دانلود و خرید کتاب پرتودرمانی علی یعقوبی جویباری

معرفی کتاب پرتودرمانی

چاپ سوم کتاب پرتودرمانی نوشتهٔ علی یعقوبی جویباری و پیام آزاده است. انتشارات ارجمند این راهنمای بالینی بیماران و خانواده‌ها را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پرتودرمانی

چاپ سوم کتاب پرتودرمانی که سومین جلد از مجموعهٔ «راهنمای بالینی بیماران و خانواده‌ها» است، چهار فصل دارد. عنوان این فصل‌ها به‌ترتیب عبارت است از «اصول پرتودرمانی»، «پرتودرمانی خارجی»، «براکی‌تراپی» و «پیشگیری و درمان عوارض پرتودرمانی». این کتاب کوشیده است تا از نگاه بیماران به بیماری  نگاه کند. اطلاعات موردنیازی که بیماران باید درمورد راهکارهای تشخیصی، درمانی و مراقبت‌های پس از آن بدانند، در فصل‌های مختلف و به‌طور کامل بیان شده است. این اثر با هدف ارتقای سطح اطلاعات بیماران برای رسیدن به راهکار درمانی بهتر و به قلم علی یعقوبی جویباری (متخصص رادیوتراپی - انکولوژی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) و پیام آزاده (دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) نوشته شده است.

خواندن کتاب پرتودرمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به افرادی که می‌خواهند هنگام بیماری به راهکار درمانی بهتر برسند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پرتودرمانی

«"براکی‌تراپی چیست؟"

پرتودرمانی داخلی، براکی‌تراپی نامیده می‌شود. در براکی‌تراپی دوز بالای اشعه پرتودرمانی به سرویکس و واژن تخلیه می‌شود. در براکی‌تراپی از اپلیکاتورهای خاصی که تحت بیهوشی عمومی جاگذاری می‌گردند، استفاده می‌شود. بعد از جاگذاری این اپلیکاتورها، ذرات رادیواکتیو در اتاق درمان وارد آن شده و دوز مورد نیاز تخلیه می‌شود.

ماشین‌های براکی‌تراپی می‌توانند دوز رادیواکتیو مورد نیاز را به مناطق مورد نظر، تخلیه کنند. این منابع بعد از اتمام درمان دوباره وارد ماشین براکی‌تراپی شده و از بدن بیمار خارج می‌گردند. معمولاً براکی‌تراپی ۳-۲ بار انجام شده و در طی درمان شما هیچ حس و مشکل خاصی را تجربه نخواهید کرد.

در بیماران دچار سرطان سرویکس، واژن و رحم، براکی‌تراپی می‌تواند به تنهایی یا در کنار پرتودرمانی خارجی مورد استفاده قرار گیرد. در مورد پروتکل درمانی خود می‌توانید با پزشک معالج خود مفصل صحبت کنید.

پرتودرمانی باعث آسیب رساندن به جنین شده و باید قبل از شروع براکی‌تراپی شما مطمئن باشید که باردار نیستید و در صورت نیاز در طی درمان از روش‌های ضدبارداری مورد تأیید پزشک معالج خود استفاده کنید.

"مزایای براکی‌تراپی چیست؟"

مهمترین روش‌های براکی‌تراپی، پرتودرمانی داخل حفره‌ای و داخل بافتی هستند. در هر دوی این روش‌ها از ایمپلنت‌های رادیواکتیو نظیر دانه، سیم، کپسول، بالون یا لوله استفاده می‌گردد. در طی براکی‌تراپی به روش داخل حفره‌ای، این ایمپلنت‌ها در داخل حفره‌ها و فضاهای بدن قرار می‌گیرند برای مثال براکی‌تراپی سرطان دهانه رحم از این‌گونه موارد است. در براکی‌تراپی داخل بافتی، ایمپلنت‌ها در داخل یا اطراف سرطان، داخل بافت قرار می‌گیرند. براکی‌تراپی سرطان پروستات از این دست درمان‌ها می‌باشد.

این ایمپلنت‌ها در محفظه‌های خاصی حمل و نگهداری می‌شوند تا سایر افراد در معرض اشعه رادیواکتیو قرار نگیرند. شما برای درمان در اتاق‌های مخصوص که حفاظ‌های اختصاصی دارند قرار می‌گیرید و پزشک معالج این ایمپلنت‌ها را در مکان مخصوص به خود قرار داده و سپس دوز پرتودرمانی از داخل دستگاه به این ایمپلنت‌ها منتقل شده یا خود ذرات کاشته شده رادیواکتیو بوده و دوز مخصوص را تخلیه می‌کنند.

"چگونه ایمپلنت‌ها در داخل بدن قرار می‌گیرند؟"

این مواد رادیواکتیو از طریق اپلیکاتورهای مخصوص در داخل بدن قرار می‌گیرند. این اپلیکاتورها معمولاً لوله‌های پلاستیکی یا فلزی هستند که کاتتر نامیده می‌شوند. جاگذاری این اپلیکاتورها را معمولاً در اتاق عمل انجام خواهد شد و شما بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی دریافت کرده و سپس پزشک این اپلیکاتورها را در مکان مخصوص خود قرار داده و نتایج کار را برای اطمینان از جاگذاری صحیح با یک گرافی ساده یا MRI تأیید می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۵۱۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان