتگی را در پی دارد.

درک اثر حوادث روان‌خراش و این‌که چگونه افراد پس از آن بهبود می‌یابندْ می‌تواند به شکل‌گیری تصویر جامع‌تری از آن‌چه در گذشته برای شما و همسرتان اتفاق افتاده و آن‌چه در آینده اتفاق می‌افتد کمک کند. پس، اوّلین سؤال این است که اصلاً حادثهٔ روان‌خراش چیست؟

حادثهٔ روان‌خراش رویدادی بسیار منفی یا مجموعه‌ای از رویدادها است که مفروضه‌های مهم و باورهای بنیادین دربارهٔ جهان و افراد خاص (در این مورد همسر یا رابطهٔ زناشویی) را نابود می‌کند. حادثهٔ روان‌خراش همهٔ ابعاد زندگی اعم از افکار، احساسات، و رفتارهای شما را مختل می‌کند.»

گوشه چشم کبود
سیدحسن شکری
بررسی تفصیلی زوج‌درمانی هیجان‌مدار
مریم نجفی
مدارا با بیمار اختلال شخصیت مرزی
رندی کرگر
عطر نارنج بوی باروت
مریم مقبلی
راهبردهای جدید در زوج درمانی
اکرم خمسه
هشیاری وجودی در درمان گروهی
آسیا شریعتمدار
رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)
دونالد باوکوم
دستنامه افسردگی
ادوارد. اس. فریدمن
روان شناسی خرد
رسول کرد نوقابی
روان درمانی تحلیلی مبتنی بر روابط ابژه ای
آلن ج. فرانکلند
هفت خان رابطه زناشویی کارآمد
جان م. گاتمن
پیام عشق
مهران محمدی
عشق و دل بستگی؛ مبنای درمان هیجان مدار
سیدمحمداحسان جلالی طهرانی
روان درمانی معطوف به انتقال برای اختلال شخصیت مرزی (راهنمای بالینی)
فرانک ا. یومانس
کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در آموزش و پرورش
صادق زمانی
رسانگی
کوروش اکبری
رفتار با کودک لجباز و کج خلق
پنی هیمز
علم استرس از منظر زیست شناسی، روان شناسی و سلامت
ریچارد جی کنترادا
مقدمات روانشناسی یونگ؛ نظریه های تحلیل روان ۲
کالوین اس. هال
ناخودآگاه
آنتونی ایستوپ
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان