دانلود و خرید کتاب درد و سرطان علی یعقوبی جویباری

معرفی کتاب درد و سرطان

کتاب درد و سرطان؛ راهنمای بالینی بیماران و خانواده‌ها نوشتهٔ علی یعقوبی جویباری و پیام آزاده و بهزاد نعمتی هنر است و نشر ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درد و سرطان

نویسندگان کتاب کتاب درد و سرطان معتقدند درصورت مشارکت بیماران در امور درمانی خود، نتایج به صورت شگرف‌انگیزی بهبود خواهد یافت.

درد فقط یک حس سوزش نیست، آن تجربه حسی و ناخوشایندی است که ممکن است با آسیب واقعی یا احتمالی همراه باشد. بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان در مرحله‌ای از بیماری خود، درد را تجربه می کنند، درد ممکن است مرتبط با خود بیماری باشد یا اینکه ارتباط مستقیمی با اقدامات درمانی مربوط به سرطان یعنی جراحی، رادیوتراپی و شیمی‌درمانی داشته باشد.

باید توجه داشت درد کنترل‌نشده موجب کاهش توانایی فرد برای مراقبت‌های شخصی می‌شود، پاسخ اولیه بیماری را تحت تأثیر قرار داده و کیفیت زندگی فرد را پایین می‌آورد. ارزیابی درست و تشخیص مسیرهای عصبی درگیر، نوع درد، شدت و اثرات آن بر روی فرد، برای برنامه‌ریزی صحیح درمانی ضرورت دارد. باید توجه داشت تقریباً درتمامی موارد، امکان کنترل درد مرتبط با سرطان وجود دارد و این نیازمند ارتباط نزدیک‌تر پزشک و بیمار است. در این کتاب به مقولهٔ درد از جنبه‌های مختلف نگریسته شده و بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

نویسندگان این کتاب دکتر علی یعقوبی جویباری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر پیام آزاده، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر بهزاد نعمتی‌هنر، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند.

خواندن کتاب درد و سرطان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به بیماران سرطان و نزدیکان این عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درد و سرطان

«نکات کلیدی

درد تنها یک پدیده جسمی و فیزیکی نیست، بلکه مسائل مختلف رفتاری، شناختی، عاطفی، معنوی و بین فردی در آن دخیل است.

جنبه‌های روان‌شناختی می‌تواند تأثیر عمیقی روی درک درد فرد بیمار سرطانی داشته باشد.

معنی و مفهوم درد در بیماران سرطانی از وقوع این پدیده در بیمارانی که از بیماری غیر تهدیدکنندهٔ حیات رنج می‌برند، متفاوت است.

بیماران مبتلا به درد سرطان شدید در معرض انواع اختلالات روان‌پزشکی نظیر افسردگی قرار دارند.

اگر حمایت‌های اجتماعی از فرد مبتلا به سرطان از طرف اطرافیان و خانواده کم باشد، پریشانی روان‌شناختی ایشان بیشتر می‌شود.

در ارزیابی جامع درد سرطان باید تمام جنبه‌های این بیماری با هم دیده شود و به مسائل مهمی نظیر جنبه‌های روحی روانی نگاه ویژه‌ای داشت.

وقتی درد سرطان به‌صورت مناسبی کنترل شود، اثر بخشی داروهای ضدافسردگی نیز بسیار بهتر خواهد بود.

یکی از باورهای غلطی که در مورد درد سرطان وجود دارد این است که تحمل درد، باعث بهتر شدن آن به مرور زمان می‌شود.

این باورهای غلط رفتارهای اشتباهی را به‌دنبال دارد، در نتیجه باید سعی شود با دادن اطلاعات و آموزش درست، این تصورات نادرست را اصلاح کرد.

جنبه‌های روانی – اجتماعی درد سرطان

تجربه درد یک پدیده بسیار پیچیده است به‌طوری که جنبه‌های فیزیکی، رفتاری، شناختی، عاطفی، معنوی و بین فردی در آن دخیل هستند. به این ماهیت چند وجهی درد باید آگاه بود و آن را در ارزیابی و کنترل درد بیماران مبتلا به سرطان مدنظر قرار داد.

جنبه‌های روان‌شناختی می‌تواند تأثیر عمیقی روی درک درد فرد بیمار سرطانی داشته باشد و نوع پاسخ رفتاری و عاطفی او را تعیین خواهد کرد. اگرچه استرس مداوم و مزمن می‌تواند ناتوانی و خستگی فرد را بیشتر کند (که این موضوع در مورد دردهای سرطانی نیز به‌خاطر مزمن بودن صدق می‌کند) اما عوامل روانی – اجتماعی می‌توانند این فشار مزمن را تعدیل کنند. شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اضطراب و افسردگی، ترس، اعتقادات خاصی که در مورد درد وجود دارد و آشنایی با روش‌های سازگاری و تطابق‌پذیری با پدیده‌های مزمن نظیر درد، در میزان درک و واکنش افراد به درد سرطان تأثیر گذار خواهد بود. یک سری مداخلات علمی روان‌شناختی را می‌توان در مورد رفتار شناختی فرد انجام داد که تأثیر درد روی خُلق و عملکرد او را به حداقل می‌رساند.

معنی و مفهوم درد در بیماران سرطانی با معنای این پدیده در بیمارانی که از بیماری غیر تهدید کننده حیات رنج می‌برند متفاوت است. بعضی از بیماران سرطانی درد را علامت و نشانه پیشرفت بیماری فرض می‌کنند، در نتیجه از وقوع آن و یا افزایش شدت درد نگرانی زیادی را با خود یدک می‌کشند. در نتیجه در این مورد باید با فرد صحبت کرد و او را به مهارت‌های شناختی برای مقابله با این افکار نادرست آشنا ساخت.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان