دانلود و خرید کتاب سرطان پستان علی یعقوبی جویباری

معرفی کتاب سرطان پستان

چاپ دوم کتاب سرطان پستان نوشتهٔ علی یعقوبی جویباری (استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) و پیام آزاده (دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) است. انتشارات ارجمند این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دومین جلد از مجموعهٔ «راهنمای بالینی بیماران و خانواده‌ها» است.

درباره کتاب سرطان پستان

گفته شده است که سرطان پستان شایع‌ترین سرطان زنان در کشورهای صنعتی و پیشرفته و در حال رشد است. چنانچه سرطان پستان در مراحل اولیه تشخیص داده شود، بیشتر قابل درمان است، اما معمولاً به‌دلیل تشخیص دیرهنگام، به‌ویژه درکشورهای در حال رشد، درمان مؤثر سرطان پستان امکان‌پذیر نیست. در بیش از ۹۰درصد از افراد مبتلا به سرطان، عوامل محیط‌زیستی شامل آلاینده‌های محیط‌زیستی، تغذیه، افسردگی، استرس و شیوهٔ زندگی در ایجاد سرطان نقش دارند. خواندن کتاب سرطان پستان (چاپ دوم) به افزایش آگاهی زنان جامعهٔ ایران کمک کرده و توانمندی آنان را در پیشگیری و تشخیص زودرس این سرطان شایع در زنانْ چند برابر خواهد کرد. کتاب سرطان پستان به قلم علی یعقوبی جویباری و پیام آزاده در ۱۰ فصل نوشته شده است. عنوان برخی از این فصل‌ها عبارت است از «تست‌های تشخیصی سرطان پستان»، «درمان‌های کمکی سرطان پستان»، «برنامه ورزشی بعد از جراحی پستان»، «غربالگری سرطان پستان» و «جایگاه ژنتیک سرطان پستان».

خواندن کتاب سرطان پستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد انواع سرطان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرطان پستان

«وقتی که بیماری محدود به پستان می‌باشد، جراحی همیشه ضرورت دارد. جراحی ممکن است قبل یا بعد از شیمی‌درمانی انجام شود ولی در صورتیکه بیماری گسترش دوردست پیدا کرده باشد یعنی درگیری استخوان ریه، کبد و... داشته باشیم ممکن است جراحی تومور اولیه برای بیمار سود زیادی را حاصل نکند، در نتیجه درمان سیستمیک شامل شیمی‌درمانی و هورمون‌درمانی، اولویت بیشتری پیدا می‌کند.

آیا جراحی غدد لنفاوی زیر بغل ضرورت دارد؟

بررسی‌ها نشان دادند که هر چه اندازهٔ ضایعه بزرگتر باشد، احتمال درناژ به سمت غدد لنفاوی زیر بغل و درگیری آنها نیز بیشتر خواهد شد. اگر بصورت کلینیکی و در معاینه بالینی، پزشک متوجه درگیری غدد لنفاوی ناحیه زیر بغل شود، جراحی کامل زیر بغل و تخلیه کامل غدد لنفاوی آن اهمیت بالینی فراوانی دارد و حتماً انجام می‌شود. ولی اگر در بررسی‌های تصویربرداری و بالینی غده لنفاوی درگیر وجود نداشته باشد، حین جراحی نیز غدد لنفاوی این ناحیه باید مورد ارزیابی قرار گیرند. از سالیان گذشته برش جراحی و خارج کردن حداقل ۱۰ غده لنفاوی برای بررسی پاتولوژی ضرورت داشته است ولی در طی سالیان اخیر برای جلوگیری از بروز لنف ادم و سایر عوارض جراحی، بررسی غده لنفاوی پیش‌آهنگ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده و در صورت امکان جایگزین روش قبلی می‌گردد.

بیوپسی غده لنفاوی پیش‌آهنگ چیست؟

غده لنفاوی پیش‌آهنگ، اولین غده یا غدد لنفاوی هستند که از سمت تومور داخل پستان، مایع لنفاوی را دریافت می‌کنند. حضور یا عدم حضور سلول سرطانی در این غدد لنفاوی به پزشک شما راهنمایی لازم را در مورد ضرورت انجام جراحی وسیع‌تر خواهد کرد. اگر هیچ سلول سرطانی در این غدد لنفاوی وجود نداشته باشد، عمل جراحی بیشتری نیاز نیست. از هر ۱۰ زنی که تحت بیوپسی غده لنفاوی پیش‌آهنگ قرار می‌گیرند، در ۷ نفر گسترش به این غدد اتفاق نیفتاده، در نتیجه از جراحی‌های وسیع‌تر با عوارض بیشتر جلوگیری خواهد شد.

با این وجود اگر غده لنفاوی پیش‌آهنگ توسط سلول‌های تومورال درگیر باشد، جراحی وسیع‌تر ناحیه زیربغل برای خارج کردن غدد لنفاوی بیشتر ضرورت دارد.

تکنیک جراحی غده لنفاوی پیش‌آهنگ چگونه است؟

یک ماده رادیواکتیو به اطراف تومور داخل پستان تزریق می‌شود سپس بوسیله یک دوربین گاما از این غدد لنفاوی اسکن بعمل می‌آید و هر نقطه‌ای که اسکن افزایش جذب را نشان داد توسط جراح با یک برش کوچک باز شده، یک تا حداکثر ۴ غده لنفاوی خارج می‌گردد و به پاتولوژی ارسال می‌شود. نتایج پاتولوژی ضرورت جراحی بعدی را مشخص می‌کند.»

نظرات کاربران

Medisa
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

علمی و مفید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۳۸۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان