دانلود و خرید کتاب جادوی موثر بی خیالی سارا نایت ترجمه سیدحسام فروزان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جادوی موثر بی خیالی اثر سارا نایت

کتاب جادوی موثر بی خیالی

نویسنده:سارا نایت
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جادوی موثر بی خیالی

کتاب جادوی موثر بی خیالی نوشتهٔ سارا نایت و ترجمهٔ سیدحسام فروزان است و نشر نون آن را منتشر کرده است. این کتاب به این پرسش پاسخ می‌دهد که چگونه از وقت‌گذاشتن برای افرادی که دوست نداریم و انجام کارهایی که نمی‌خواهیم دست برداریم؟

درباره کتاب جادوی موثر بی خیالی

کتاب جادوی موثر بی خیالی عصارهٔ نهایی همهٔ آن چیزی است که سارا نایت در باب بی‌خیالی یاد گرفته‌ و یاد می‌دهد. گواهی بر لذتی که این کار برای همهٔ ما به ارمغان می‌آورد. این کتابْ یک راهنمای گام‌به‌گام برای کسانی است که می‌خواهند خودشان را از مانعی مثل نگرانی خلاص کنند و به‌دنبال زندگی سالم‌تر و شادتری‌اند.

اگر خیلی نگران هستید، باید فوراً بی‌خیالی طی کنید و دست از اهمیت‌دادن به آن بردارید. این کتاب می‌تواند به شما نشان دهد که این کار را چطور انجام دهید. نویسنده برنامه‌ای چیده‌ برای منظم‌کردن و سازمان‌دهی دوبارهٔ فضای ذهنی‌تان با بی‌خیالی. در این برنامه، بی‌خیالی یعنی اینکه وقت، انرژی و پول روی چیزهایی نگذارید که نه شما را خوشحال می‌کنند و نه باعث بهبود زندگی‌تان می‌شوند (چیزهای آزاردهنده). به این ترتیب، شما وقت، انرژی یا پول بیشتری خواهید داشت تا وقف چیزهایی کنید که کاملاً برعکس‌اند (لذت‌بخش‌اند).

روش نویسنده بسیار ساده است؛ و این کتاب دیدگاه و ابزار مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهد تا این روش را یاد بگیرید و به‌گونه‌ای ریشه‌ای، وجود و زندگی روزمره‌تان را بهبود بخشید. در حقیقت، همین که روش «حق‌به‌جانب» را به کار بگیرید، دیگر نیازی نخواهید داشت که به چیزی خارج از قاعده اهمیت بدهید.

در این کتاب، شما این چیزها را یاد می‌گیرید:

- چرا اهمیت‌دادن به اینکه مردم راجع به شما چه فکر می‌کنند بدترین دشمن شماست و چطور باید جلوی آن را گرفت؛

- چگونه نگرانی‌هایتان را برای شناخت بهتر و تشخیص لذت و آزار دسته‌بندی کنید؛

- معیارهای ساده‌ای برای اینکه بدانید باید به موضوعی اهمیت بدهید یا نه (برای مثال، آیا این کار روی کسی غیر از من تأثیر دارد؟)؛

- راهکارهایی برای بی‌خیال بودن، بدون اینکه آدم عوضی یا بی‌شعوری باشید؛

- اهمیت ایجادکردن یک بودجه یا صندوق نگرانی و متعهدبودن به آن؛

- چگونه رسیدن به مقام استادی در کمتر اهمیت‌دادن می‌تواند زندگی شما را متحول کند؛

- و خیلی‌خیلی چیزهای بیشتر!

خواندن کتاب جادوی موثر بی خیالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با نگرانی‌های خود مقابله کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جادوی موثر بی خیالی

«این سؤال را از خودتان بکنید: آیا من زیرِ بار زندگی، عصبی، گرفتار و بی‌طاقت شده‌ام؟ اگر برای همهٔ موارد پاسختان مثبت است، پس، لحظه‌ای صبر کنید و باز از خودتان بپرسید:

چرا؟

شرط می‌بندم که جوابش این است: چون شما بیش از حد اهمیت می‌دهید. یا به‌طور مشخص، چون شما فکر می‌کنید باید اهمیت بدهید.

من برای کمک به شما اینجا هستم.

در متن این کتاب، شما اصطلاح اهمیت دادن را به دو شیوه خواهید دید:

اول، در معنای اصطلاحی توجه کردن به چیزی، که مربوط به قدم اول است (تصمیم‌گیری برای آنچه شایان توجه است)؛

دوم، به‌معنای تحت‌اللفظی آن، به‌معنی اینکه واقعاً با وقت گذاشتن یا صرف انرژی یا پول به کسی یا چیزی اهمیت می‌دهید. فقدان این حالت به قدم دوم منجر می‌شود (بی‌خیالی نسبت به آن چیزها).

در هر دو معنا، تنها راه تغییر زندگی شما در جهت بهبود این است که دست از اهمیت دادن به خیلی از چیزها بردارید. بیخودی برای دیگران دلسوزی نکنید. روش عدم تأسف (یا حق‌به‌جانب بودن) من زمان، انرژی و پولی را که شما صرف افراد و چیزهای بی‌فایده می‌کنید محدود می‌کند. راستش را بگویید: شما، خودتان، دقیقاً می‌دانید دارم راجع به چه چیزی حرف می‌زنم!

نباید اوضاع این‌طور باشد. بیایید شروع کنیم. حاضرید؟

چرا باید اهمیت بدهم؟

این یکی از سؤالات ضروری زندگی است، یا حداقل، باید این‌طور باشد.

به‌جای اینکه کورکورانه دکمه را بزنید و به همهٔ افراد و چیزهایی که وقت، انرژی یا پول شما را می‌خواهند بله بگویید (از جمله خریدن و خواندن این کتاب)، قبل از اینکه آن کلمهٔ سه‌حرفی لعنتی «بله» را بر زبان آورید، اولین سؤالی که باید از خودتان بکنید این است: «آیا واقعاً برایم مهم است؟»

ممکن است شما متوجه این مسئله نشوید، اما تعداد نگرانی‌هایی که شما شخصاً بروز می‌دهید محدود و در واقع، متاعی است ارزشمند. اگر زیادی اهمیت بدهید، کفگیرتان به ته دیگ می‌خورد ـ مثل این است که ماندهٔ حساب بانکی‌تان صفر شود ـ که نتیجه‌اش احساس خشم، عصبانیت، پریشانی و افسردگی است. این اصلاً خوب نیست. جلوتر که برویم، یک صندوق نگرانی درست خواهید کرد که به شما کمک می‌کند تا ارزش‌گذاری و اولویت‌بندی کنید و از حالا و برای همیشه، دست از اهمیت دادن به چیزهای غیرضروری بردارید.»


نظرات کاربران

شهرزاد
۱۴۰۲/۰۳/۱۱

کتاب بسیار خوبیه. بخصوص برای افرادی که بیش از حد به نظر دیگران اهمیت میدهند و مدام نگران این هستند که نزد دیگران چطور به نظر می‌رسند و بقیه آنها را چطور قضاوت میکنند. نویسنده به درستی مشکل رو مطرح

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
تا به حال، احتمالاً، شما در چنین موقعیتی، سری تکان می‌دادید و لبخندی می‌زدید. شاید حتی بیست دقیقهٔ لعنتی را صرف گوش دادن به استیسی می‌کردید که همین‌طور یک‌ریز راجع به ایرادهای پدر و مادرانی حرف می‌زند که کارها را طوری انجام نمی‌دهند که او درست می‌داند. قبول منفعلانهٔ این وضعیت مثلِ خوره، شما را از درون می‌خورد. رفیق! تو به جادویی نیازی داری که زندگی‌ات را تغییر دهد. بنابراین، دفعهٔ دیگر که چنین اتفاقاتی افتاد، فقط به‌آرامی، به استیسی نگاه کنید، شانه‌هایتان را بالا بیندازید و بگویید: «می‌دونم، می‌دونم. بالاخره، هر کسی عقیده‌ای داره!» بعد، موضوع بحث را عوض کنید و به محدوده‌ای بی‌طرف ببرید؛ مثلاً، جرج کلونی هر چه پیرتر می‌شود، خوش‌تیپ‌تر می‌شود، لامصب!
شهرزاد
ما به‌عنوان انسان، حق داریم که به‌طور مؤدبانه، با عقیدهٔ کسی مخالفت کنیم یا هم‌عقیدهٔ او نباشیم. این وضعیت خنثی و بی‌طرفانه‌ای است؛ باعث آزار کسی نمی‌شود و کاملاً قابل دفاع است.
شهرزاد
مادهٔ اولیه و حیاتی برای به کار بستن روش عدم تأسف ـ حتی قبل از اینکه وارد قدم اول شویم و بخواهیم با ادب و راست‌گو باشیم ـ این است که دست از اهمیت دادن به آنچه مردم فکر می‌کنند بردارید. بیایید این موضوع را بیشتر باز کنیم. شما باید دست از اهمیت دادن به آنچه دیگران فکر می‌کنند بردارید. اگر روش عدم تأسف درها را به‌سوی جادوی دگرگون‌کننده باز کند، بی‌خیالی نسبت به فکر دیگران چیزی است که باعث می‌شود همه چیز سر جای خود قرار بگیرد،
شهرزاد

حجم

۱۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان