دانلود و خرید کتاب تقویت مهارت های حرکتی پیش نیاز نوشتن نسرین ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تقویت مهارت های حرکتی پیش نیاز نوشتن اثر نسرین ابراهیمی

کتاب تقویت مهارت های حرکتی پیش نیاز نوشتن

معرفی کتاب تقویت مهارت های حرکتی پیش نیاز نوشتن

کتاب تقویت مهارت‌های حرکتی پیش‌نیاز نوشتن نوشتۀ نسرین ابراهیمی و سالار فرامرزی در انتشارات یار مانا به چاپ رسیده است.

درباره کتاب تقویت مهارت های حرکتی پیش نیاز نوشتن

مهارت‌های حرکتی، فرایندی است که از قبل تولد شروع می‌شود و به‌تدریج ادامه می‌یابد تا کودک در تمام دوره‌های تکامل، تغییرات را سریع پشت سر بگذارد. کودک طی دوره‌های اولیۀ رشد، حرکات نامنظم و خامی دارد و همگام با رشد و پختگی، شبکۀ حسی و حرکتی او به‌سمت حرکات روان‌تر و هماهنگ‌تر پیش می‌رود. این تغییرات، به عوامل کنترل‌کنندۀ یادگیری حرکتی بستگی دارد. نقص و توقف در هر یک از مراحل پایه‌ای، باعث توقف و نقص در مراحل پیچیده‌تر خواهد شد.

کودکان دارای تأخیر در مراحل تکاملی رشد به دلایل مختلف از جمله احساس گریز از کلاس و برنامه‌های درسی و فعالیت‌های جدی که به ارزیابی و انتقاد منجر می‌شود، شیفتگی خاصی به بازی از خود نشان می‌دهند، آن‌ها بیشترین توان و انرژی خود را در حال بازی به نمایش می‌گذارند، از این رو توسعۀ تمرین‌ها و تحریک‌های حسی همراه با بازی و بازخورد و تشویق مناسب، نقش مهمی در توسعۀ مهارت‌های حرکتی و تبادل و پردازش بخش‌های مختلف در این کودکان دارد. به همین دلیل، غنی‌سازی محیطی شاد و جذاب همراه با تحریکات حسی با هدف یادگیری و پیشرفت ادراکی در آموزش و پرورش این کودکان نیازی ضروری است. کتاب تقویت مهارت‌های حرکتی پیش‌نیاز نوشتن، از این چشم‌انداز، بر مهارت‌هایی چون پایداری و استقامت، هماهنگی دوطرفه، چابکی در دست‌ها، حس عمقی، دهلیزی و جنبشی و نیز مهارت‌های مورد نیاز برای نوشتن تأکید کرده است. این کتاب، راهنمایی گام‌به‌گام برای والدین و مربیان است تا یاریگر تقویت مهارت‌های حرکتی در کودکان باشند.

خواندن کتاب تقویت مهارت های حرکتی پیش نیاز نوشتن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به والدین و مربیان و نیز همۀ دوستداران نظریه‌های آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تقویت مهارت های حرکتی پیش نیاز نوشتن

«ابتدا در کودکان شاهد رشد مهارت‌های حرکتی درشت و سپس، مهارت‌های حرکتی ظریف هستیم. مهارت‌های حرکتی درست سینه‌خیزرفتن و چهاردست‌وپارفتن درحقیقت، پایداری حسی، استقامت عضلانی و آگاهی حسی را در بر دارند. این بدان معناست که کودک می‌داند برای حرکت در محیط به چه صورت و چگونه از اندام‌های خود استفاده کند. برای کسب این مهارت، پیش‌نیازهایی وجود دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. کودکان از بدو تولد شروع به رشد مؤلفه‌های مهارت‌های حرکتی ظریف می‌کنند که چندین سال ادامه می‌یابد. به محض اینکه کودک قادر به گرفتن اسباب‌بازی در دست‌هایش می‌شود روند رشد مهارت‌های حرکتی ظریف آغاز می‌شود و هم‌زمان با آن مؤلفه‌های مهارت‌های حرکتی ظریف تقویت و تثبیت می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان